Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

avondfeest: dessertenbuffet of vegetarisch buffet?

  1-2-2008 16:50:57
Hoi, hier ben ik weeral eens met een vraagje.

Daar ik toch wel wat op het budget probeer te letten sta ik voor de volgende twee keuzen kwa menu:
Ofwel voor alle 120 genodigden een receptie gevolgd met buffet van drie vegetarische pasta's, een ijstaart en een chocoladefontijn en feesten tot 4uur met drank in,

of

met de suite en grootouders= 24 man dineren, waarna de receptie (met pizza als hapjes) volgt voor de overige 96 gasten die daarna een groots dessertenbuffet krijgen met kaasschotel (maar dus wel geen eten) en eveneens tot 4uur feesten, en tot dan blijft het dessertenbuffet gewoon toegankelijk voor iedereen.

Ik neig ervoor om voor het laatste te kiezen, lijkt met leuker (meer keuze) en zowiezo omdat anders alles vegetarisch is.

Het kost me allebei evenveel (komt uit op 48eur p/p) dus daar moet ik me al geen zorgen over maken.

Wat zouden jullie kiezen?

Bedankt
Dana

D
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1467


K
7-7-2007
 Meld misbruik1-2-2008 16:55:43

Ik zou voor de eerste optie gaan, een volwaardige maaltijd voor alle genodigden. Alhoewel voor een dessertenbuffet natuurlijk ook veel te zeggen is :-)



Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik1-2-2008 17:19:23


Ik ga voor optie twee, dan heeft iedereen lekker de full-option op het dessertenbuffet! Als er ook (stok)brood wordt voorzien en wat charcuterie (voor diegenen die geen kaas lusten of allergie hebben)dan is dit, volgens mij, een goede keuze.

Communiceer wel duidelijk op de uitnodiging voor wat je gasten worden uitgenodigd. (Zo ben ik ooit op een trouwfeest geweest waar ik om 20u. was uitgenodigd en waar er pas om middernacht in een koud buffet was voorzien. Ik had al sinds 's middags niet meer gegeten...)



wendy
27-9-2008
 Meld misbruik1-2-2008 19:50:59

hallo D,
ik zou toch ook eerder kiezen voor het 2de. kans is groot dat niet iedereen het vegetarische gaat lusten. bij het 2de kan iedereen nemen waar hij zin in heeft.
groetjes



marie
11-10-2008
 Meld misbruik2-2-2008 11:15:30

Ik ga voor het eerste! EEn pastabuffet, ijstaarte en chocoladefontein allemaal voor die prijs is wel mooi. En wie lust er nu geen vegetarische pasta? Er zitten gewoon meer groenten in en geen vlees...Ik zou alvast graag naar jouw feest komen, minder graag naar het tweede...Maar das ieder zijn mening!



D
8-8-2008
 Meld misbruik2-2-2008 11:19:11

bedankt voor de reacties, maar nu wordt het alleen maar moeilijker om te kiezen, het is hier 50/50 verdeeld.

Zal dus nog slapeloze nachten hebben, en blijven twijfelen tot het laatste

groetjes Dana



els
28-6-2008
 Meld misbruik2-2-2008 18:36:16

hey, wij trouwen in juni, we houden een eenvoudig feestje voor zo'n 45 man...

we geven een pastabuffet en daarna ijstaart en koffie met cake....




els
28-6-2008
 Meld misbruik2-2-2008 18:36:29

hey, wij trouwen in juni, we houden een eenvoudig feestje voor zo'n 45 man...

we geven een pastabuffet en daarna ijstaart en koffie met cake....




sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-2-2008 20:49:10

hela,

vegetarisch eten zegt me weinig (niks) maar vegetarische pasta + chocoladefontein zou ik wel kunnen apprecieren..

langs de andere kant eet ik heel graag pizza, kaas en dessertjes..

2e optie is wel vrij vettig eten.

het is wel zo, dat als je mensen uitnodigd voor te eten, dat je dan meer in je envelopjes gaat krijgen. (heb ik hier ooit eens gelezen...)

Maar of je het daar van moet laten afhangen?!

Ik vind het precies wel duur.

Wij hebben onlangs ook een verjaardasgsfeestje gegeven met pizza en chocoladefontein. De pizza hebben we 5 euro per pizza betaald en chocoladefontein kost bij ons in de feestzaal 2 euro per persoon voor de dips. (exclusief huur chocoladefontein en chocolade)

groetjes



karlien
28-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 16:52:28

Hey Dana,
idd, als je een beetje op budget wil letten is het niet altijd simpel...

Wij doen het als volgt:
een uitgebreid buffet voor suite, tantes en nonkels (dit was wel duurder dan een menu)
Nadien komen de neven, nichten en vrienden toe, die ook een receptie krijgen, gevolgd door het dessertenbuffet.
In de loop van de avond volgt er dan een kaastafel.

Het heeft ook even geduurd voor we tot deze oplossing kwamen, maar als je een grote familie hebt en alles zelf moet betalen, moet je keuzes maken.

Succes ermee
Karlien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...