Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

griekenland: welk eiland?

  18-1-2008 13:50:57
dag allemaal,

wij trouwen in september 2008 en willen dadelijk daarna op huwelijksreis naar griekenland.
heeft er iemand ervaring met de eilanden?
wij willen zee, cultuur, natuur, en rust (dus geen echt uitgaansleven en niet té toeristisch)
iemand tips?

heb al gehoord dat kreta goed is voor cultuur, iemand anders zegt dan weer dat dat te toeristisch is...

We zouden ook all in willen gaan, dus geen rondreis.

Groetjes
Heidi

Heidi
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1685


Sandra
30-4-2008
 Meld misbruik18-1-2008 14:11:52

Dag Heidi,

Kreta is de moeite waard, zeker de streek rond Aghios Nikolaos.

Groetjes!



Ann
6-12-2008
 Meld misbruik18-1-2008 14:33:13

Hoi Heidi,
Ik ben al twee keer in Rhodos geweest en heb hier absoluut mijn hartje verloren. Het is een prachtig eiland en vooral Rhodos stad is de moeite.
Wij zaten in Ixia. Dit ligt drie km van Rhodos stad en daar is het heel rustig maar heb je wel een keienstrand.
Als je de kant neemt van Faliraki dan heb je een zandstrand maar dan zit je met het uitgaansleven en de engelsen natuurlijk.
Maar echt super de moeite dit eiland!



Evelien
30-8-2008
 Meld misbruik18-1-2008 14:41:23

Corfu is ook wel een aanrader. Het is het "groenste" van de Canarische eilanden en is er heel mooi en rustig. Wij zijn er toen we er waren het kasteel van Sissi gaan bezoeken. Vooral het oprijden van de berg warop het kasteel ligt met een fiets is een echte aanrader. Het is maar ne kilometer, maar nooit geweten dat ne kilometer to steil kan zijn:)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-1-2008 15:00:24

wij zaten ook in agios nikolaos op kreta en dat veel heel goed mee qua massa-toerisme.

we hadden normaal een waterfront bungalow in minos beach. Maar kregen door overboeking een super-vip bungalow. echt de moeite!



Vera
8-8-2008
 Meld misbruik18-1-2008 15:20:05

Hallo Heidi,
wij trouwen op 23 augustus 2008 en heb net onze tickets geboekt voor onze huwelijksreis. Wij gaan naar Kreta (Aghia Marina meer bepaald) Het is voor ons dan al de 3de keer dat wij naar dezelfde plaats gaan (niet echt origineel zullen sommigen denken, maar het is ons daar zodanig goed meegevallen dat we niets liever willen dan terug naar daar) Als je meer info wil hebben over de locatie en wat er te doen is, mag je me altijd mailen, dan stuur ik je ook wel enkele foto's op als je wil. Aangezien wij er nu "alweer" ;o) naartoe gaan zal het zo slecht wel niet zijn he!!! Ohja, wij gaan ook in september! Waar je ook naartoe gaat, geniet ervan en nog een hele leuke en toffe bruiloft gewenst!!!
Groetjes
Veke



Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik18-1-2008 15:27:15

Hey,

Ik vind Santorini, het mooiste en meest romantische eiland!
Andere zeker aan te raden eilanden zijn: kreta, rhodos en corfu.

Groetjes, Katrien



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik18-1-2008 15:30:27

Ik wou even reageren op het bericht van Evelien. Corfu is géén Canarisch eiland!!!
Canarische Eilanden is Lanzarote, Gran Canaria, Tenerife, La Palma, Fuerteventura...
Allemaal Spaans dus. Opgelet dus mocht je naar een reisbureau gaan en naar de Canarische Eilanden vragen!
Ik werk zelf in een reisbureau, vandaar.
Zelf ben ik enkel nog maar naar Zakynthos geweest (ligt onder Corfu en is ook vrij groen omdat het er minder warm is dan op Kreta). Maar je kan zeker en vast op Kreta rustigere en exclusievere plaatsjes vinden, denk bijvoorbeeld aan Elounda (beetje 't Knokke van Kreta).
Veel succes!
Katleen
Groetjes,
Katleen



