Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen Antwerpse jodenwijk

  30-1-2008 19:40:50
Hallo

Wij moeten nog op zoek naar trouwringen en hadden gedacht eens in de Antwerpse jodenwijk te gaan kijken. Op zaterdag zijn de meeste winkels daar gesloten omwille van de sabbat. Ik vroeg me af of die winkels dan wel open zijn op zondag of gewoon het hele weekend gesloten zijn. Weet iemand hoe het precies zit? Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,


Veerle
10/05/08

Veerle
10-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 4032


LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik30-1-2008 19:47:24

vanaf vrijdag als de zon onder gaat begint de sabbat dus dan ga je bij joden niet veel meer open vinden. Zondags zijn ze ook gesloten.



Silke
15-5-2009
 Meld misbruik30-1-2008 19:48:00

Sommige winkels zijn open op zondag, niet allemaal.
Jammer genoeg zijn er nog heel weinig winkels die door echte joden worden opengehouden. Veel zijn nu indiers.
Ik raad je wel af je ringen hier te kopen. Mijn familie werkt al generaties lang in de internationale diamantsector te Antwerpen. En in de winkeltjes in de jodenwijk wordt je bedrogen terwijl je erbij staat. Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, maar 95% vraagt veel te veel voor wat ze aanbieden. Steentjes zijn niet zuiver, goud is niet zuiver, ookal krijg je een certificaat.



Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik30-1-2008 19:54:39

Hey

als ik goud koop, ga ik altijd naar de Pelikaanstraat! Ik ga naar Jacquo New, die verkoopt aan groothandelsprijzen. Je ring zal op de weegschaal gelegd worden en zo berekenen ze de prijs wanneer je erbij staat.
Wij zijn hier heel tevreden over!
Ze zijn inderdaad wel gesloten op zaterdag denk ik.

Veel succes!
Sofie
16-08-08



valentine
27-6-2008
 Meld misbruik30-1-2008 20:03:44

Hallo,

Van de winkels in de jodenwijk weet ik niets maar mijn toekomstige en ikzelf zijn vrijdag onze trouwringen gaan bestellen in Antwerpen! En ik ben er heel erg van overtuigd dat wij de juiste beslissing maakten en 't was nog betaalbaar ook!! Bij Wim Meeussen, echt speciaal en mooi!
Van station heel de meir over en dan ergens naar rechts, 't is in de Wijngaardstraat!
Zeker eens de moeite!!
Succes



Jill
9-8-2008
 Meld misbruik30-1-2008 20:12:38

hey,

wou toch even reageren...
Mijn vriend heeft mijn verlovingsring bij de 'joden' gekocht. er waren achteraf wat problemen en we zijn moeten teruggaan.
De ring had hem 2500 euro gekost en over een goede service kan ik niet echt spreken... Uiteindelijk is alles wel geregeld. We zijn nu ook naar een erkende juwelier geweest om de diamant te laten 'testen' en bleek dat deze toch ok was...
Maar, ik ga nooit of te nimmer nog bij die winkels in of rond het station goud kopen.
Wij gaan onze trouwringen elders kopen waar ik een degelijke service krijg, ook na de aankoop ;-)



Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik30-1-2008 20:32:56

ook ik heb mijn trouw-oorringen gekocht in de pelikaanstraat bij het station en totnogtoe tevreden... we hebben veel korting gekregen



Gerlinde
23-2-2008
 Meld misbruik30-1-2008 22:23:38

hallo, wij hebben onze trouwringen vorig weekend gekocht aan het station (bij Chaton), op zondag namiddag. We zijn heel tevreden, de ringen waren op 1 uur aangepast en gegraveerd. we kregen ook nog 30% korting, de winkelier vroeg nog wel 30 euro voor het graveren.

Groetjes,

Gerlinde
28/03/08



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik31-1-2008 7:16:26

als je ergens niet moet zijn, dan is het wel daar.
1) je krijg idd kortingen.. maar die tellen ze er eerst wel dubbel en dik bij!! Kortom je bent bijna altijd opgelicht. Pas als ze je door laten gaan, ben je zeker dat je niet te veel betaald. (soms tot de helft van de prijs)
2) is niet altijd echt

Ik wil niet alle winkels over dezelfde kam scheren, en er zitten vast ook goeie tussen.

Maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard he!



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 8:21:24

als je echt mooie ringen wil kan je beter naar wim meeuwssen of gerda de vrij gaan in antwerpen, die liggen over elkaar in de wijgaardstraat , aan het consienceplein in antwerpen



annelore
19-9-2009
 Meld misbruik31-1-2008 11:45:53

wij hebben onze trouwringen ook in de pelikaanstraat gekocht. goede kwaliteit, vriendelijke mensen, onze namen staan er mooi in gegraveerd en we hebben kunnen afdingen tot 30 % vd prijs :-)
Mij hoor je niet klagen



wendy
27-9-2008
 Meld misbruik31-1-2008 22:46:02

hey veerle,
het is er inderdaad goedkoper maar let er wel mee op. er zitten veel bedriegers tussen ook! heb er al verschillende mensen horen van klagen.
groetjes



Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik1-2-2008 13:50:05

Mijn verlovingring komt ook van daar, en ik zou dit ten strekste afraden. Er ziiten/zaten 2 diamantjes op, vastgehouden door klemmetjes, en gisteren is blijkbaar 1 van die klemmetjes afgebroken (weet nog altijd niet waar of hoe), en de diamant ben ik nu ook kwijt natuurlijk! Bovendien heeft mijn vriend heel gemakkelijk tot de helft avn de prijs kunnen afdingelen, dus wie weet wat voor winsten zijn maken... Niet doen dus!



Miranda
6-9-2008
 Meld misbruik1-2-2008 22:10:58

Mijn verlovingsring en onze trouwringen komen van LenA. Das een winkel in de Rijfstraat(ook daar in de Jodenbuurt) wij zijn heel content van de service en de kwaliteit is onberispelijk!!



Veerle
10-5-2008
 Meld misbruik3-2-2008 11:55:01

Hartelijk bedankt voor alle reacties. We zijn gisteren onze ringen gaan kopen bij een "gewone" juwelier. Wel een stukje duurder dan in de "jodenwijk" maar we voelden ons er toch beter bij en zijn heel tevreden met onze keuze.
Ik wens iedereen nog veel plezier met de voorbereidingen en geniet van jullie grote dag!

Groetjes,


Veerle
10/05/08


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...