Terug naar overzicht
Beste Christel,Eerst moet je natuurlijk zien wie gaat speechen. Ik ga in de mis een bedankingswoordje doen naar ouders en familie en getuigen toe. Mijn vader wil graag speechen op 't feest en mijn liefste ook. Ik vermoed dat zij er elk iets persoonlijk van zullen maken.Wat betreft je mama. Er zijn hele mooie gedichtjes of tekstjes die je zou kunnen gebruiken in haar herinnering in de mis of ook om in de speech te verwerken. Je moet eens zoeken op gedichtensites. Daar vind je massa's. Ook in winkels als expo verkopen ze van die kleine boekjes met mooie ideeën die je kan combineren of deels gebruiken. Als je zelf één en ander combineert en samenvoegt met je eigen gevoelens maak je er toch nog wat persoonlijks van!Succes!Amaryllis
In een speech op het avondfeest bedankt men normaal de ouders voor de zorgen, de opvoeding, de warmte,... die je gekregen hebt van hen, niet echt o.w.v. het geld dat ze al dan niet in je feest stoppen. Je moeder kan je ook in die speech vermelden, maar ook in een bezinning, voorbede,... tijdens de viering (als je voor de kerk trouwt)