Nathalie

 Meld misbruik18-1-2008 16:32:56

Hey,

Ik heb vorige zomer met mijn vriend een combinatie-reis gedaan: eerst 4 dagen cultuur opsnuiven in Athene. We verbleven er in hotel Metropolitan. Dit hotel is echt super: het heeft nl. een zwembad op het dak en als je zwemt zie je langs de ene kant de zee en langs de andere kant de acropolis, supermooi & romantisch. Na een lange dag bezoeken en rondslenteren in Athene doet zo'n frisse duik echt wel deugd en als je bovendien nog een superzicht hebt, dan is het helemaal super! Je kan ook dineren op het dak. Vervolgens zijn we met de boot naar Rhodos gevaren (prachtige zonsondergang) waar we nog 11 dagen in hotel Rodos Palladium (Faliraki dus zandstrand) gebleven zijn. Ik kan dit hotel echt aanraden: prachtig gebouw, mooi zwembad, ruime verzorgde kamers, mooi aangelegd strand, superlekker eten, goede service. In het hotel had je ook de mogelijkheid om een jeepke te huren dus dat hebben we dan ook gedaan. Aanraders op Rhodos zijn: Lindos (acropolis), het meest zuidelijke punt van Rhodos waar de kalme Middellandse en de wilde Egeïsche zee samenkomen (tof om zien), de vlindervallei (Petaloudes) en Rhodos-stad. Je kan ook met de boot een aantal naburige eilandjes bezoeken.

Aan zo'n reis hangt wel een prijskaartje vast maar voor ons was dit echt een onvergetelijke vakantie dus zijn centjes meer dan waard! Als je stijlvolle hotels (die dus ook meestal duurder zijn) neemt, heb je geen last van de Engelsen hoor. Wil je foto's zien of meer informatie krijgen mag je gerust mailen hoor: babuh9@hotmail.com

Liefs,


Nathalie



Britt
9-8-2008
 Meld misbruik18-1-2008 18:13:24

Hey!

Mijn verloofde heeft me ten huwelijk gevraagd op Kreta. We verbleven in Elounda, in het hotel Elounda Village. We waren enorm tevreden over het hotel, over de volledige lijn: service, eten, ... Privézandstrand voor wanneer je zee wil, vanuit hotel of zelfstandig interessante excursies te boeken om cultuur op te snuiven, Elounda en het nabije Agios Nikolaos zijn mooie, gezellige stadjes, ...

Ik zou zo weer terug willen...

Groetjes, Britt 09-08-2008



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-1-2008 20:46:26

elounda het knokke van kreta??? dat heb ik gemist dan...

vond elounda niet zo bijzonder eigenlijk



Nele
2-5-2008
 Meld misbruik19-1-2008 12:09:45

Hallo,

wij deden vorig jaar een rondreis in centraal griekenland: we vertrokken vanuit athene, reden dwars door griekenland naar Ioanina (westen) en dan naar Volos (oosten). Daar is het prachtig qua natuur en cultuur én het is nog niet zo ontdekt door de toeristen... Als je het dus echt puur en rustig wil, blijf je best op het vasteland denk ik.

Groetjes en succes!



Evelyn
8-8-2008
 Meld misbruik19-1-2008 13:19:33

Hey Heidi

Wij denken ook aan Kreta... Twee jaar geleden zijn we naar Rhodos geweest (The Ixian Grand) en de sfeer op een Grieks eiland is ons zo goed meegevallen, dat we voor onze huwelijksreis misschien terug naar Griekenland gaan.

Wij denken aan hotel Amirandes of Kalliston...

Groetjes,

Evelyn
www.nielsenevelyn.be



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik19-1-2008 19:42:11

Hey,

Wij zijn zomer 2007 naar Corfu geweest, was eind augustus en pokkeheet, dus september lijkt mij ideaal. Het is ons heel goed meegevallen, een aanrader is om dicht bij Corfu stad een hotel te kiezen. Zo kan je makkelijk savonds nog een wandeling maken door de kleine winkelstraten, heel gezellig. Bovendien kan je vanuit Corfustad veel bussen nemen naar zowat overal, terwijl je vanop andere plaatsen vaak een omweg moet maken.

Wij trouwen op 3 mei en vertrekken op 6 mei voor 15 nachten naar Griekenland: 6 nachten op Santorini, hotel Pantheon, en 9 nachten op Kreta, Hersonissos, Royal Mare Village. In half pension en duplex suite/vipkamer kost dit ons samen 3800 euro. Dus wel nog veel geld, maar het is dan ook wel luxe lol.

Veel groetjes en veel succes!

Tania



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik19-1-2008 22:22:23

Hoi Heidi!
Santorini is HET eiland! Zoooo romantisch, kijk eens op deze site http://www.travel-guide-greece.com/Hotels-in-Santorini/...
Het beste kan je in een hotel verblijven met zicht op de (vulkaan) baai!
Hier heb je geen last van super toerisme , iedereen die komt wil enkel romantisch er op uit trekken.
De zonsondergana in Oia (een klein stadje op het eiland, heel gekend kijk maar eens op Google afbeeldingen) is de mooiste die ik ooit zag.
Wil je pure romantiek ga dan naar Santorini, kies niet voor Kreta of Kos ofzo...
Veel succes
Sophie 18.04.2008



kathleen

 Meld misbruik22-1-2008 18:21:15

Hey wij hebben kreta geboekt, hotel Panorama. Ook een huwelijksreis voor september

Groetjes Kathleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...