Terug naar overzicht
Hallo Eva,Ik ben net als jou, ik ben namelijk doodsbang dat er niemand gaat komen.Mijn aanstaande zegt dat ik gek ben, maar ik kan het maar niet uit mijn hoofd krijgen.De meeste zeggen dat je erop moet rekenen dat ongeveer 20 procent van de genodigde afzeggen?Groetjes Sarah24/05/08
wij geven zowiezo een klein feest en ben dus ook bang dat er mensen gaan afzeggen.. want dan schiet er niks meer over :(maar ja, deze mensen zijn naaste familie en vrienden en denk nu niet dat die allemaal gaan afzeggen..
hallo,Als ik jullie kan geruststellen, wij zijn in september getrouwd... voor de receptie hebben er inderdaad een aantal mensen afgezegd maar voor het avondfeest bijna niemand... ik denk dat er vijf mensen (op de 105) afgezegd hebben voor het avondfeest. Weet je, voor het avondfeest nodig je toch de mensen uit die het dichtste van je staan en die willen er toch zelf heel graag bij zijn... en juni is nu toch ook niet de vakantiemaand. Als ik trouwens uitgenodigd ben op een avondfeest in de vakantiemaanden, hou ik daar rekening mee bij het plannen van mijn verlof...Niet teveel piekeren, het loopt echt wel los!Groetjes
Tja, bij ons is dat het geval. We waren gewaarschuwd dat 10 tot 20% kan afbellen. Wel, van de 190 genodigden zijn er iets meer dan 50 die afbelden. Nu trouwen wij wel op 02-02, begin van het krokusvelof. Velen hebben maanden geleden hun (ski)reis al geboekt, wat we goed begrijpen. Verder is er blijkbaar ook een familieruzie bij mijn toekomstige waar wij geen weet van hadden. Het zou natuurlijk leuker zijn als iedereen kwam, maar met het geld dat vrijkomt op deze manier gaan wij de rest nog een beetje meer verwennen. Wij proberen gewoon van al het minder goede iets positiefs te maken...
hallo,wij zijn vorig jaar in juni getrouwd. Wij hadden ongeveer 120 personen uitgenodigd en van die 120 personen zijn er slechts 8 personen niet kunnen komen. 1 van die koppels heeft afgebeld, die andere 3 niet, maar daar hadden we het wel verwacht.Groetjes Wendy
Hallo, Ik heb er wel enorme bang voor. Want ik heb dit een jaar geleden meegemaakt bij de babyborrel van mijn dochter. Het was die hete zomer in 2006. Ik had bij de geboortekaartjes een klein kaartje gestoken waar opstond dat ze uitgenodigd werden op de babyborrel. Met de mededeling indien belet een seintje. Op de dag zelf is de helft niet komen opdagen (zelfs nonkels en tantes hadden niet afgebeld) Ik zat daar met al dat eten. Heb het gelukkig een beetje kunnen verdelen onder de familie en mensen die daar nog waren. Ik heb mij die avond echt slecht gevoeld. Dit hoop ik nooit meer mee te maken hoor. Groetjes
Hoi, stuur anders Safe the date kaartjes? Aan de mensen die je zeker niet wil missen op je feest. Zo kunnen ze de dag al vrijhouden. Wij hebben dat gedaan, wij trouwen ook in de vakantie en hadden ook wat bang dat er heel wat mensen zouden afbellen.. De kaartjes werden met veel enthousiasme ontvangen!!
Wij schrijven op de uitnodiging dat ze aan- of afwezigheid moeten bevestigen. Dus iedereen moet iets laten weten, ook als ze wél komen. Als ik na de datum dat we gezegd hebben nog niks gehoord hebben, ga ik zelf bellen en als de mensen dat onbeleefd vinden, ga ik me dat niet aantrekken. Ik vind het belangrijk dat ik weet hoeveel volk er gaat zijn om alles goed te plannen. En ik hoop natuurlijk dat de meesten gewoon uit zichzelf iets laten weten en liefst ook nog gaan komen :-).
Hallo,Wij hadden ook gevraagd dat de genodigden sowieso iets zouden laten weten. De meesten lieten pas tegen de uiterste verwittigingsdatum iets weten en ik heb er ook nog een aantal moeten opbellen. Hou daar dus zeker rekening mee en als je de eerste weken nog niets gehoord hebt, niet panikeren:-)Groetjes