Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Commentaar op trouw beu!!!

  21-1-2008 11:12:04
Dames (en heren),
Ik begin het grondig beu te worden hoe mensen (bekend of onbekend) reageren op ons huwelijk en/of de manier waarop wij die dag willen beleven!
Dat gaat echt van onbeschofte commentaren tegen mijn verloofde over vrouwen en trouwen waar ik zelf bij sta tot de 'subtielere' steken onder water, jullie kennen ze wel. We worden zelfs voor compleet gek uitgemaakt omdat we ook trouwen voor de kerk. Neen, we doen dit niet voor de oma's of familie of de opmerkingen van de buurt, maar voor onszelf!
Wij willen een 'traditionele dag'. Blijkbaar nog zo'n vies woord! Ik heb respect voor ieder die zijn dag volgens zijn visie inkleurt. Grappige, emotionele, subtiele, simpele details reflecteren het koppel.
Maar traditie wil bij ons niet zeggen 'saai', maar back to basics! Probeer maar 's een trouw te organiseren in de stijl van 50-60 jaar geleden! Ieders mond valt open. De pastoor omdat we geen eisenpakket hadden hoe alles moet verlopen in de kerk, de patissier omdat we toch liever een bruidstaart hebben dan een dessertenbuffet, de bloemist over het bloemen,...Al deze mensen zijn wel enthousiast eens ze snappen waarover het gaat.
Al maanden volg ik hier alles en lach en treur mee met anderen met het grootste respect voor alles en die houding vind ik ook terug bij de meesten.
Maar als er nog eentje in mijn buurt zegt dat trouwen en traditie saai is, die laat ik persoonlijk mijn bloemekes opeten, desnoods op de dag zelf!
(Goh, dat zou nog 's origineel zijn)

Toch bedankt allemaal voor jullie luisterend oor.

Griet

Griet
2-2-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1009


Laura
11-7-2009
 Meld misbruik21-1-2008 11:18:11

Hey

Ik verschiet ervan dat je zoveel negatieve commentaar krijgt. Ik wil niets liever dan een traditioneel huwelijksfeest en ik heb nog geen enkele negatieve commentaar gehad (buiten papa die vindt dat ik te snel ben met alles).
Ook al mijn vrienden zijn wild enthousiast (en waarschijnlijk de familie ook) dat het een traditioneel huwelijksfeest wordt.
Ik zou het je niet aantrekken. Als zij het anders willen doen, moeten ze dat maar doen en als ze niet willen komen, pech. Het is jouw dag, geniet ervan zoals jij het wilt!!!

En trouwens nog een proficiat :)

Laura



Ann
9-5-2009
 Meld misbruik21-1-2008 11:30:08

Hoi Griet,

Ik ben het volledig eens met wat Laura zegt. Ieder organiseert zijn of haar huwelijk op hun eigen manier. Het is jullie dag,dus je maakt ervan wat jij wil en niet wat een ander wil.
Toen wij vertelden dat we gingen trouwen kwamen er ook een aantal reacties op,zowel positief als negatief. "Je gaat dit of dat toch niet doen?" of "Je moet absoluut dat zo doen en dat net niet..."
Van mij mag ieder zijn zegje doen en zijn gedacht zeggen,maar uiteindelijk doen wij gewoon wat we zelf willen!!!

Veel succes met de voorbereidingen nog en geniet vooral van JULLIE dag!!!

Groetjes Ann



Katia
10-5-2008
 Meld misbruik21-1-2008 11:37:12

Wat jij je aan je hart laten komen! Laat die mensen toch gewoon zeggen. Ik heb zoiets van : doe gewoon je zin en pas op, diegenen die uitgenodigd zijn, gaan daar geen commentaar op geven hoor als alles voor hen in de puntjes wordt verzorgd. Want geef nu toe of niet, dat feest is eigenlijk voor de gasten hé. De dag is voor jou, maar het feit dat alles in orde moet zijn is ons eigen visie om het de gasten naar hun zin te maken en om eigenlijk de perfecte gastvrouw te zijn. De ene gaat daar wat verder in dan de andere. Als je er zo gaat in opjagen, dan gaan die voorbereidingen zo voorbij zijn en ga je er geen goeie herinneringen aan overhouden. Dus ik kan je alleen maar zeggen : doe je ding en laat alles van je afglijden. Voor je het weet is alles voorbij.

