Terug naar overzicht
Wij hebben een grote receptie gepland voor zo'n kleine 300 gasten. Hiervan komen enkel de geuigen, ouders, brers en zussen ook naar het avondfeest. Voor he avondfeest rekenen we zo'n dikke 100 man... De helft daarvan is familie (enkel dichte familie) en de rest zijn onze dichtste vrienden en enkele goede vrienden van onze ouders. Die 100 personen krijgen maar een korte receptie vooraf met enkele hapjes en dan een 4-gangen menu. Kostelijk inderdaad, maar wel zo gezellig om je beste vrienden er ook bij te hebben vonden wij. Verre familie (groottantes enzo) komen bij ons alleen naar de namiddagreceptie.Maar 't blijft een dure bedoening dat trouwen. Blij dat we nog anderhalf jaartje hebben om te sparen!GRoetjes,Amaryllisamaryllis.dieltiens@telenet.be07-08-2009
mijn broer heeft dit opgelost door eerst een receptie te doen voor kennissen en werkrelaties en dan eten voor ouders, getuigen broers zussen, grootouders om 21u was heel de vriendenkring en rest van de familie uitgenodigd voor een dessertenbuffet en dansfeest
Hey Sylvie,Wij hebben iedereen van onze kameraden op het avondfeest.Maar het wordt ook vaak gedaan om vrienden pas vanaf 22.00 te inviteren. Wij hebben hier bewust voor gekozen omdat we onze vrienden er de hele avond bij willen.Groetjes Gitte
wij kiezen ervoor onze vrienden vanaf het begin te laten meefeesten. natuurlijk kost dit best wel wat meer, maar als ze midden in je feest binnen vallen is dit ook niet gezellig. bij ons hebben ze dit afgeraden, omdat sommige genodigden wat vroeger zijn en dan op de dansvloer of in inkomhal moeten wachten omdat de anderen nog niet aan het dessert begonnen zijn. ook moeten jullie dan weer gaan groeten en zo krijg je geen vast patroon in je feest. dit is ook vaak nadelig voor de sfeer achteraf omdat deze mensen erin gesmeten worden.groetjes
Wij nodigen sommige vrienden uit op avondfeest, andere op dansfeest achteraf met dessertenbuffet. Ik heb het al op bijna alle trouwfeesten zo meegemaakt en ik heb nog nooit een nadelig effect daarvan ondervonden. In één zaal zeiden ze ons ook dat het nadelig zou zijn, daar hebben we ons feest al direct niet laten doorgaan omdat wij wél mensen later willen laten komen. Ik denk dat dat helemaal geen probleem is, zolang je goed met de mensen van de zaal afspreekt hoe laat het eten zal gedaan zijn, zodat de dansfeest-mensen niet staan toe te kijken hoe de rest eet. Wij voorzien voor hen ook een tafel (voor dessert aan te eten) zodat ze niet moeten blijven rechtstaan terwijl de rest zit.Joke
Beste Sylvie,Wij trouwen 28 juni en gaan eerst met een 50-tal personen, waaronden ouders, getuigen, beste vrienden en nonkels/tantes eten. Dit is al om 17.30u. Vervolgens sluiten vrienden, collega's en neven/nichten aan rond 20.30. Hier beginnen we dan terug voor iedereen met een welkomstreceptie en dan kaas-en dessertenbuffet. Zo is iedereen er vrij vlug bij en vallen ze niet te midden van het feest binnen.Succes met je organisatie nog.
Hoi Sylvie,Wij zitten in net dezelfde situatie. Wij zouden onze vrienden heel graag uitnodigen voor het diner. Maar wegens budgetaire redenen laten wij hen ook pas vlak voor het dessertbuffet komen. Ons leek dit een goede oplossing. Op die manier kan je hen toch iets meer aanbieden dan enkel het dansfeest.Op zich is het wel spijtig dat vrienden (waar je heel goed mee opschiet), achtergesteld worden op de familie (waar je minder contact mee hebt, maar die je wel op het diner moet vragen wegens de "familiale verplichting")
Aangezien wij met een beperkte groep willen eten, nodigen wij vrienden uit vlak na het dessert. Wij schrokken ons dessert op en ontvangen onze vrienden met een aperitiefke en toastjes in het salon. Ondertussen eten de andere gasten hun dessert op en drinken hun glas wijn op. Wij vragen enkel onze beste vrienden op eten. Andere vrienden, oude klasgenoten, collega's, oude vrienden komen na het dessert.
bij ons gaan onze beste vrienden voor op verre familie... ik had zowiezo een regel in mijn hoofd in de trend van 'mensen die ik geen 3x per jaar zie, die vraag ik niet'