Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tijdsindeling op huwelijksdag

28-1-2008 9:54:56
Beste medebruidjes,

Ik heb een vraagje in verband met de tijdsindeling van de huwelijksdag. Het is zo dat ik en mijn vriend enkel trouwen voor de wet, dus geen kerkelijk huwelijk. Wij trouwen in Gent, en daar kan je op zaterdag ten laatste rond 11u00 trouwen. Ik ga ervan uit dat de receptie in de zaal rond 17u00 start en ik weet dat daartussen ook nog de fotoreportage moet gemaakt worden, maar mijn vraag is eigenlijk wat er de rest van de tijd daartussen gebeurt? Moeten we de suite van een maaltijd voorzien? Heeft iemand hier al ervaring mee? Is het bijvoorbeeld voldoende om gewoon broodjes te voorzien die we bij ons thuis of onderweg kunnen opeten? Of hebben jullie andere voorstellen?

Bedankt!

Groetjes,

Liesbeth

Liesbeth
1-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 611

els
28-6-2008
 Meld misbruik28-1-2008 10:11:18

Wij trouwen om 14u op het gemeentehuis, maar het feest zou pas rond 18u van start gaan.... dus ik zit met een beetje dezelfde vraag.....

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik28-1-2008 10:17:47

hallo Liesbeth,

Hoe wij het doen: onze familie woont nogal ver uit elkaar, daarom doen we eerst de fotoreportage, vervolgens huwen we op het stadhuis. Daarna is er voor de suite een gastronomische lunch waarna wij in groep naar de feestzaal rijden. Ons persoonlijk leek dit het leukst omdat we zo onze gasten geen 2 uren alleen laten terwijl wij op reportage zijn.

Broodjes zijn zeker een goed alternatief, indien je daarvoor de plaats hebt en iemand die dit wat kan mee organiseren.

Overdenk gewoon eens de verschillende mogelijkheden en je komt zeker te een goede oplossing.

Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik28-1-2008 11:27:12

Hoi Liesbeth

Wij zaten met hetzelfde probleem: gemeente is om tien voor elf en avondfeest om 20u!
Dus... na de gemeente is er een ijsje voorzien voor alle aanwezigen.
Daarna gaan wij met de naaste familie naar huis voor een lunch. De vrienden en familie die ver wonen en toch 's ochtends aanwezig zijn, kunnen, als zij dit willen, onze stad bezoeken, rondrit maken, ... dat beslissen ze zelf.
Onze familie blijft na de lunch bij ons thuis terwijl wij even (!) weg zijn voor de foto's. Er zijn dan ook hapjes en er is genoeg drank voor hen + ze kunnen dan even uitrusten (oma's en opa's!!) en bijkletsen,...
Daarna gaan we met hen uit eten en van daaruit naar de zaal voor het avondfeest.
Veel succes
Hilde

Johan

Meld misbruik28-1-2008 14:48:42

Dag bruidjes,
vele koppels komen langs bij ons, goedeherder.be, om vlak voor het avondfeest (bvb. om 17u30) toch een mooie en persosonlijke viering te bekomen. En als de genodigden dit weten, dan volgen vele mensen eerst de viering mee en direct aansluitend in de feestzaal begint de receptie: de mensen moetenzich niet meer verplaatsen en maken 'uw moment' mee. Toch wel een leuk idee vind ik!

Laurie

Meld misbruik29-1-2008 7:00:28

Hey,

Wij trouwen wel voor de kerk, maar zitten ook met een relatief groot "gat" tussen 10u30 (we trouwen voor de wet om 10u) en 14u30 (trouw kerk). Wij gaan ondertussen onze foto's nemen en de mensen van de suite gaan dan bij mijn ouders voor een lunch met broodjes.

Misschien kunnen jullie ook zoiets voorzien en dan misschien nog koffie in de namiddag...?

Groetjes,

Laurie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...