Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik moet mijn hart eens luchten!!!

17-1-2008 17:21:19
Zoals velen onder jullie droom ik al jaren over onze trouw, en ben al 1 jaar aan het plannen.
We hadden al maanden geleden onze pastoor gecontacteerd, en hadden kerk én uur al met hem vastgelegd. Tot maandag, dus. We werden dan opgebeld om te zeggen dat er nog iemand anders die dag zou trouwen en dat we in dezelfde kerk zouden trouwen: zij om 13u30 en wij om 15u. Wij hadden alles al 1 jaar geleden vastgelegd: die bepaalde kerk om 14uur, maar die anderen hadden blijkbaar contact opgenomen met de kerkfabriek en die had hen dat ook beloofd!
's Avonds heb ik dan die mensen opgebeld om te vragen of ze om 13u konden trouwen zodag wij om 14u30 konden trouwen. Bovendien wou ik met hen overleggen over de decoratie van de kerk (zag het toch nog positief in, toen!)
Kreeg ik daar een vieze schoonmoeder aan de lijn, die durfde te zeggen dat we lef hadden om dezelfde dag als haar dochter te trouwen. Dat we terug moesten gaan, van waar we kwamen. We mochten zeker niet weten welke bloemen er werden geplaatst, en ze heeft mij verzekerd dat ze in de kerk ging blijven totdat ze goesting had om weg te gaan! (er zit maar 15 minuten tussen het einde van het eerste en het begin van het tweede huwelijk) Op het einde verzekerde ze mij dat ze er alles aan zou doen om ons huwelijk te verpesten! Ik mocht zelfs haar dochter niet contacteren, omdat ik enkel met haar (de moeder) mocht spreken omdat ze alles beslist omdat ze ervoor betaalt! De pastoor heeft proberen te bemiddelen, maar geen effect!!! We zijn op de koppigste mensen van de regio gevallen.
De pastoor heeft ons dan voorgesteld om van kerk te veranderen, maar het uur zelf kan echt niet gewijzigd worden (ons feestzaal ligt vrij ver van de kerk en dus moeten we receptie, diner en dergelijke veel later houden dan voorzien).
Bovendien hadden we als eerste de kerk vastgelegd, omdat het een heel romantische plaats is, en juist gerenoveerd werd. Mijn droom is in diggelen geslagen.......

Christel
5/7/2008

Christel
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 374

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik17-1-2008 17:32:24

Hey Christel,

dat is inderdaad een groot probleem. Als jullie eerst hadden vastgelegd had de kerkfabriek het toch wel eerst met jullie moeten bespreken voor iets toe te zeggen aan die anderen.

Misschien is het toch het beste om voor een andere kerk te gaan? Ik weet niet van waar ge zijt, maar er zijn echt vele mooie kerkjes, en dan hoeft ge u geen zorgen te maken oover bloemen enzo en of dat ze op tijd uit de kerk zijn. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar mss is dat de oplossing met de minste stress.

En wees gerust, het zal een prachtige dag worden, al is het in een andere kerk, het belangrijkste is toch dat het de juiste man is hé!

Alleszins goede moed!

Cathy

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik17-1-2008 17:41:55

Stel je voor dat het je eigen schoonmoeder zou zijn!!!! Die arme bruid!
Nu, haar dreiging heeft gewerkt, je bent bereid een andere kerk te zoeken.
Even een kleine opmerking...
Een vrouw die alle touwtjes in handen wil houden van de trouw van haar 'zoontje' en bereid is hiervoor grove taal en manieren te gebruiken.. Denk je echt dat die in de kerk blijft zitten om jullie trouw te verpesten en zo de 'spotlights' mist en de 'ster' niet kan uithangen op haar eigen feestje? Dat soort personen moet en zal opvallen, en met jullie huwelijk te saboteren kan ze geen punten scoren.
Maar ik begrijp je reactie wel. Een mooier staaltje van onbeschoftheid vind je niet snel.
Toch wens ik je veel succes.
Groetjes,
Griet

