Terug naar overzicht
Bij de trouw van mijn broer hadden de ouders alle sleutels van de woning. Onmogelijk dus om er binnen te geraken zonder sleutel. En neem dan best ook de persoon waarvan je weet dat hij niet te overtuigen is daarvoor, ook niet door je beste vrienden die alles willen versieren "met goede bedoelingen".Mijn verloofde en ik gaan het in elk geval ook zo oplossen, om dezelfde reden: teveel op privacy gesteld.
mijn vriend sprak al van de cilindersloten te veranderen.Normaal gezien is het niet de gewoonte dat er wordt versierd, maar je maar nooit.
hallo,bij ons in de feestzaal krijgen we een kluisje waar we de enveloppen in kunnen leggen als alle mensen binnen zijn. hierin gaan we ook de sleutels van het appartement leggen. op deze manier kan niemand de sleutel bemachtigen. de buitenkant vind ik niet zo erg, maar binnen heb ik geen zin om eerst op te ruimen voor ik bed in kan.groetjesheidi
Wij vrezen ook 't ergste, want in mijn familie was dat een soort traditie in de vorige generatie. Nu zijn wij de eerste die trouwen van de nieuwe generatie. Gelukkig verhuizen wij deze zomer. We gaan de sleutels van ons nieuwe huis gewoon aan niemand geven voor den trouw. Zo zijn we zeker dat er zeker niemand binnen kan!Groetjes,Amaryllis07-08-2009
hoiwij hadden daar ook voor gevreesd en terecht we hadden de sleutel aan zijn pa gegeven.alles afgesloten maar ik heb zo een toffe broer dat hij onze deur ingetrapt had heel onze living ,keuken,trap en gang lagen vol onze ruiten aan de buiten kant beklad.twas de moeite.grtjs
etzelfde probleem hier. ze zijn denk ik hetzelfde van plan. denk van alle binnendeuren op slot te doen en sleutels mee te pakken.. zo kunnen ze echt niet binnen. langs de buitenkant is ook geen optie want we wonen op het 7de verdiep.ik heb ook niet graag dat ze hier zitten terwijl wij er niet zijn.grts cindy 12.09.08
Wij hebben ook goed schrik ervoor. We zijn de laatste van de vrienden die trouwen en bij de anderen zijn wij ook gaan versieren.Wij zijn toen ook aan een sleutel geraakt en toch waren zij steeds voorzichtig. Mijn vriend en ik hebben al afgesproken dat wij binnenkort iemand gaan contacteren om op 3 julie of op 4 juli 's morgens nieuwe sloten te komen plaatsen. Wij trouwen nl op 4 julie in de namiddag voor de wet en dan is er een dansfeestCiska 4.07.08
Ik heb daar ook wat schrik van, in onze vriendenkring en familie is dat niet de gewoonte, maar ik zou niet willen dat ze er nu een gewoonte van beginnen te maken. Wij hebben grendels op 3 deuren dus die ga ik zeker opsteken en alle binnendeuren op slot te doen. 't Is een alleenstaand huis dus mogelijkheden genoeg om binnen geraken, maar als ik het zo doe dan kunnen ze niet binnen (tenzij ze de deur intrappen of een venster inslaan, maar zover zullen ze wel niet gaan zeker) Dan kunnen ze alleen de tuin versieren, dat vind ik nog zo erg niet.Groetjes,Nele
als je dit zelf ooit bij mensen hebt gedaan, moet je nu zelf maar op de blaren zitten vind ik...ik heb er ook schrik van, maar heb er zelf nooit aan meegedaan. dus ik vermoed dat ze het bij ons ook niet zullen doen..grz
bestaat er eigenlijk iets als een extra slot dat je op een buitendeur kan laten zetten, want onze ouders hebben een sleutel van ons appartment, en als we nieuwe sloten laten steken, moeten we weer sleutels laten bijmaken na de trouw. Ik zou dus graag een extra slot laten steken dat we dan enkel occasioneel kunnen vast doen...maar heb geen idee of dat bestaat en waar ik daarvoor moet zijnSofie
hey patriciaik heb er ook een beetje schrik voor maar aan de andere kant zou ik het wel leuk vinden als het iets liefs is.ik zo al gehoord van*visjes in bad*badkamer vol balonnen met in de balonnen confetti of muntstuken*rose blaadjes in de kamer met kaarsjes en champagne*spandoek aan het raam*muur van lege bakkenbier die moet je dan naar de brouwer brengen en dan mag je het geld houdenen meestal organiseer je na de trouw een after party in de late namiddag met boterkoeken of zo en dan komen de mensen die je huis versierd hebben helpen met opruimen zo geniet je nog met goede vrienden na van de dag ervoordit zijn dingen die ik oke vind en dit kan groetjes Eline en Stijn05/09/2008