Nu Online
Momenteel zijn er 67 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vragenlijst bij pastoor?

  17-1-2005 14:28:49
Hallo iedereen.

Woensdag a.s. moeten wij voor de eerste maal op bezoek bij de pastoor die onze huwelijksceremonie zal voorgaan. Ik hoorde van anderen (die reeds getrouwd zijn) dat je dan gewoonlijk een (mondelinge?) vragenlijst krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat wordt er van je verwacht als je bij de pastoor gaat? Moeten we ons voorbereiden op dit gesprek?
Alvast bedankt voor het delen van ervaringen. Groetjes!

Vanessa
28-5-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1321


Els
7-5-2005
 Meld misbruik17-1-2005 15:26:05

Hallo Vanessa,
De eerste keer dat wij bij de pastoor langs geweest zijn hebben we gewoon een paar praktische vragen moeten beantwoorden: naam, adres, naam van de ouders, datum waarop de doop plaats vond (om terug te vinden in de registers). We hadden ons niet echt voorbereid en achteraf was dat ook helemaal niet nodig.
Groetjes,
Els



Vanessa
9-4-2005
 Meld misbruik17-1-2005 20:21:23

Hoi Vanessa

De eerste keer dat wij naar de pastoor gingen heeft hij met ons wel zo'n vragenlijst doorlopen. Eerst was er een praktisch gedeelte (namen, adressen, doopsel, getuigen,...) Daarna was er nog een 'persoonlijk' deel: Dat waren vooral vragen van 'waarom' kiezen jullie voor elkaar, welke plaats heeft jullie geloof in jullie huwelijk en van die dingen. Wij wisten totaal niet wat verwachten en zijn dus ook onvoorbereid gegaan. Dat valt echt wel mee hoor, het is niet nodig je hierop voor te bereiden.
Alvast veel succes !

Groetjes
Je naamgenoot Vanessa
D-Day 09-04-05 (nog 82 dagen!)



Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik18-1-2005 9:24:03

Hallo Vanessa,

Onze eerste keer bij de pastoor was gewoon het overlopen van doopsel, namen ouders, of je al getrouwd bent geweest, en dergelijke, de administratieve kant met andere woorden. Toen vertelde hij ons dat we stilaan met ons huiswerk mochten beginnen, namelijk het maken van het boekje voor de mis. En nu mogen we binnen een maand nog eens teruggaan om zo'n vragenlijst te beantwoorden met oa. waarom je wil trouwen voor de kerk, enzo. Maar bij sommige pastoors krijg je die lijst mee om je voor te bereiden, bij ons blijkbaar niet. In ieder geval, maak je maar geen zorgen, het loopt wel los ;-)

Groetjes,
Ingrid (nog 123 dagen te gaan :-))



Vanessa
28-5-2005
 Meld misbruik18-1-2005 9:33:14

Dankjewel voor de reacties allemaal. Jullie stellen me al een beetje gerust. ;-) Ik laat nog wel eens weten hoe het verlopen is!
Groetjes.

(trouw op 10 juni)



Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik18-1-2005 11:31:11

Gewoon jullie zelf zijn en dat loopt wel goed ... puur natuur!

Joyce



Vanessa
28-5-2005
 Meld misbruik19-1-2005 22:05:27

Even laten weten dat het bezoek aan de pastoor reuze meegevallen is. Weliswaar een hele lijst met 'praktische' vragen, maar slechts een paar meer 'diepzinnige' vra



Vanessa
28-5-2005
 Meld misbruik19-1-2005 22:06:31

gen ivm geloofsbeleving en het 'waarom voor de Kerk trouwen'. Alleszins bedankt voor jullie reacties en steun! Groetjes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...