Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nut ceremoniemeester?

25-1-2008 12:47:10
Wat is jullie idee over het al dan niet inhuren van een ceremoniemeester? Ik zie niet in waarom ik zoveel geld zou neerleggen voor iemand die de bloemen wegzet en de mensen naar hun tafel begeleidt, maar heb al een paar keer de reactie gekregen dat dit wel een noodzaak is. Wat zijn jullie ervaringen?

Patricia
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 530

Nele
2-5-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:52:30

Hallo Patricia,

ik denk dat dit afhankelijk is van hoe jullie je trouw opvatten: bij ons zal het er wat losser aan toe gaan: geen suite, we doen het feest ook niet in zo'n sjieke zaal, dus voor ons ook geen ceremoniemeester. We zullen zelf goed afspreken wat iedereen wanneer moet doen én ik heb twee vriendinnen aangesproken om wat te helpen met de bloemen aan de kerk. Ceremoniemeester is dus wat overbodig.

Doen jullie echter bijvoorbeeld wel een suite met wagens, dan zal er toch iemand moeten staan om de deuren van de auto's open te doen. Maar ook dit kan je aan een vriend met een kostuum vragen ipv iemand in te huren.

Groetjes,
Nele

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:56:57

Ook wij gaan geen ceremoniemeester inhuren. Wij hebben ook enkele vrienden aangesproken om ons te helpen op de dag zelf (naar tafels begeleiden, misboekjes uitdelen, muziek in de kerk verzorgen,...). Ik vermoed dat als alles heel goed gepland is en iedereen goed weet wat die moet doen, dat het dan wel allemaal zal lukken.

winde
28-6-2008
 Meld misbruik25-1-2008 12:58:23

Hallo,
Wij hebben wel een suite met wagens en een groot avondfeest, maar wij nemen ook geen ceremoniemeester. Mijn zus is een aantal jaren geleden getrouwd en alles is vlekkeloos verlopen zonder ceremoniemeester. Het is zoals Nele zegt: op voorhand alles goed afspreken en een paar mensen vertrouwen die een oogje in het zeil houden.
In de zaal heb je ook meestal een maître d'hôtel die de mensen naar hun plaatsen wijst.
Groetjes,
Winde

katrien

Meld misbruik25-1-2008 13:09:20

ik zou er als ik jou was wel een nemen. je moet je dan niets aantrekken en staat er niet met je handen vol geschenken (bloemen, ...) aan de kerk. hij zegt ook wanneer je wat moet doen en dat vind ik persoonlijk wel gemakkelijk, want zelf ben ik een stresskieke.

Elke
6-9-2008
 Meld misbruik25-1-2008 13:50:56

Ik was eerst ook niet echt overtuigd van het nut van een ceremoniemeester. Maar uiteindelijk hebben we besloten om eens te gaan praten met iemand en we zijn heel blij dat we er nu toch één hebben. Het is zoals Katrien zegt, hij heeft een superviserende rol en informeert de mensen waar nodig. Voor mij zal dat heel wat stress wegnemen. Je kunt idd een vriend of kennis vragen om een oogje in het zeil te houden, maar da's toch nog steeds iets anders. Onze ceremoniemeester heeft ons ook al enkele nuttige tips en leuke ideetjes gegeven. Ik vind het z'n geld meer dan waard. Maar da's mijn mening natuurlijk!

Veel succes!

Elke

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik25-1-2008 15:19:12

Wij nemen ook geen ceremoniemeester en we hebben wel een suite en een feest in een grote zaal. We vragen inderdaad ook vrienden om te helpen met bloemen aan de kerk, met liedjes in de mis en we vragen vrienden om te rijden met de auto's van de suite en de chauffeur komt ook telkens de deur open doen. Omdat de meesten hen ook kennen, is dat nog wel leuk. In de zaal zorgen de mensen daar voor het begeleiden naar de tafels.
Een ceremoniemeester zegt waarschijnlijk inderdaad wanneer je wat moet doen, maar ik zou dat niet kunnen uitstaan dat iemand me zegt wat wanneer moet, we zien wel hoe het loopt en we houden ons aan een los tijdschema.
Veel plezier met je voorbereidingen!

