Nu Online
Momenteel zijn er 239 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onverschilligheid

31-1-2008 14:49:37
hallo
even mijn hartje luchten...
Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben die me iets aantrek van onze bruiloft. Mijn verloofde heeft de vraag gesteld en daarmee is de kous af. Met de organisatie houdt hij zich niet bezig, vraag ik er iets over, dan haalt hij zijn schouders op of zegt 'ik weet het niet' of 'het is gelijk'... Ik had mij het plannen van onze grote dag toch wel anders voorgesteld. Ook als ik vraag wanneer hij nu een afspraak zal maken om zijn pak te gaan kiezen of wanneer we eens voor de ringen zouden gaan zien, komt er weinig tot geen reactie. Ik ben hier wel wat in ontgoocheld, misschien stel ik me zelf te veel voor bij die voorbereidingen en ben ik dan als enige degene die een beetje zweeft als het over dat trouwen gaat; ik krijg hierdoor echter zeer onzekere gevoelens.
Zijn er nog bruidjes in spe die dit herkennen en moet ik mij zorgen maken?

Sandra
25-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 398

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik31-1-2008 14:56:23

Hallo Sandra,

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.
De meeste mannen hebben dat wel denk ik.
Mijne vriend heeft dat ook, en ik heb het hier op het forum al meer gelezen.
Het is de droom van bijna ieder meisje om haar trouwfeest te organiseren.
Mannen zijn dara gewoon veel losser in.
Maak je maar geen zorgen, je bent helemaal niet de enige.

Groetjes,
Sarah

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 15:35:32

Hey Sandra!

Geen zorgen, mijn verloofde is net zo. Ik heb alles geregeld: de zaal, de DJ, de fotograaf, ... Zijn commentaar: "We hebben toch nog tijd genoeg?" Heel frustrerend, maar ja, 't zijn mannen, he.
Ik maakte mij ook zorgen over zijn gebrek aan inzet en enthousiasme, maar ik heb hier op het forum gelezen dat dat normaal is.
Je bent dus zeker niet alleen.

Groetjes,
Karen
13/9/2008

D
8-8-2008
 Meld misbruik31-1-2008 15:36:24

Hoi Sandra,

Ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken,denk dat dat iets typisch mannelijks is. Bij mij is dat ook een beetje zo. Aller, hij is er niet zo onverschillig over, maar heeft geen zin in mijn 8 maand durend gezaag en de voorbereidingen.
En idd dat geeft soms een niet zo leuk gevoel. Maar gelukkig is dit forum hier, allemaal hopeloze bruidjes bijeen die hun hart hier kunnen luchten.

Groetjes
D

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik31-1-2008 17:10:50

Beste Sandra,

Maak je maar geen zorgen. De mijne is ook niet bepaald "supergeëngageerd"...Als ik wat vraag, lacht ie beetje of maakt er een grapje over. Ik zit nogal graag op dit forum te surfen en daar moet hij héél hard om lachen. Maar als 't puntje bij paaltje komt draait hij wel bij. Ik had hem 'subtiel' enkele tekstjes voor de mis doorgemaild. 't Duurde dagen dat ik vroeg of hij ze al had gelezen en telkens negatief antwoord. Op 'n goeie dag pakt hij me vast en zegt "Je hebt supermooie tekstjes uitgekozen voor den trouw"...En toen wist ik dat hij 't stiekem toch wel leuk vond...alleen is 't ook een echte man die niet bepaald geïnteresseerd is in al dat "koketteren" rond dat feest...

GRoetjes,

Amaryllis

Ann

Meld misbruik31-1-2008 18:03:11

de mijne is ook zo hoor. Ik erger mij er steendood aan, maar kwil er niet te veel op ingaan om ruzie te vermijden. Volgens hem zijn het nog 7 maand maar volgens de mensen die we al gesproken hebben (ceremoniemeester, mensen van de winkel van mijn bruidsjurk, enzoverder) zijn het Maar 7 maand. Ik ben er altijd mee bezig en hij vind het echt ni interessant...
MANNEN e...

