Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pierre Yves Aalst

25-1-2008 15:29:54
Ik lees juist bij het berichtje van Irjen dat er blijkbaar veel klachten zijn over Pierre-Yves Aalst. Ik heb mn kleedje daar gekozen en tot nu toe viel alles goed mee. Moet wel pas in mei terug voor mn 1ste pasbeurt. Vandaar dat ik nu toch wel nieuwsgierig ben nr wat die klachten juist zijn. Kwestie van op mn hoede te zijn...
Groetjes

Charlotte
19-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2431

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-1-2008 15:43:10

persoonlijk denk ik dat het in de meeste bruidswinkels is: je hebt gekocht en daarna ben je een nummer...

dat is niet alleen daar vrees ik!!

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik25-1-2008 16:05:32

Hey

Ik ben getrouwd op 12/01 en mijn kleedje kwam van bij Pierre-Yves. Het kleedje was van het merk pronovias namelijk de Nicole. Bij het kiezen van mijn kleedje had ik twee zeer vriendelijke verkoopsters voor me klaarstaan. Echt niets op hen aan te merken, ik kreeg alle tijd. 17 december was echter mijn eerste pas en ik werd als wild opgejaagd. Het kon allemaal niet snel genoeg gaan en op mijn vragen werd zeer kort geantwoord. Ik had die dag al net een zeer drukke dag achter de rug met veel stress en eerlijk gezegd vond ik dit niet echt een prettige ervaring. Had er naar uit gekeken naar het passen van "mijn kleedje" maar ik was blij dat ik buiten was...
Maandag 7 januari was dan het moment aangebroken, ik zou mijn kleedje nog eens passen en meenemen naar huis. Ze hadden mij gezegd dat er eventueel nog heel kleine aanpassingen zouden moeten aan gebeuren en dat zouden ze dan meteen doen. Had er 2 uur voor uitgetrokken, daarna gingen we op dansles.
- de bloemen met pareltjes op het kleedje hadden ze er bijna allemaal moeten afhalen om het kleedje in te leggen en die hingen er nog niet op!!
- de sleep was ingekort maar niet afgewerk, ook de tulle was nog niet meegekort en de lus nog niet bevestigt
- blijkbaar hadden ze bij het inleggen problemen gehad met de ritssluiting waardoor de knopjes die achteraan op het kleed staan niet dicht konden. Het kleed kon dicht met de rits en was mooi gepast maar de knopjes achteraan stonden op sommige plaatsen 4cm uit elkaar zodat deze onmogelijk dicht konden (ze vonden het zelf ook geen zicht dat kon je aan hun ogen zien)
Ik stond daar zo wat onwezenlijk want dit had ik echt niet verwacht. Na 2 uur wachten was het natuurlijk nog niet klaar en zijn mijn vriend en ik dan op dansles vertrokken (mijn gedachten waren er echt niet bij..). De dansles was geplant tot kwart na 5 en dan was het zeker nog een half uur rijden tot in Aalst. Volgens de verkoopster genoeg tijd om het af te halen want ja "passen moet je toch niet meer eh?"
Ik stond er op dat ik het kleed zou passen en dat het nog vandaag diende te gebeuren daar ik de rest van de week nog moest werken.
Kwart voor 6 kwamen we redelijk opgejaagd aan bij Pierre-Yves, hebben ze mij eerst nog 10min. laten staan wachten. Heb het dan toch nog gepast!! En het bleek dan toch in orde te zijn. Op de dag zelf heb ik echter nog wel mankementen gemerkt zoals bloemen en draadjes die nog steeds los hingen maar niemand heeft dat gezien. Het was een mooi kleedje maar echt leuk was het toch niet om in die winkel te gaan... mij zijn ze er niet meer. Voor die prijsklasse vind ik dat de service veeeel beter mag zijn!

Melissa
12/01/08

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-1-2008 16:51:39

heb je dit dan ook tegen deze mensen gezegd melissa?

Kelly
9-9-2009
 Meld misbruik25-1-2008 18:28:04

Hallo,

Ik heb spijtig genoeg ook een niet zo leuke ervaring, maar bij Pierre Yves Brussel.
Mijn kleedje komt van ver en achteraf heb ik pas beslist een stola te nemen. Bij het bespreken bij Pierre Yves was dit totaal geen probleem voor hen. Nu mijn stola zou af zijn op 2 jan. In de kerstvakantie belden ze mij dat die kleur niet meer geleverd kon worden maar dat ze een alternatief hadden dat zo goed als hetzelfde was. Dit bleek echter niet zo te zijn. toen de verkoopster hoorde dat het kleed niet van daar kwam, was voor haar de zaak af (kreeg zelf het gevoel dat het mijn fout was). Ben toen behoorlijk geënerveerd geworden en mijn voorschot terug gevraagd. Toen ik de volgende dag terug kwam, stond de patroon op mij te wachten. Toen waren de verkoopsters vriendelijk maar het was hij die het initiatief nam: kijk eens daar en zo. Uiteindelijk is er een alternatief gevonden, maar ik heb voor de zekerheid wel iets in reserve.
dus vooral niet bang zijn om uit je sloefen te schieten, maar het is idd niet fijn. En voor hetzelfde geld heb je een leuke ervaring,dus laat je ook niet afschrikken

Groetjes en succes,
Kelly

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik25-1-2008 18:33:09

Ja moet je zeggen? Ben zelf ook zelfstandig, run mijn eigen winkel dus ben ook niet op mijn mondje gevallen anders start je geen eigen zaak op je 19...
Maar de eerste keer koop je het kleed en uiteindelijk kan je vanaf dan alleen maar opmerkingen geven. Tuurlijk laat je merken dat je al spijt hebt dat je het daar gekocht hebt. Maar echt de luxe om een grote scene te maken heb je niet want uiteindelijk kan je 20 dagen voor je trouw niet nog bij iemand anders terecht hé.

