Nu Online
Momenteel zijn er 8 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zalen in de omgeving van Gent

  28-1-2008 9:29:38
Hallo iedereen

wij zijn momenteel bezig met de zoektocht naar een zaal in de omgeving van Gent. Gemakkelijk is het niet, dus als iemand nog tips heeft, graag. Gisteren zijn wij gaan kijken naar het Braemhof en daar hebben wij in ieder geval geen goede ervaring aan over gehouden. Het eten is er ongelooflijk lekker en de prijzen vallen best mee, maar de bediening is alles behalve vriendelijk. Dat komt grotendeels doordat ze veel te veel tegelijk aanvaarden waardoor ze geen tijd genoeg hebben. Gisteren werden plots rond ons om 16 uur alle tafels afgebroken en werden we letterlijk gezegd 'om half vijf moet u sowieso buiten zijn'. Blijkt dat daar nog een receptie begon om 17 uur en daarna zelfs nog een dansfeest! Het begon eigenlijk al toen we toekwamen. We zochten naar een tafeltje en kregen twee woorden te horen 'koffie boven'. Vriendelijk is dus wel eventjes anders.

Zaterdag zijn we ook langsgeweest bij Salons Caipirinha. We vonden het een zeer mooie zaal en men was zeer vriendelijk en behulpzaam. Alleen wist de eigenaar ons te vertellen dat zij vaak nog rouwmaaltijden geven in de namiddag voor een trouwfeest, met als gevolg dat we daar zeker niet vroeger mochten aankomen dan 17 uur. Misschien ligt het aan mij, maar de rouwmaaltijden die ik heb meegemaakt kunnen soms ook wel eens uitlopen en ik vind het nogal een vreemde gedachte om daar als pas getrouwd koppel in feeststemming toe te komen als die mensen daar misschien nog zijn.

Vrijdag zijn we naar de trouwbeurs geweest in Flanders Expo en we hebben daar met een heel vriendelijke man gesproken van Salons Mantovani (langs N60, richting Oudenaarde). We moeten wel nog gaan kijken naar de zaal. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Liesbeth

Liesbeth
1-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 2130


Elke
19-7-2008
 Meld misbruik28-1-2008 9:55:31

hey Liesbeth,

Wij trouwen op 19/07/2008 en hebben voor 't Groenhof in Melle gekozen. Het eten is daar heel lekker,en wij zijn daar heel vriendelijk ontvangen,dus wij hebben daar zeker alle vertouwen in. Misschien moeten jullie daar ook maar eens gaan horen ?
Veel plezier met de voorbereidingen,

Elke



Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik28-1-2008 10:10:02

Dag Elke,

Bedankt voor de informatie. Heb je toevallig ook nog een prijsbrochure liggen van deze zaal?
Je mag deze altijd doorsturen naar liesbeth_vermeire@hotmail.com



Lotta
5-7-2008
 Meld misbruik28-1-2008 11:05:54

Hey Liesbeth,

Kijk eens op www.vanbelgie.be . Op die website staan verschillende zalen per provincie en je kan er zelfs een virtuele tour in maken :-)

Groetjes



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik28-1-2008 14:22:11

Hey,

ik heb enkel ervaring met Mantovi in kader van galabals. Het is een mooie zaal, maar er is wel geen tuin aan, gezien het in een industrie park ligt.

Wij hebben in het Gentse de volgende zalen bekeken:
- Den Hof (Zelzate)
- De Lozen Boe (Lochristie)
- Renard (Lochristie)
- Kasteel van Saffelaere
- Kasteel Sanderling (De Pinte)
- Marquette (Kortrijk)
- Salons Carlton (Kortrijk)
- Alta Ripa (Avelgem)
- Kasteeeldomein St Hubert (Ronse)
- Hotel Marriot (Gent - Korenlei)

Wij hebben uiteindelijk voor Huyze De Baere gekozen in Maldegem. Uitstekende keuken, prachtige gezellige zaal en heel vriendelijke en correcte mensen. Was de enige zaal waar we het gevoel hadden dat het geven en nemen was. En had er al heel veel goede dingen van gehoord.

Groeten,
Karolien.