grtz
Ann
www.6september2008.be

Sandra
8-8-2008
 Meld misbruik31-1-2008 20:23:05

Hallo Sandra,

Ook ik heb dit probleem. Ik vind het wel fijn om alles te regelen, maar had toch ook wat meer reactie verwacht. Ook hem meekrijgen naar de winkel voor zijn pak is een hele moeilijke opdracht. Hij heeft er gewoon geen zin in terwijl ik dit juist plezant vind. Ben blij om te lezen dat hij niet de enige is ... Want op zo'n momenten begin je toch soms te denken of hij het wel echt wil. Maar als ik al deze berichten lees ... is hij gewoon een man zoals alle andere ! Nog véél plezier met de organisatie! Groetjs, sandra

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 22:29:25

hallo sandra,
typisch mannen hoor! we gaan ze nooit begrijpen! de mijne is daar ook niet zo mee bezig. ik trouw pas in september en zit er constant mee bezig.
ik denk dat een vrouw het ook allemaal intenser beleefd dan een man. als klein meisje ben je al bezig met het kleed en dat soort dingen terwijl zij daar nooit bij stilstaan. ze zijn er wel mee bezig hoor maar beleven het anders denk ik.
komt wel goed
succes

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik31-1-2008 22:52:23

Er is nog hoop...de mijne kwam net thuis van 't werk...
Had op de autostrade een reclamewagen gezien voor originele chocoladebedankjes en vroeg of dit wat voor de trouwe was...
Hij voegde er even subtiel aan toe dat hij dus WEL met de trouw bezig is... (had net verteld dat "men" op 't forum beklag deed over de onverschilligheid van de bruidegommen...) HAHA, ik moest er eigenlijk wel om lachen nu...mijn ventje blijkt dus toch niet zo'n 'stereotiepe' man als ik dacht...hiephoi!

GRoetjes en toitoi met jullie ventjes...
Amaryllis

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-2-2008 8:05:59

hela, ook hier hetzelfde.. maar in ons geval kan ik mijn aanstaande geen ongelijk geven. Ik ben nu eenmaal een controlefreak en weet het nu eenmaal beter (haha.. ooit evenementenmanagement gestudeerd)

MAAAR... nu is het nog een 4 maandjes en is hij ineens tot 1 uur s'nachts bezig met liedjes te zoeken! Denk dat hij ze al wel 100x beluisterd heeft!
DUS toch interesse..

Ik denk dat het bij mannen pas vorm krijgt als het dichtbij komt.

Of je moet hen echt taken geven. Maar vrees dat dat niet echt helpt, want hij heeft een lijstje taken en is blijven steken bij zijn liedjes.
Maar ja, liever dat hij 1 ding met hart en ziel doet, dan 20 dingen afsjezen omdat het MOET van mij...

Ik ga trouwens een brainstormsessie met mijn bruidsmeisjes houden. (8 en 11 jaar)
Die zijn zo trots op hun taak, dat ze laaiend enthousiast zijn om mee te mogen denken
succes!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-2-2008 8:07:55

maak anders die afspraak voor dat pak voor hem... zo werkt dat trouwens bij mannen!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik1-2-2008 9:29:58

Ach ja, dat is typisch voor mannen, maar ik moet toch toegeven dat ik het niet leuk zou vinden moest er omplete desinteresse zijn. Mijn verloofde en ik bespreken alles samen, babbelen veel over de trouw, maar als het gaat om mails sturen en afspraken maken met ceremoniemeester enzo, dan moet ik het wel doen. Nu, ik vind dat niet zo erg, hij heeft één keer een mail gestuurd naar ons zaaal en is vanalles vergeten vragen,dus ja... :-) Maar ik vind het wel leuk dat hij er ook mee bezig is en dat we het samen organiseren. Amarylis: mijn vriend lacht ook in zijn vuistje omdat ik hier aan dat forum gekluisterd zit! En nochtans: hij zit in de internetwereld! Greetz,Marie

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik1-2-2008 10:13:25

hallo
ik wil iedereen bedanken voor de vele reacties, het heeft me echt deugd gedaan te lezen dat mijn ventje niet de enige is die zich zo gedraagt en dat het dus ook wel niet aan mij zal liggen of aan het feit dat hij het minder graag wil dan ik???
Ik vind ook dat dit forum een leuke manier is om gegevens te wisselen en een hart onder de riem te steken indien nodig. Laat ze maar lachen hé ons mannen. Wij begrijpen elkaar... Bedankt en aan iedereen nog veel succes met de voorbereidingen

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-2-2008 13:25:15

en intussen doen we lekker onze eigen zin!! Dat is het positieve eraan he...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...