San
12-4-2008
 Meld misbruik17-1-2008 18:19:19

Dit is inderdaad een serieuze domper. Wat voor een bitch is dat. Moest ik dit voor hebben. Zij weze gewaarschuwd, dat ze niet durft om ook maar 1 minuut langer in de kerk blijven te zitten. Als het mijn tijd zou zijn om de kerk op orde te zetten en zij zijn nog bezig, heel jammer voor hun maar ik doe gewoon mijn ding. Ik moet er ook voor betalen dus ik zal gebruik maken van elke minuut.
Dit is natuurlijk mijn gevoel maar in praktijk is dit natuurlijk niet zo simpel. Ik zou in eerste instantie ook hameren op het feit dat jij eerst was en in het slechtste geval een andere kerk zoeken hoe erg dit ook is.
Veel succes en laat het niet te erg aan je hart komen.

Sandra
12/04/2008

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik17-1-2008 18:31:35

Hallo Christel,

Ik weet niet direct welk de beste oplossing zou zijn maar wou toch even laten weten dat ik het erg jammer vind voor jullie. Hopelijk komt er vlug een oplossing uit de bus!

Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-1-2008 20:05:49

wablief????? wat een lef zeg...

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik17-1-2008 20:12:38

My god! Dat zoiets bestaat!
Ik heb nu ook zoiets van fuck off bitch, maar begrijp wel hoe je je voelt. Laat je dag niet door haar vergallen, desnoods komen we ze met heel t forum uit de kerk halen ;-)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-1-2008 21:20:21

dat was ook mijn idee.. haha.. maar durfde het niet zo goed te zeggen..

zij jouw huwelijk saboteren?? wij dat van die cruella de villa mama!

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik17-1-2008 21:35:31

Oei, ik zou je mijn kerkje willen geven maar wij trouwen dezelfde dag...
Ik wil anders wel eens aan haar haren komen trekken hoor!!! En als zij zich zo bitcherig gedraagt komt het huwelijk van de twee er nooit denk ik :p
Ik begrijp je ontgoocheling natuurlijk wel, fijn is anders. Maar zoals er gezegd werd:
optie A: zelf het huwelijk saboteren. Maar die tijd kan je beter besteden aan je eigen huwelijk
optie B: een ander gezellig kerkje zoeken, er zijn er echt wel genoeg hoor, wie zoekt die vindt :-)

Succes!!!!
PS: mooie datum om te trouwen ;-)

Bart

Meld misbruik17-1-2008 22:07:43

als je de kerk vastlegt, wordt er dan geen contractje of iets dergelijks opgesteld ?
Kan je daar niet op terugvallen, in het slechtste geval stap je naar de vrederechter ... je moet kwaad net iets harder bestrijden dan gezond verstand !!

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik18-1-2008 8:09:49

Jullie waren het eerst, dus als er iemand van kerk zou moeten veranderen, zijn zij het ...
Ik begrijp niet waar zij het lef vandaan haalt om jullie te beschuldigen van het 'stelen' van de dag van haar dochter. Zij steelt jullie dag en kerk, niet omgekeerd.
Ik begrijp ook niet waarom het zo'n probleem is dat er twee trouwers zijn in dezelfde kerk op dezelfde dag. Wij trouwen op 13 september en er is ook een trouwer na ons (wij waren wel eerst :-)). Er zijn twee uren in onze kerk om te trouwen, dus daar is geen discussie over.
Ik hoop dat alles opgelost geraakt, want zo is het natuurlijk alles behalve leuk om je dag te plannen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Johan

Meld misbruik18-1-2008 8:14:36

Dag Christel,
ik weet niet of het kan helpen, maar - indien mogelijk (want ik ken de datum van de viering niet) - willen wij wel instaan voor een mooie en zinvolle op een andere locatie, en dan wel om 14 u : bvb. in of buiten de feestzaal. Het wordt dan wel geen rooms-katholiek huwelijk, maar wel een katholiek huwelijk , à la Kim Clijsters.
Surf eens naar goedeherder.be

Patricia

Meld misbruik18-1-2008 10:01:47

Ooh, Christel

Ik geraak helemaal opgefokt van jouw verhaal! Hoe grof!
Zelf zou ik daar ook niet goed tegen kunnen.