Melissa

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik26-1-2008 13:12:38

Amai, als ik het verhaal van Melissa lees... Ik heb ook het kleed Nicole van Pronovias en wil ook mijn sleep laten inkorten. Ik heb wel bij Moderna in Schepdaal gekocht en die waren toen ook heel vriendelijk. Hopelijk nog steeds zo wanneer de retouches moeten gebeuren want als ik dit zo allemaal lees, begin ik al de ergste verhalen te bedenken...

Katleen

Karen
12-7-2008
 Meld misbruik27-1-2008 14:58:51

Ik ben ook bij pierre-yves geweest, maar ben daar heel goed ontvangen.
3 jaar geleden zijn we daar ook geweest voor de trouw van mijn zus en dan waren ze minder vriendelijk, maar we hebben wel geen problemen gehad. Deze keer waren ze wel heel erg vriendelijk, ik moet nog voor een tweede pas gaan, hopelijk zijn er geen problemen, maar ik maak me er eerlijk gezegd geen zorgen over.

Groetjes

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik4-2-2008 21:23:37

Hallo,
ook ik heb mijn kleedje bij Pierre- Yves gekocht. Vooraf had ik er ook wel enkele slechte dingen over gehoord, maar het nichtje van mijn verloofde was er wel tevreden dus...
Eerst ben ik in Brussel geweest, waar ik snel terecht kon, maar de eerste opmerking van de verkoopster was dat ik wel niet veel zou kunnen passen (met een vernietigende blik op mijn maatje 44)
Uiteindelijk draaide ze bij en was zeer vriendelijk. Toen echter duidelijk werd dat ik niet onmiddellijk zou kopen, werd de baas vond ik wel wat opdringerig...

Ik heb nog 2 andere winkels bezocht, maar daar vond ik mijn zin niet... (had mijn zinnen op pronovias gezet, en dat verkopen ze niet overal)

Dus ik terug naar Pierre-Yves, in Aalst ditmaal.
Aan de telefoon waren ze zeer vriendelijk.
Ik kon terecht op een zaterdag. De verkoopster was wel vriendelijk. Ik kon natuurlijk ook niet alles passen, maar ze luisterde wel naar wat ik wou. Ze heeft me ook enkel pronovias laten zien, op mijn verzoek.
Het was die dag wel ENORM druk.
Toen ik duidelijk maakte dat ik twijfelde tussen een kleed van bij hun en een uit brussel, werd onmiddellijk voorgesteld om dat kleed te laten overkomen (maar dan moest ik wel één van de twee kopen, wat ik wat normaal vind...)
De baas was enorm vriendelijk en charmant, en heeft lang aan de telefoon naar brussel gehangen ook al was het zo druk.

Toen ik de week nadien terug ging (maandag deze keer) had men alle tijd voor mij. Ze gingen ook zeer discreet te werk.
Terwijl ze toen al wisten dat ik ging kopen, aangezien ik al een voorschot had betaald.

Ik moet in mei terug gaan, om te passen, hoop dat alles goed verloopt, want als ik jullie verhalen zo hoor...

Ik denk dat je moet proberen om niet op een zaterdag te gaan.
En de ene verkoopster zal al wat vriendelijker zijn dan de andere zeker?
Ik heb in een andere winkel ook een vervelende verkoopster gehad, dat kan overal he...

Kunnen jullie mij ook op de hoogte houden???
Groetjes

caroline
10-4-2010
 Meld misbruik7-12-2009 23:28:01

Vriendelijk aan de telefoon, maar in de showroom ... Na vijf minuten was men al bezig over een 'optie' nemen. Ik hield de boot af, want om ergens een optie op te nemen, moet je natuurlijk wel een schitterend kleedje vinden. Niet dus... Men wilde mij dan een optie laten nemen op een kleed dat ik niet wilde. Waarom zou ik dat doen ... Toen duidelijk werd dat ik op dat moment geen enkele intentie had om een voorschot te betalen, mocht ik vertrekken. Hoe vlugger, hoe beter.

Melissa
19-6-2010
 Meld misbruik15-2-2010 17:25:12

Hallo,

ik heb ook mijn kleed gekocht bij Pierre-Yves in Aalst, ik kan de andere gelijk geven met het feit dat ze daar opdringerig zijn. Ik ging met mijn zus in enkele boekjes kijken naar enkele trouwkleedjes en ik mocht aanduiden welke ik mooi vond. Had blijkbaar een kleed getoond van 2500 Euro (de prijs stond er niet bij en ze gaf me direct de opmerking van "die zijn wel heel duur" om te laten verstaan dat ik misschien te jong was om zo een duur kleed te betalen. Ik moest ook direct een optie nemen een een voorschot van 200 Euro betalen. Toen ik beneden bij de verkoopster stond, die de bestelbon invulde, werd het voorschot opeens 500 Euro. Ik had aan de verkoopster gevraagd of ik nog eens terug kon komen om het kleed aan mijn mama te tonen. Geen probleem voor hun, ik moest maar even telefoneren. Een week later belde ik en het was precies dik tegen hun goesting om terug een afspraak te maken. Uiteindelijk zijn we op een zaterdag morgend mogen komen en toen hadden we wel een hele vriendelijke verkoopster, die echt haar mening gaf en luisterde. Het hangt er echt van af welke verkoopster je daar hebt. Toen ik mijn kleed besteld had voelde ik mij super goed en langs de andere kant slecht omdat ze daar zo onvriendelijk waren en niet luisterde naar mijn gedacht van kleed...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...