groetjes,

Katia



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik21-1-2008 11:43:00

het belangrijkste is hier al gezegd: het is jullie dag, maak die dan zeker zoals jullie het zouden willen. niemand zou daar tegen mogen zijn...
ik heb respect voor ieders keuze, zolang het maar hun eigen keuze is. en volgens mij weten jullie heel goed wat jullie willen.
Ik trouw bijvoorbeeld niet voor de kerk, en ik weet nu al dat sommigen dat raar gaan vinden. ik vind het goed voor wie dat wel wil, maar dan wel om de juiste redenen.

En als je niet alles volgens jouw visie zal doen, zal je daarna nog spijt hebben.

dus: go for it en laat je niet kisten door anderen.

groetjes
Heidi



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik21-1-2008 11:52:05

Hey,

wij zijn ook een heel traditioneel trouwfeest aan het plannen. En ik vind traditie helemaal niet saai, het is juist iets dat van alle tijden is, en iets dat je moet koesteren.

Dus trek het je allemaal niet aan, het is jullie dag, dus jullie hebben het voor het zeggen, en de rest moet zwijgen (of bloemekes eten ;-))

Groetjes,
Karolien.



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-1-2008 12:31:36

Niks van aan trekken (allez, ja, da's natuurlijk makkelijk gezegd ;-) ).

Wat mij interesseert: wat is er zo typisch aan een huwelijk in de stijl van de 50s-60s?
Ik verstond al dat er een huwelijkstaart is ipv een dessertenbuffet, maar wat is er nog 'anders'?



Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik21-1-2008 12:39:11

hoi,

ik ervaar nu net het omgekeerde sie. eerst en vooral: ik heb respect voor iedereen die traditioneel of niet traditioneel wenst te trouwen.

ik wou het half traditioneel doen. dus dat wil zeggen geen kerkgebeuren. enkel het stadhuis, de foto's en natuurlijk een tof avondfeest. ik kreeg de commentaar van : je gaat toch wel voor de kerk trouwen zeker. je zal toch wel in het wit zijn... ik ben het ook beu om mezelf te verdedigen en ben daar ook mee gestopt. na een half jaar wilde ik niet meer reageren, ik haal nu gewoon min schouders op als iemand daar nog iets over zegt.

ook het feit dat niet iedereen de ganse namiddag mag meevolgen (enkel ouders,grootouders en broers/zussen) is tot verbazing van iedereen. want op die hare trouw mocht dat wel... zo zie je maar dat het mes langs twee kanten snijd. ik bewonder mensen die nog durven/willen voor de kerk trouwen. wij wilden het gewoon niet, omdat we geen van beiden erin 'geloven' als ik het zo mag zeggen.

dus laat het maar waaien, het is je ventje en jij die er plezier moeten aan beleven!

grts cindy 12.09.08



Dana
8-8-2008
 Meld misbruik21-1-2008 12:40:11

Hoi Griet,

Zoals ze eerder al zeiden, doe gewoon je zin, het is JULLIE dag!!!! Bij ons is er ook wel veel commentaar. Wij plannen juist helemeel géén traditioneel huwelijk.Ikzelf ben als enigste vegetariër van heel mijn familie en al mijn vrienden, toch hebben mijn vriend en ik besloten om het hele feest volledig vegetarisch te doen! Mijn moeder en grootmoeder kunnen er echt niet van over, maar ik how voet bij stuk, ik wil niet dat er dieren gedood worden voor mijn feest. Het belangrijste voor mij is dat mijn vriendje ermee accoord gaat, dat si toch het belangrijste wat telt, jij en je man!

Groetjes D



Kim
7-5-2013
 Meld misbruik21-1-2008 13:12:25

Dito hier :D

Ik voel me je mee ;-) Maar je moet het gewoon op je eigen manier doen, zoals velen het hier al meermaals gezegd hebben ...

