Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jaloerse vriendinnen

  18-1-2008 8:28:42
Hallo medebruidjes!

Heeft er iemand van jullie al te maken gehad met jaloerse vriendinnen?
Ik heb het in ieder geval zitten. Ik had (!) een groep goede vriendinnen en ze waren allemaal heel blij voor mij toen mijn vriend en ik ons verloofden, maar da's nu dus veranderd. Twee van mijn vriendinnen (D. en E.) willen (voorlopig) niets meer van mij horen: geen mails, geen berichtjes, geen telefoons en zeker niet ontmoeten. De reden: ik ben te gelukkig!!!!
En het kan niet zijn dat ik tegen hen te veel over mijn trouw gepraat heb, want ik heb hen allebei al maanden (één van hen al sinds mei vorig jaar) niet meer gezien of gesproken (E. woont in de andere kant van België en was sowieso al een onregelmatige mailer en D. studeert een jaar in het buitenland). Ze zijn alletwee zeer ongelukkig op dit moment: problemen met vriend en ex-vriend, en daarom willen ze dus niets meer van mij horen.
Dat doe je toch niet? Ik heb altijd gedacht dat vriendschap betekende dat je blij bent voor elkaar, ook als het met jou niet zo goed gaat. Met mij ging het een tijd ook niet goed (problemen thuis en met promotor), maar ik was wel blij voor D. toen zij afstudeerde (met grote onderscheiding) terwijl ik maar aan mijn thesis aan het ploeteren was. En toen zij haar tweede diploma haalde (master na master) en ik mijn eerste nog niet had, was ik nog altijd heel blij voor haar! Met E. gaat het al een hele tijd minder, maar ik ben er altijd voor haar geweest en heb zo weinig mogelijk over mijn huwelijk gesproken als zij er was (toen ik haar dus nog zag) om haar niet te kwetsen.
Ik was al aan het twijfelen om E. uit te nodigen, aangezien we nog niet zo lang bevriend zijn (twee jaar ongeveer) en ik zelden iets van haar hoorde, maar nu mag ze wel vergeten! Met het uitsluiten van D. heb ik wat meer moeite, want wij zijn nu toch al 7 jaar bevriend. Maar ja, als je de ander haar geluk niet gunt, ben je geen echte vriendin meer ...
Ik vind het zo jammer dat mijn vriendengroep uit elkaar valt door zo'n blije gebeurtenis! In tijden van nood kent men zijn vrienden, maar in tijden van vreugde blijkbaar ook ...
Ik wou dit gewoon even kwijt, want ik ben er nog altijd mee aan het worstelen (ik weet het nog maar enkele dagen, een andere vriendin heeft mij op de hoogte gebracht omdat ik mij zo'n zorgen maakte over hen omdat ze niets meer lieten weten).

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Karen
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1232


Nina
16-8-2008
 Meld misbruik18-1-2008 8:49:07


Nouja! Wat grof en kinderachtig! Ik vind dat je gelijk hebt: vriendschap gaat om elkaar steunen in moeilijke tijden, maar ook om vreugde te delen met elkaar.

Mijn beste vriendin wil heel graag trouwen, ze is zelf echt een familie-type (ik niet zo, ik wil bijvoorbeeld geen kinderen). Ze heeft al moeten aanzien dat ik eerder ging samenwonen met mijn vriend dan zij, en nu ook dat ik eerder zal trouwen...ik weet dat ze waarschijnlijk wel een tikje jaloers is, maar toch was ze erg blij voor mij, en wilde ze heel graag getuige zijn. Ze is ook mee voor een jurk gaan kijken... (ik ken haar nu een jaar of 9)

Ik kan begrip opbrengen voor jaloezie, maar niet voor het feit dat ze dan helemaal geen contact meer willen (en zeker niet voor het feit dat ze dat niet eens zelf aan je willen zeggen). Dat gaat wel ver. Het lijkt erop dat je zelf erg je best hebt gedaan hen niet te kwetsen met te veel huwelijkspraat. Jou valt toch niets te verwijten?