Joke

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik25-1-2008 15:42:26

Wij nemen er toch ook één, ik vind het toch wel gemakkelijk. Zo'n ceremonimeester zorgt ervoort dat alles vlekkeloos verloopt. HIj houdt de timing in het oog, wat ik zéér belangrijk vind. Ik wil niet degene zijn die die dag tegen iedereen zegt daty z emoeten voortmaken en die op haar horloge staat te kijken enz...Ik wil graag dat iemand dat voor ons doet. Ook als je toekomt aan het stadhuis of aan de kerk, zorgt hij dat iedereen de auto (of in ons geval bus) uitstapt wanneer hij moet, dat het niet zo'n rommeltje is en iedereen door elkaar loopt. Hij zorgt dat je vriend en zijn mama eerst de kerk binnen gaan enz en wanneer dan d evolgende mogen komen enz...Hij deelt d emisboekjes uit, zorgt voor vanalles en nog wat. Ik vind het een aanrader.

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-1-2008 15:59:20

ik had onze ceremoniemeester op onze dag voor geen geld van de wereld willen missen! dus ik vond dus ook helemaal niet dat het teveel kostte want hij was elke cent waar, meer zelfs!! je voelt je véél meer op je gemak, je hoeft zelf helemaal op niks te letten, niet op de timing, niet als er iets misgaat, gewoonweg... hij doet alles wat je op voorhand met hem bespreekt en het helpt ook wel in de voorbereiding! niet naar die paar euro kijken en voor je eigen gemak nemen dus!! een vriend ofzo vind ik niet hetzelfde, uit eigen ervaring van andere trouws weet ik dat deze niet professioneel zijn en graag al eens wat blijven praten met de rest van de gasten ipv hun taak uit te voeren.. dat is normaal natuurlijk voor een kameraad, maar net niet wat je die dag nodig hebt!
bovendien is een ceremonietmeester helemaal niet stijf!! bij ons was hij een vrolijk iemand die ook wel eens een grapje durfde maken!!

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik25-1-2008 19:28:27

wij hebben voor onze grote dag ook al iemand ingehuurd. ik weet dat ik enorm zou stressen moest ik alles die dag opvolgen! Een ceremoniemeester neemt alles over, weet ook wat er wanneer moet gebeuren en hoe je het wilt (je hebt een aantal bijeenkomsten op voorhand, zodat hij/zij goed weet hoe het moet worden). en aangezien onze trouwdag heel hectisch zal worden (trouw voor de wet om 10u, voor de kerk om 11u, verplaatsing van 10 km ondertussen, foto's direct na de mis,...) ben ik blij dat hij me wat zal ontlasten!

ik vind het alleszins heeeeel praktisch!

Joke
x

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik25-1-2008 19:53:21

Wij hadden er ook geen, maar wij hadden taakjes aan vrienden verdeeld
- boekjes uitdelen
- snoepjes, ringen en kaars naar de kerk brengen
- bloemen aanpakken aan de kerk
- iemand om de deuren van de autos te openen aan kerk en gemeentehuis
Voor de suite en de chauffeurs had ik vooraf een blad gemaakt met de dagplanning. Zo wist iedereen hoe laat we waar moesten zijn. Wij zijn blij dat er geen onbekende ceremoniemeester op onze dag rondliep. Alles is heel gemoedelijk en los verlopen

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik26-1-2008 1:01:43

We hebben doelbewust gekozen voor een ceremoniemeester, op aandringen van mij.
Als projectingenieur ben ik dagelijks aan het plannen en anderen aan het vertellen wat ze wanneer moeten doen. Dus ik ondervind dagelijks dat zoiets stressy en best vermoeiend is. Op de mooiste dag van m'n leven wil ik dat er écht niet bijhebben. En ja, dat kun je inderdaad door een vriend of zo laten doen, maar aan de ene kant vertrouw ik liever op een professional (dan ga ik er mij zeker niet mee moeien), en aan de andere kant wil ik niemand van m'n vrienden opzadelen met zo'n taak. Zij komen ook om mee te vieren, niet om zoiets te doen.

Maar ik kan perfect begrijpen dat je daar het nut niet van inziet. Tenslotte moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat hij/zij belangrijk vindt.

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

ilse
7-12-2007
 Meld misbruik26-1-2008 3:05:00

hallo,

ik ben 8 december 2007 getrouwd;Wij hebben geen ceremoniemeester gepakt en ik heb er geen spijt van.mijn nicht heeft deze taak op zich gepakt Bv: in de mis de bloemen aangeven,muziek opzetten

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik27-1-2008 13:20:48

Hey,

Wij nemen geen cermoniemeester, maar hebben wel 2 mensen van de familie die alles goed aan het voorbereiden zijn om onze dag goed te doen verlopen.

Zij zullen zorgen dat iedereen op de juiste plaats zit, dat de ringen op tijd komen, dat iedereen hem / haar op zijn gemak voelt, ... Het zijn nu wel geen bleutjes op dit vlak. Ze doen dit vaak voor hun job. Maar ik ben alvast blij dat ik ze heb.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...