Wat ik wel ook zit te denken, aangezien jullie eerst geboekt hebben, zou je moeten kunnen proberen van toch de pastoor te overtuigen, dat zij van kerk moeten veranderen of hun uur aan jullie aanpassen.
Het zou maar erg zijn om op zo'n dag met zo'n stress te lopen.

Hun huwelijk verpesten, zo laag moet je niet vallen. Dan begeef je je op hetzelfde niveau als die schoonmoeder (voeten opheffen om het niveau te laten passeren ;-)). En mss weet de bruid wel nergens van.
Dat mensen zo erg kunnen zijn.

Van kerk veranderen zou ik in jouw plaats ook niet leuk vinden, maar vind je het nog waard om daar te trouwen, en dan heel de dag in spanning te lopen omdat je niet weet wat die schoonmoeder gaat doen?

Ik wens je veel succes met je beslissing!
Patricia

Christel
5-7-2008
 Meld misbruik18-1-2008 10:59:04

Allemaal heel erg bedankt!!! Zijn ondertussen nog eens met de pastoor gaan praten, maar blijkbaar terroriseert die schoonmoeder ook onze pastoor (om 6u bellen, om het uur bellen, en zeggen dat ik haar van haar slaap gehouden heb!)
Dat mens van plaats en uur veranderen lukt blijkbaar niet, en de pastoor zit er blijkbaar echt wel in.
We trouwen dus in een andere kerk (blijven er niet veel over in de buurt: willen echt in ons dorp trouwen: ben huisarts en mijn vriend zelfstandige, en bovendien zijn er heel veel juist in renovatie in die periode). Die kerk is dus veel minder gezellig, en groter (krijgen het wel gevuld, hoor). De pastoor heeft ook gezegd dat hij onze mis zal starten om 14u30 zodat hij de andere mis heel vlug zal doornemen en de deur zal sluiten van die andere kerk rond 14u15 (de andere trouwen om 13u30, dus krijgen maar 40 minuten mis meer!)
Nu kunnen we rustig onze voorbereidingen doen, en gerust zijn dat we die dag niet zullen moeten vechten om de kerk binnen te kunnen...
Ik heb moeten toegeven op de kerk, maar aangezien ik nu om 14u30 kan trouwen, is onze planning voor 's avonds iets gemakkelijker geworden.

Bedankt allemaal, voor de steun! het heeft mij echt wel goed gedaan!

Christel

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik18-1-2008 11:27:41

Amai Christel,

Fijn voor jou dat er een oplossing uit de bus is gekomen, maar ik had het zo niet gelaten!
Ik weet dat zo'n mensen het niet waard zijn om woorden aan vuil te maken, maar die vrouw zou bij mij toch ook boeten.

Nu heb jij moeten inbinden omdat je zo'n feeks bent tegengekomen die ook nog eens jouw pastoor terroriseert. Want reken maar dat je nog niet van dat serpent af bent...

En trouwens: wat bedoelde zij als ze zei dat je maar terug moest gaan vanwaar je gekomen bent als je zelf vermeldt dat je in je eigen dorp wil trouwen? Dan ben je toch al vanwaar je bent???

Toch eigenlijk niet te geloven dat er mensen bestaan die het licht in de ogen van andere mensen niet gunnen... Daar wordt ik echt triestig van, maar tegelijk ook razend!

Enfin, ik hoop dat je ondanks alles toch een hele fijne trouwdag tegemoet gaat en als je de kans zou krijgen om dat mens terug te pakken...? Zeker niet laten, zou ik zeggen!

Veel succes!
Ines
3/10/2008

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik18-1-2008 12:23:48

Hey Christel,

blij dat het zo gaat opgelost geraken. Ik ben ervan overtuigd dat het fantastisch gaat worden!

Geniet nog van je voorbereidingen!

Cathy
24/5/2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-1-2008 13:02:14

ale zeg... blij voor jou dat het opgelost is!!

Moest je nog problemen houden... je weet het he! Hier staan minstens 100 bruidjes klaar om u te helpen!

Jitse
6-9-2008
 Meld misbruik18-1-2008 17:01:52

Te gek! Zullen we dan komen helpen om de kerk te vullen ;-) Nee grapje, ff serieus, ben blij dat je toch nog een oplossing hebt gevonden! Blijf het wel zielig vinden van die moeder! Get a life!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...