Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tweelingszus niet als getuige gevraagd

20-1-2008 9:55:59
Hallo bruidjes,
Ik wou eens wat raad vragen. Ik heb 2 zussen. Een tweelingszus en een oudere zus. Nu heb ik na nachten wakker te liggen mijn oudste zus als getuige gevraagd. Ik kan nu eenmaal veel beter overweg met mijn oudere zus. Mijn tweelingszus laat da nu wel af en toe merken da ik haar ni heb gevraagd. Hebben jullie misschien een ideetje hoe ik mijn tweelingszus toch een rol kan laten spelen op onze trouwdag?

Alle ideetjes zijn welkom.
Dank u wel
Heidi (12/07/2008)

Heidi.Michiels01@telenet.be

Heidi
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 395

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 11:40:50

Hoi,
Weet niet of je ook voor de kerk trouwt, maar anders kan je de ene zus getuige laten zijn bij de kerk, de andere bij de gemeente. Of je kan ook twee getuigen nemen...
Toi Toi!

Chris
12-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 11:52:35

Hoi, wij trouwen ook op 12/07 en ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb maar 1 zus, waar ik absoluut niet mee overeen kom. Dus heb ik mijn beste vriend als getuige gevraagd, ik ken hem 10 jaar en hij is er altijd voor me geweest. Dit is dus ook in het verkeerde keelgat van mijn zus en mama geschoten. Maar het is mijn dag, en ik vind dat mijn vriend dit meer verdient dan mijn zus. Ik laat haar dan een tekstje voorlezen in de kerk.

Dana
8-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 12:06:18

Hoi Heidi,

Wij trouwen voor ook voor de kerk, dus wij nemen elk 2 getuigen. Bij ons was het ook een probleemander, ik heb maar 1 zus, het is mijn zus, dus zie ik ze wel graag, maar ik heb er niet zo een band mee. Daarom dat ik ook mijn schoonzus wilde, want die bel ik tenslotte voor ieder probleempje op ivb met onze relatie, de trouwplannen enz. Vandaar dat ik ze dus beide neem.Je moet er ook aan denken dat een getuige later een bemiddelings persoon moet vormen tussen u en je partner, als het ooit slecht gaat in de relatie. Iemand die echt voor jullie zal vechten! Vandaar dat je dan beter iemand neemt waar je een betere band mee hebt.

Heidi
12-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 12:39:03

Zo heb ik uiteindelijk ook gedacht. Het is mijn (onze) dag en dan wil ik de persoon naast me staan hebben waar ik me goed bij voel. Het moet inderdaad een persoon zijn die je door dik en dun steunt.

Dank u wel voor de reacties. xxx

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik20-1-2008 19:30:54

ik heb een zus en een broer, de ene vraag ik voor de wet en de ander voor de kerk.

carolien
26-7-2008
 Meld misbruik21-1-2008 11:59:12

Ook wij hebben elk 2 getuigen gevraagd omdat ik 2 broers heb en niet wilde/kon kiezen..OOk 1 voor in de kerk en 1 voor de gemeente.
Je kan ook opteren om haar en bv een vriendin te vragen als bruidsmeisjes ( mijn bruidsmeisjes zijn ook volwassenen).

Veel succes

marjan
24-5-2008
 Meld misbruik23-1-2008 9:47:51

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn tweelingzus niet als getuige gevraagd, en wel een goede vriendin. Het was sowieso al een heel moeilijke keuze (temeer omdat ik zelf wel de getuige was van mijn tweelingzus)en nu ben ik ook nog op zoek naar iets speciaals om mijn tweelingzus er ook bij te betrekken. Wij hebben geen kerkelijke viering, dus het niet zo dat ik haar als getuige kan vragen bij één van de twee ceremonies, en bruidsmeisjes heb ik ook niet, dus dat is ook uitgesloten. Geen idee dus hoe ik haar nog wel erbij kan betrekken. Misschien dat ik haar 's avonds tijdens het dansfeest wel even apart ga bedanken of zo. Momenteel lijkt dat de beste optie. Ofwel tijdens onze ceremonie.

Succes ermee !
Marjan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...