Inge
24-5-2008
 Meld misbruik28-1-2008 15:38:53

Hey Lisbeth,

Als je een klein feest geeft (+/- 90 personen) dan is onze zaal zeker een aanrader! Wij geven ons feest in zaal Agathea te Landskouter.
Zeer vriendelijke mensen die erop staan dat alles vlot en correct verloopt.Deze mensen hebben ook reeds 15 jaar ervaring met catering.
Ook de zaal is prachtig. Ook prijs/kwaliteit is zeker in orde.
Het was de enige zaal waar wij beiden een goed gevoel bij hadden. En wij mogen al binnen vanaf 16 uur.
Wat wij ook een pluspunt vinden is dat jouw feest het enige is dat kan plaatsvinden.
Nog succes met jullie zoektocht!
Greetz Inge



Laurie

 Meld misbruik28-1-2008 16:00:56

Hey,

Wij trouwen op 10 mei in Salons Caipirinha. Wij hebben onlangs onze planning vastgelegd en wij zullen daar rond 16u30 arriveren. Ze hebben me gezegd dat ze tegen dan met alles klaar zullen zijn en als er dan een rouwmaaltijd zou zijn, dan zal het een kleine zijn en dan krijgen die mensen op voorhand te horen dat ze op een bepaald uur weg moeten. Ik heb er het volste vertrouwen in!

Groetjes,

Laurie



Melissa
6-12-2008
 Meld misbruik28-1-2008 16:46:24

Hallo Liesbeth,
Wij hebben ook in de omgeving van Gent gezocht.
Salons Mantovani is echt in orde. Ik ben er al geweest voor een (bedrijfs)feest en het was heel verzorgd, lekker eten, vriendelijke bediening en ik vond ook de zaal mooi.
Wij waren niet zo voor het idee van een 'Salon' dus hebben we een ander alternatief gezocht.
Caipirinha ben ik ook al geweest en daar ook niks dan goede commentaar, hoor. Maar het is idd. een beetje raar moest je toekomen en de mensen van de rouwtafel zijn er nog aanwezig...
Verder komt ook nog Kasteel Coninxdonck en Monasterium in me op, maar naar dat laatste ben ik zelf nog niet geweest.
Succes met je zoektocht!
Groetjes



Christel
30-6-2007
 Meld misbruik28-1-2008 17:06:08

dag Liesbeth

Wij zijn op 16 juni getrouwd in Hof ten Bosse in Heusden bij Gent

Onze gasten kwamen echt spontaan naar ons toe om te zeggen hoe goed het er was
Ze hebben hele leuke formules ook gaande van bbq tot wereldbuffet
Je kan er ook de bruidssuite huren, super romantisch
De uitbaters zijn ook mega vriendelijk
echt een aanrader !
www.hoftenbosse.be

groetjes
Christel
Christel



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik28-1-2008 17:51:59

hallo,
Wij zijn in Tybeert in Daknam, bij Lokeren getrouwd... echt een fantastische zaal waar alles perfect in orde is!
Onlangs een diner gehad in de Zilverreiger in Oosterzele en dat vond ik ook wel een mooie zaal en lekker eten.
Groetjes



nancy
12-7-2008
 Meld misbruik28-1-2008 17:57:43

Dag Liesbeth,

Wij hebben kasteel Coninxdonck, Villa Borghese en feestzaal Agathea bezocht. De laaste sprong er voor ons echt bovenuit. Zeer vriendelijk en goede prijs. Zaal bestaat nog maar sinds vorig jaar dus ze hebben nog niet zoveel referenties. Ze hebben dus misschien nog wel een plaatsje vrij. Ik heb een keer een lijstje gemaakt van alle zalen in en rond Gent met de positieve en negatieve commentaar die ik hier van het forum geplukt heb.
Als je je emailadres post, stuur ik het je wel door als je wil.

Groeten,

Nancy
12/07/08



natacha
25-7-2008
 Meld misbruik28-1-2008 18:29:24

dag liesbeth,

wij trouwen op 25/07/08 en hebben gekozen voor het braemhof heb daar goede ervaringen en de bediening was ook heel vrie,delijk en verzorgd
maar verder kan ik nog coninxdonck aanraden

groetjes natacha



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik28-1-2008 19:10:00

Hey Liesbeth, Wij trouwen in het Kasteel van Wippelgem in Evergem rond Gent. Wij zijn ook naar kasteel coninxdonck gaan kijken,wat héél mooi is en ook te doen van prijs. OOk naar Carelshof in OOstakker, maar daar hoorde ik mindere commentaren over. Een vriendin van mij trouwt ook in de Caiprinha, dus dat zal ook wel OK zijn. Ik ben zelf van Oudenaarde dus ik
ken salons mantovani goed. Ik weet dat het er best goedkoop is van prijzen, je vindt niet vaak goedkoper, maar ik ben niet zo voor de stijl, het is nogal ouderwets en het ligt in een industriepark dus niet echt "chique" om op te rijden, maar dat is ieders keuze natuurlijk. Groetjes! Marie



