Nu Online
Momenteel zijn er 208 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeaus op feest

23-1-2008 21:56:59
Hey getrouwde bruidjes, ik vroeg me af of jullie van de genodigden nog veel andere cadeaus kregen dan geld (in enveloppen, origineel verpakt of op de rekening gestort)?
Ik heb de indruk dat er sommige mensen nog inzitten met het feit dat ik dan het bedrag te goed kan zien, maar ze zouden eigenlijk moeten beseffen dat ik niet daarom een feest geef en dat ik hen uitnodig voor de gezelligheid. Ik weet ook dat de een er financieel beter voor zit dan de ander en ik ga die bedragen echt niet vergelijken of ergens noteren ofzo hé.

Natuurlijk langs de andere kant wil ik ook geen planten, serviezen enz. krijgen. Het blijft een feit dat wij echt geld nodig hebben voor een eigen huis te kopen binnenkort. De trouw komt in dat opzicht wel wat ongelegen natuurlijk, maar als veel genodigden dat al zouden snappen en niets nutteloos geven, dan zou ik al blij zijn. Een dure reis maken we ook niet, dus die kunnen ze ook niet helpen betalen ...

Behalve met een of ander rijmpje op de uitnodiging, hoe kan ik hen dat echt laten doordringen? Of hebben jullie tips om een soort lijst of ja ik weet niet wat te maken of een systeem dat ze er niet zo mee inzitten dat ze gewoon geld geven.

Ik wil niet ondankbaar overkomen maar ik hoop dat ze snappen dat geld het enige is waarmee we een huisje kunnen kopen ... En dat al hetgeen voor erin nu niet belangrijk is (en dat hebben we grotendeels al, we wonen al samen).

Twijfelend bruidje :s

Natacha B

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 354

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-1-2008 22:07:45

als je gewoon cadeautip zet: met een envelopje. dan snappen de mensen het wel hoor

en als ze dan nog iets anders geven, dan zal je u daar toch bij neer moeten leggen..

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik23-1-2008 22:24:45

hey

wij hadden het volgende

het is maar dat je het weet
onze uitzet is compleet
maar voor al onze dromen (of huisje van onze dromen, of reis,...)
mag je met een [V] komen

de meesten snapten het wel, enkele hadden nog een kleinigheid ernaast bij...

groetjes
sas

Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik23-1-2008 22:45:14

Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog gereageerd heb, maar misschien kan ik je wel helpen. Voor ons huwelijk (intussen bijna een half jaar geleden)hadden we hetvolgende op onze uitnodiging gezet:

Vrijblijvende cadeautip:
Wat ons het meest van pas zou komen? Een centje voor het huis van onze dromen. (envelopje + rekeningnr.)

Misschien helpt dit je op weg.

Veel succes ermee!
Maaike

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik24-1-2008 8:32:33

wij hebben:
Wij hebben bijna alles wat we willen,
maar ons spaarvarken staat nog met magere billen!

dat zou het moeten doen lol
grts cindy 12.09.08

Isabelle
9-5-2008
 Meld misbruik25-1-2008 13:17:33

Wij hebben: wil je ons iets schenken, mag je altijd aan ons piepjong spaarvarkentje denken.

Groetjes
Isabelle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...