Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Overleden familieleden

2-2-2008 22:52:54
Hallo allemaal! Wij trouwen op 12 juli 2008. Nu zou ik graag tijdens de viering in de kerk iets doen om overleden familieleden 'aanwezig' te stellen. Ik wil laten zien dat ik hen zeker niet vergeten ben. Iemand ideeën hoe dit kan?
Alvast bedankt en succes allemaal!
Ellen

Ellen
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 761

Chris
12-7-2008
 Meld misbruik3-2-2008 9:47:19

Hoi, wij trouwen ook op 12/7. De mama van mijn vriend is 6 jaar geleden overleden, en we gaan in de kerk een foto van haar zetten. Niet helemaal in het midden, maar een beetje opzij. Zo is ze er ook bij, en is het toch niet het middelpunt van belangstelling.

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik3-2-2008 14:33:37

Hallo

Mijn papa en nog heel veel mensen van men familie die ik er graag had bij gehad zijn in de laatste jaren overleden. Ik zet geen foto omdat ik weet dat dit voor velen van mijn familie de feestvreugde kan breken.
Ik vernoem het kort in de mis, op 't einde laten we enkele witte balonnen de lucht in, en het altaarstuk dat we kopen of maken zal ik die dag of de dag erna bij men papa gaan zetten.

Succes ermee

Inge
12-7-2008
 Meld misbruik3-2-2008 15:34:31

Hey, wij trouwen ook op 12 juli 2008 in Kalmthout. Mijn papa is vorig jaar overleden. Dus die dag zal zeker moeilijke momenten hebben. Wie brengt mij naar het altaar in de kerk? Na de openingsdans, wie moet ik dan gaan halen om te dansen? En zo zijn er nog veel vragen. Het "werk" dat normaal mijn papa zou moeten doen gaan mijn broers doen daar ben ik al uit. In de kerk bedankt ik gewoon de ouders, ook expliciet mijn vader en bij de voorbeden komt hij ook naar voor. Maar voor de rest doe ik niets speciaal. Omdat het nog niet zo heel lang geleden gebeurd is zit dit voor mijn familie nog heel diep en het zou voor mij en mijn moeder veel te moeilijk zijn als er nog foto's bij waren. Nadien gaan wij natuurlijk wel meteen naar het kerkhof en zetten we ook een bedanking op zijn steen. Ik hoop het dat het hele leuke dag wordt.

groetjes Inge

Inge
12-7-2008
 Meld misbruik3-2-2008 15:34:45

Hey, wij trouwen ook op 12 juli 2008 in Kalmthout. Mijn papa is vorig jaar overleden. Dus die dag zal zeker moeilijke momenten hebben. Wie brengt mij naar het altaar in de kerk? Na de openingsdans, wie moet ik dan gaan halen om te dansen? En zo zijn er nog veel vragen. Het "werk" dat normaal mijn papa zou moeten doen gaan mijn broers doen daar ben ik al uit. In de kerk bedankt ik gewoon de ouders, ook expliciet mijn vader en bij de voorbeden komt hij ook naar voor. Maar voor de rest doe ik niets speciaal. Omdat het nog niet zo heel lang geleden gebeurd is zit dit voor mijn familie nog heel diep en het zou voor mij en mijn moeder veel te moeilijk zijn als er nog foto's bij waren. Nadien gaan wij natuurlijk wel meteen naar het kerkhof en zetten we ook een bedanking op zijn steen. Ik hoop het dat het hele leuke dag wordt.

groetjes Inge

Inge
12-7-2008
 Meld misbruik3-2-2008 15:35:03

groetjes Inge

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik3-2-2008 19:25:40

hey,

wij laten bij het buiten komen van de kerk een 50-tal witte ballonnen op en daartussen zullen 7 zilveren zitten met een persoonlijk tekstje van mij of mijn vriend voor de mensen wie we de voorbije jaren hebben moeten missen.

Johan

Meld misbruik4-2-2008 9:39:05

Als mensen bij ons komen voor een huwelijk en dit item aanhalen, stel ik meestal het volgende voor:
we gaan er niet té veel woorden aan besteden tijdens de viering, omdat dit een domper kan zetten op de viering; het is 'jullie viering', een dag van vreugde en een domper van 'in-den-beginne-erop' is niet leuk.
Ik stel voor van tijdens de viering theelichtjes te plaatsen (voor iedere persoon waaraan je wil denken ééntje) en je verwittigt de naaste familie dat die lichtjes er staan om die bewuste reden: dat dit een stuk hun aanwezigheid benadrukt én dat jullie hen erbij weten.
Ofwel gaan jullie als koppel de week voor jullie viering eens naar het kerkhof zelf en lucht daar je hartje: je spreekt hen aan en zegt dat jullie hen erbij zullen weten tijdens 'jullie viering'.
Enige ideetjes, ik hoop dat ik jullie kon helpen hiermede!
goedeherder.be

Inge
5-7-2008
 Meld misbruik4-2-2008 19:32:50

Hoi Ellen,

Wij zetten tussen het openingsgebed door de prietser en het opningswoord door ons in het boekje volgend tekstje:Vava De Rijck, moemoe Verheyen, vava Verstraelen, nonkel Luc en nonkel Marc, we vergeten jullie nooit en weten dat jullie met een knipoog er ook bij zijn vandaag. Het wordt niet voorgelezen, maar terwijl zal mijn broer vooraan de 5 lange witte kaarsen in het altaarstuk aansteken. Het wordt dus niet uitdrukkelijk uitgeproken, omdat dat misschien een beetje pijnlijk is, maar het is wel aan iedereen duidelijk dat we aan hen denken en zij voor ons er ook bij zijn.

Groetjes,

Inge
05/07/2008

Ellen
12-7-2008
 Meld misbruik6-2-2008 20:05:24

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
De kaarsen of de ballonnen vind ik al goede ideeën waar ik zeker mee wat kan doen! Nogmaals bedankt allemaal en veel succes met jullie verder voorbereidingen!
Fijn trouwens te weten dat er nog zoveel anderen trouwen op 12 juli! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...