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik28-1-2008 19:31:29

Wij hebben ons trouwfeest binnen 19 dagen in Salons Caipirinha en ik heb niets dan lof over die zaal en haar uitbaters!!! Wij arriveren zelf rond 15.45 u aan de zaal om onze receptie rond 16 uur te starten. Ik heb niets gehoord over begrafenissenen e.d.. Misschien kunnen daaromtrent welbepaalde afspraken gemaakt worden? Wij waren alleszins ook op slag verliefd op de zaal (zeker de ingang!!) en van de keuken zijn we 'van horen zeggen' overtuigd geraakt want je hoort inderdaad niets dan lof. Ik ben zeker dat ik hier 17.02 zal kunnen komen vertellen dat wij er een geweldig en onvergetelijk trouwfeest hebben gevierd :-)
Lien
16.02.2008



Annemie
13-9-2008
 Meld misbruik28-1-2008 19:47:17

Dag Liesbeth,

Wij trouwen op 13 september in "Den Hof" in Zelzate. Zeer vriendelijke mensen, een mooie, moderne zaal, lekker eten (hebben we nu toch al heel vaak gehoord) en ze laten je heel vrij in wat je wil. Bovendien hebben ze ook een prachtige tuin!

Veel succes met je zoektocht!



dierk

 Meld misbruik28-1-2008 20:42:31

Beste,

Wij komen oneindig veel in salons caipirinha, kan je trouwens merken op onze site bij pagina referentie's..we komen er enorm graag, enorm vriendelijk personeel, het eten is er enorm lekker,verzorgd,warme sfeervolle zaal...nog veel succes met de verdere voorbereidingen van jullie huwelijk,mvg,Dierk Van Paemelen www.studiohappymusic.be



Laurie

 Meld misbruik29-1-2008 7:05:51

Hey,

In september trouwde mijn schoonzus in salons Valkenbulcke in Merendree bij Drongen. http://www.valkenbulcke.be/ Alles was heel erg in orde en het is er ook gezellig.

Groetjes,

Laurie



Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik29-1-2008 9:26:46

bedankt in ieder geval al allemaal voor jullie reacties! Misschien moeten we Caipirinha toch nog eens in overweging nemen.

@ Nancy (of anderen met info): je kan me altijd mailen op volgend adres: liesbeth_vermeire@hotmail.com



Hans

 Meld misbruik29-1-2008 12:45:25

aan Nancy of anderen die hun ervaring met zalen willen delen:
jullie mogen me mailen op anvervaet@hotmail.com

alvast bedankt,
An



Veroniek

 Meld misbruik29-1-2008 14:18:17

Hoi

Wij hebben ons feest gehouden in het kasteel Carelshof en het was zalig en prachtig!

De receptie hebben we buiten kunnen houden in de prachtige tuin en de hapjes en drankjes waren héél lekker.
Het eten was ook héél goed verzorgd en lekker, ze kwamen zelfs nog eens rond met het hoofdgerecht!
De eigenaars héél vriendelijk en behulpzaam, we konden zelf zowat onze menu samenstellen met hun hulp natuurlijk (zij moeten het klaarmaken hé!) Het dessertbuffet was veel en lekker...

Ik vind het echt een aanrader, iedereen was héél tevreden en kijkt er vaak op terug!

De negatieve commentaren die je hoort zullen te maken hebben met de vorige eigenaars, want die hebben de boel nogal laten verloederen. Dus de nieuwe eigenaars hebben het kasteel en tuin moeten opknappen en moeten nu nog steeds tegen die 'slechte' naam vechten!

Sommigen vinden het ook een nadeel dat de zaal een U-vorm heeft, maar dat is echt geen nadeel hoor!
Wij hebben dat opgelost door mensen aan de uiteinden te zetten die elkaar toch niet kennen. Dus de ene kant van de U zaten vb. collega's en de andere kant van de U zat familie van ons. De beide uiteinden konden de eretafel zien (die staat de onderkant van de U) en ook de openingsdans (dansvloer) en het aansnijden van de taart zag iedereen...
Wat ik ook een voordeel vond is dat er bovenaan een salonnetje is en dat je daar eens kan 'relaxen' in een zeteltje ofzo!

Het is echt een aanrader en wij zouden het opnieuw doen!

Groetjes
Veroniek
Getrouwd op 20 07 2007



Bart
1-10-2008
 Meld misbruik29-1-2008 22:09:55

Dag Liesbeth,

Wij hebben de voorbije weken alle feestzalen in het Gentse bezocht, forums afgeschuimt en uitvoerig vergeleken. Wij hebben uiteindelijk voor Salons Valkenbulcke in Merendree (tussen Drongen en Nevele) gekozen. Deze zaal is groot, modern, vriendelijke ontvangst, niet duur, en rustig gelegen.