Ik zou ze niet uitnodigen: als ze nu al jaloers zijn, hoe reageren ze dan als ze jou daar zien stralen op de dag zelf? Geniet er maar van en laat je geluk hierdoor niet vergallen!

liefs

Nina





sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-1-2008 8:54:16

een vriendschap is eigenlijk als een huwelijk 'in goede en kwade dagen' ale, zo is het toch voor mij!!!

Ik snap die meiden niet hoor..

Ik heb geen vriendinnen die jaloers zijn. Ze vragen bij elke afspraak of telefoontje hoe het met de trouw is, of mijn kleed al oke is, wat ik nog moet doen... en zo hoort het te zijn!

Ik luister ook naar alle wissewasjes van hen over hun man, baby, werk.. omdat dat deel uitmaakt van hun leven op deze moment. Awel ons leven is dat we bruid in spe zijn.. en daar komt heel wat bij kijken! Normaal dat je erover wil praten af en toe.

succes!!



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik18-1-2008 9:16:31

ik ken dat een beetje...ik heb 2 vriendinnen waarvan één al jaaaaaren vrijgezel is (en dit ook zo wil houden) na een mislukte relatie en de andere nog niet zo lang opnieuw alleen is (maar niets liever wil dan een goed lief)...en nu zitten die twee dus een hele samen en behandelen ze mij als "buitenstaander" wegens niet-vrijgezel...zo gingen ze oudejaarsavond "onder vrijgezellen" vieren...ik ben toch niet anders omdat ik ga trouwen? ook stuurt de eerste van de twee manifest kerstkaartjes naar mij alleen (ook al wonen we intussen bijna 2 jaar samen) en vraagt ze nooit achter mijne toekomstige. Ik krijg ook van die opmerkingen "das dus uwe laatste verjaardag als ongetrouwde vrouw, geniet er maar van" precies of ik teken mijn doodsvonnis door te trouwen...de verstandhouding tussen die eerste vriendin en mijne toekomstige is dan ook niet bijzonder goed...ik krijg ook een beetje de indruk da ik mijne verloofde naar hun zin teveel meeneem naar allerlei activiteiten (zoals toneel, optredens), maar wij werken allebei heel hard in de week en dan vind ik het gewoon fijn om samen met hem in het weekend toffe dingen te doen (maar daar mogen dus nog andere mensen bijzijn)...eigenlijk zorgen ze door hun eigen gedrag dat ik hen minder contacteer, hetgeen dan weer hun visie bevestigd dat ik teveel tijd steek in mijne trouw...en zo blijft ge bezig he...in elk geval véél sterkte! (op den duur zijt ge echt al eens content dat ge moogt doordrammen over uwen trouw zoals op dit forum :-)



Patricia

 Meld misbruik18-1-2008 9:24:21

Karen

Ik heb een beetje hetzelfde voorgehad, maar de scheiding van vriendinnen kwam niet door mijn trouw.
Als je eens wil babbelen, stuur mij gerust een mailtje fraisje@fulladsl.be

Ik versta je verdriet heel goed, heb een halfjaar geleden ook twee vriendinnen verloren op een heel rare manier, waaronder mijn beste vriendin.
Ook ik dacht dat je met vriendinnen eerlijk kon zijn en dat een andere mening moet kunnen en dat misverstanden uitgepraat kunnen worden. Dit is bij mij niet kunnen gebeuren en dat vind ik heel jammer.

Patricia



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik18-1-2008 10:11:21

Vind het supererg voor jou, maar bent 100% in je gelijk Ze gedragen zich precies als 2 kleine kinderen. Toen vriendinnen vorig jaar aankondigden dat ze gingen trouwen, heb ik ook wel een moment gehad van 'wou dat ik het was' maar nooit, geen enkele seconde heb ik het hen niet gegund, integendeel. Het is echt kleinzielig van hen en sorry, maar blijk van weinig vriendschap. Mss hard voor jou nu, maar op lange termijn ben je zo'n 'vrienden' beter arm dan rijk.