Bij ons zijn er ook van die toffe opmerkingen:

- al dat geld, jullie kunnen het toch gebruiken???
Waar moeien zij zich mee, wij doen toch wat wij willen hé :-)

- ge gaat toch geen wit kleed dragen of iets romantisch hé, gij moet iets moderns nemen à la nicky vankets
No way dat ik zoiets aandoe!!! Ik sta prachtig met mijn prinsessenjurk!

- gisteren vroeg er iemand: laat ge uw haar groeien voor den trouwen? (ik: ja, toch wel een beetje - zeker aangezien het van erg kort naar schouderlengte al gegroeid is!) meteen het commentaar van een andere tante: ah, ge kunt het gerust weer afsnijden hoor, gij zult toch niet staan met al die tierlantijntjes...
Waar moeien zij zich mee??? Wacht maar tot ze me zullen zien, hun mond zal openvallen van verbazing!

- ah, gaan de mama's met suitekledij? Amai, tzal nog een beetje een overdreven gedoe zijn...
Dat zeggen dus de mensen die constant zitten te zeggen dat er op hun dochters trouwfeest 300 personen waren en dat het nog een beetje geld kostte maar dat wij dat niet moeten doen want we kunnen dat waarschijnlijk niet betalen en haar trouw was té chique... Belachelijk!

- geen dessertbuffet? Maar alléééé, dan kunt ge u es vullen in iets...
Ja, kom zeg, er zal meer dan eten genoeg zijn tijdens ons diner, daar zijn wij wel zeker van...

- wie trouwt er nu nog voor de kerk? Al dat geld!
Wij trouwen voor de kerk en ik ben er doodgelukkig mee! Want voor mij persoonlijk zal dit waarschijnlijk de mooiste momenten bevatten van de hele dag...

En zo verder...
Dus: you're not alone! En traditie klinkt NIET slecht nè :-)



veerle
2-8-2008
 Meld misbruik21-1-2008 18:21:30

Hallo Griet,

Net zoals Laura heb ik ook nog niet echt kritiek gekregen op ons huwelijk, ook al kiezen wij evengoed voor een traditioneel huwelijk met alles erop en eraan. Laat je niet doen, het is inderdaad jouw dag, hier kijk je al zo lang naar uit, doe echt waar je je goed bij voelt!
Mensen die commentaar geven zijn vaak jaloers. Het enige koppel waar wij commentaar van hebben gehad, zitten zelf niet goed in hun relatie en willen daarom niet trouwen. Dan denk ik dat zij eerder een probleem hebben dan wij.
Geniet van de voorbereidingen en van je onvergetelijke dag!

Groetjes Veerle



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik22-1-2008 10:00:22

Hey Griet!

Bij ons juist hetzelfde...
-Wij trouwen 8/8/2009..heb al veel te horen gekregen amai dat is ook goed op tijd of waar denk jij nu al aan (toen we naar zalen gingen kijken,maar ondertussen ligt ze vast want als wij ze niet namen waren er andere mensen)
-zoals bij Kim,zoveel geld ik zou dat toch voor iets anders gebruiken zene,of daar ga je spijt van krijgen of zou je niet beter voor da geld op reis gaan?Dat is een chique reis zene!
-Dan het vervoer..waarom moet dat een old timerbus zijn?Dat kost ook zo veel geld(dat is toch onze zaak!)
-Dan willen we aan de feestzaal is een hotel verbonden in hetzelfde gebouw en willen de grootouders,ouders,onze kindjes,broers en zussen op onze kosten laten slapen!Heb al gezegd als ze niet willen hoeft het niet!)By the way ik heb bijeenkomen bij ons mama(terwijl ik al 9jaar alleen woon hihi)naar gemeentehui,kerk,receptie,diner (dus komen aan tafel,dessertenbuffet en bruidstaart,dan dansen en slapen..;,dus ook traditioneel hé!)

Ben al blij dat ik mijn mama en mijn vriend en beste vriendin heb!!Die steunen mij toch nog!

Haha

Groetjes,

Debby
8/8/2009


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...