Enkele andere bemerkingen (persoonlijke mening):

- Caipirinha: zeer vriendelijke ontvangst, maar vindt zaal niet echt mooi, lijkt meer iets voor rouwmaaltijden
- Kasteel van Saffelaere: zeer mooi, vooral binnenkomen en receptieruimte, lang op voorhand reserveren, relatief duur
- Sanderling: zaal is lang en smal, slechte reputatie op vlak van bediening, mooie receptieruimte
- Carelshof: mooi, wat afgeleefd, romantisch, kleine parking, voor ons net te klein
- Ten Bosse: zaal is lang en smal, niet zeer groot, dessertenbuffet is vuurwerk, ietwat speciale eigenaar, suite
- Lozen Boer: zeer duur in vergelijking met andere zalen, interieur mag mooier voor die prijs
- Coninxdonck: onvriendelijke ontvangst, zeer mooie receptieruimte(s), zaal zelf is minder in kasteelsfeer
- Wippelgem: mooie receptieruimtes in kasteel, maar zaal zelf is in koethuis, en vond ik absoluut niet mooi
- Monasterium: mooi, maar muziek moet stil om 3u, heb er slechte ervaringen met het eten, leuk voor thema-feestjes

Nogmaals, dit is enkel mijn persoonlijke mening. Er zijn enkele zalen die dit jaar nog datums vrij hebben, maar dat zijn niet de beste uit het bovenstaande lijstje.

Groeten,
Bart



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik31-1-2008 23:15:26

@Bart: ik wil toch even met klem tegenspreken dat Salons Caipirinha 'iets voor rouwmaaltijden' zou zijn. Belachelijk gewoon! De ingang straalt pure romantiek uit en de feestzaal (+ receptieruimte) is er één van de mooiste die ik al heb gezien...en ik heb al veel trouwfeesten meegemaakt.



Muriel
12-9-2009
 Meld misbruik21-4-2008 17:22:18

@ Nancy
Ben ook ijverig op zoek naar een feestzaal rond 't Gentse. Zou ik jouw lijstje ook mogen bekijken aub want ben aan't verzuipen ...

muriel.henrotte@skynet.be



Anja

 Meld misbruik30-6-2008 10:00:06

Graag had ik geweten of je al je feestzaal geboekt had en waar?
Want we geraken niet meer uit de keuze voor een feestzaal

Salons Caipirinha in Merelbeke stond bij de lijst dat mijn vriend bekeken had,
maar daar vond hij de zaal niet zo mooi als Hof Ten bosse (toch op hun site niet). Vandaar dat we die dan ook geen verdere aandacht geschonken hebben...

We zijn zondag gaan proeven bij Hof ten bosse maar waren beetje teleurgesteld. We hadden nochthans veel postieve reacties op internet gelezen en we zijn van plan bijna het dubbel aantal personen voor het dessertbuffet te vragen dan voor de maaltijd... Het eten was er wel lekker en de zaal is ook mooi maar het dessert zou toch yummie moeten zijn ...
Dus dan ben ik terug gaan zoeken op de trouwsite...

En ik vraag me af als de zaal van Caprinha wel sfeervol is? Dan zouden we beslist eens gaan kijken of overwegen zelfs daar het feest te houden. Het is toch een dag dat je maar 1 x meemaakt en ik wil niet dat de helft van de gasten zegt dat ze het mooi vonden maar dat het dessert niet zo lekker was...


met vriendelijke groeten, Anja anja_delaere@hotmail.com



Dirk

 Meld misbruik25-7-2008 11:46:51

wij spelen in diverse zalen die hier opgenoemd zijn maar als dj kunnen we moeilijk een standpunt innemen. Caprinhia is zeer goed qua bediening en mentaliteit(maar wees gerust die rouwmaaltijden zal je nooit zien want die zijn zeker buiten hoor). Kasteel Van Zaffelaere is ook goed maar wel stijver. Lozen Boer is dik in orde maar ik hoor inderdaad wat prijziger (soms 3 jaar vooraf vastleggen voor bepaalde data). Kasteel Van Wippelgem heeft een aparte sfeer (koetshuis), niet slecht maar zou onlangs over te nemen gestaan hebben volgens klanten (die om die reden hun feest verlegd hebben).
In september moet ik in De Renard zijn. Is een restaurant maar hoor er op boffen.
We zien wel (na 26 jaar heb je er wel wat gezien hoor)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info