grtjs



Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik18-1-2008 10:31:35

Dat is immens kinderachtig! Vriendschap is geven en nemen, en er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden. Op zo'n momenten leer je heel snel wie je echte vrienden zijn... Heb het ook aan de lijve ondervonden. Het doet pijn, veel pijn, maar ik denk niet dat zij er problemen mee hebben om jou te negeren. Dus waarom zou jij er mee inzitten! Ze hebben zelf het lef nog niet om het je in je gezicht te zeggen... Pff.... Ik vraag me soms echt af waarom mensen elkaar zo'n pijn willen doen (en ze doen dat altijd als de ander gelukkig loopt)... Dat is toch voor niets nodig!

Geniet van deze fase in je leven, en laat het door niemand vergallen, want dat is het niet waard. Het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet genieten.

Sterkte!

Karolien.



wendy
27-9-2008
 Meld misbruik18-1-2008 10:47:06

hallo karen,
die meiden zijn geen vriendinnen! hoe kan je nu iemand zijn geluk niet gunnen? erg , heel erg en vooral zielig van die dames om zo te reageren.
weet je....echte vrienden, die zijn heel dun gezaaid. dat heb ik ook al ondervonden.
als je de vraag stelt om ze uit te nodigen of niet? nee zou ik zeggen. als ze je het geluk niet gunnen moeten ze het die dag niet met jou delen.
alvast succes



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik20-1-2008 11:35:29

Hey,

Misschien moet je ook eens naar hun verhaal luisteren. Ik heb twee heel goede vriendinnen en één van hen heeft serieuze problemen. Daarenboven komt iedereen met zijn/haar problemen naar haar en moet zij altijd luisteren. Niemand luistert naar haar. Nu zit ze ook nog eens in de blok. Mijn vriend, andere vriendin en ik luisteren wel naar hen. Gevolg: wij vertellen niet veel over ons zelf, maar zij voelt haar wel begrepen en opgelucht. En daar ben ik blij voor. Over de trouw vertellen we dus ook niet zo veel, maar wij weten dat zij heel blij is voor ons.

Misschien moet je eens luisteren naar hun verhaal.

Groetjes en succes.



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik20-1-2008 13:23:37

@ Gerlinde:

Ik wil gerust luisteren naar hun verhaal, maar zij willen niet meer met mij spreken ... En ik heb altijd al naar hun verhalen en problemen geluisterd zonder te beginnen over mijn geluk, ook toen ik al verloofd was en midden in de voorbereidingen zat.
Het kan zijn dat ik naar mijn gevoel niet te veel over mijn huwelijk heb gepraat, maar naar hun gevoel wel; en als ze dat tegen mij hadden gezegd, had ik echt mijn best gedaan om daar weinig of niets meer over te zeggen.
Ik zou het dus best willen uitpraten, maar aangezien zij niet meer met willen praten is dat dus niet mogelijk. En zelfs als alles uitgepraat zou zijn, kan het nooit meer worden zoals vroeger, vooral omdat ze niet eens de moeite hebben genomen om eerst eens met mij te praten voor ze alle contact eenzijdig opbliezen (ook al is het maar voorlopig). Als ze mij alles hadden uitgelegd, had ik het wel begrepen (ik zou wel gekwetst geweest zijn, maar ik had hun standpunt wel gerespecteerd en hen nog als vriendinnen beschouwd).
Ik heb hier ook niet alles gezegd wat zij allemaal over mij hebben gezegd, en daaruit kan ik wel afleiden dat ze het mij niet gunnen ...
Ik ben heel blij voor jou dat jouw vriendin jou jouw geluk wel gunt, ook al heeft ze problemen; en ik ben ook zeer blij voor haar dat zij zo'n vriendin heeft als jij! Ik heb gelukkig ook nog zo'n vriendinnen die het mij wel gunnen ...

Groetjes,
Karen
13/92008



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-1-2008 6:10:33

karen meisje... je moet jezelf echt niet kwalijk nemen dat je MISSCHIEN toch teveel over je huwelijk gepraat hebt...



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...