Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidsjurk

21-1-2008 16:26:29
Hey allemaal.

Volgende week moet ik voor het eerst gaan kleedjes passen.
Nu zit ik met een groot probleem.
Mijn vriend is wat ouder dan ik zo'n 12 jaar en is al eens getrouwd, maar voor mij is het mijn eerste keer.
Nu vinden mijn ouders en zus het niet zo gepast om nog een witte bruidsjurk te dragen omdat we niet trouwen voor de kerk en omdat hij voor de tweede maal trouwt.
Wat vinden jullie?
Ik zie persoonlijk niet graag gekleurde bruidsjurken.

Grietje 08/08/08

griet
23-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 531

Nina
16-8-2008
 Meld misbruik21-1-2008 16:32:15

Ik trouw ook niet voor de kerk, maar ik heb wél een (ivoor)witte jurk. Dat kan toch best? je kan maar één keer zo'n jurk aan, dus doe toch lekker waar je zin in hebt!

Je vriend trouwt dan voor de tweede keer, wat dat met de kleur van je jurk te maken heeft is mij een raadsel. Hij gaat nu voor jullie huwelijk, en dat is alles wat telt. Als jij in het wit wil, moet je dat gewoon doen!

Als je ouders en zus meegaan als je een jurk gaat kiezen, moet je maar eens aan de verkoopster vragen wat zij vindt. Ze zal hen wel overtuigen dat een witte jurk perfect kan.

Groetjes,

Nina

christel
12-7-2008
 Meld misbruik21-1-2008 16:38:47

het is wel jouw eerste keer
doe gewoon aan waar jij zin in hebt het is jouw dag en van niemand anders

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik21-1-2008 16:40:02

Gewoon doen wat je zelf het mooist vindt! In principe was een witte jurk bedoeld om de maagdelijkheid van de bruid aan te tonen.. Naar mijn gevoel zou dan bijna geen enkel bruidje nog in het wit mogen trouwen :-). Probeer er niets van aan te trekken. Jullie kiezen bewust voor een huwelijk SAMEN, en dat is toch voor de eerste keer...
Veel succes!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik21-1-2008 17:09:04

Draag wat je zelf graag wilt! Ik trouw in het ivoor. Wij trouwen dan wel voor de kerk, maar...wij hebben reeds een kindje. Ik zie graag gekleurde jurken, maar niet bij mezelf. Ik ga dus voor wit! Het is jullie dag, dus doe gewoon je zin :-)

sylvie
7-2-2009
 Meld misbruik21-1-2008 17:13:04

Hey Griet,

Ik zou het mij ook niet aantrekken, wij trouwen ook niet in de kerk maar ben zeker van plan een zeer mooie witte jurk te dragen! Laat je ouders en zus merken dat dat is wat jij graag ziet en wilt en dat een witte jurk je op "jouw" dag het allergelukkigst zal maken! En dan zullen ze er wel begrip voor hebben... Veel succes ermee!

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik21-1-2008 17:15:31

Ik trouw ook in 't wit (ecru). Het is wel de eerste keer dat ik trouw maar ik heb een zoontje van 8 en ben op het moment van de trouw 5 maand zwanger. Moet ik dan in het zwart of zo trouwen?
Het is jou dag, jij beslist. Die kleuren, da's achterhaald. We leven niet meer in de middeleeuwen he.

Nathalie

Meld misbruik21-1-2008 17:25:52

hallo,
het is jouw eerste keer dus er is niks mis mee om in het wit te trouwen hoor!
Gewoon doen wat jij wil!

Laurie

Meld misbruik21-1-2008 18:53:33

Hey,

Ik trouw wel in een gekleurde jurk, maar wel omdat ik dit mooi vind en omdat die beter bij me staat dan een witte.
Als jij een witte jurk het mooist vindt, dan moet je er zo een kiezen. Er zal altijd wel iemand een andere mening hebben, maar dat moet je je gewoon niet aantrekken. Ik ben er zeker van dat er bij mij mensen zullen zijn die het niet gepast vinden dat ik geen witte jurk draagt, maar ik vind dat iedereen moet kunnen kiezen waar hij/zij zich het best bij voelt!

Veel succes en plezier dus met het kiezen van je witte/ivoorkleurige jurk!

Groetjes,

Laurie

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik21-1-2008 19:53:09

Hallokes...
Ik wil dit toch graag even kwijt...het zal je misschien een hart onder de riem steken!
Bij ons was het precies andersom: ik was al getrouwd geweest, maar voor mijn vriend was het de eerste keer! We zijn ook niet meer piepjong en trouwden dus ook niet voor de kerk.... en toch ben ik, met volle overtuiging voor een off-white jurk gegaan, waar ik nog geen seconde spijt van heb!! Volg je hart, en straal op "jouw" dag !!

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik21-1-2008 22:06:13

hallo griet,
ik trouw ook niet voor de kerk en ik draag ook een wit kleed. de kerk heeft daar in mijn ogen niks mee te maken. die dag draaid om jou en je partner. als jij graag een wit kleed wil doe je dat gewoon!
succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...