Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

samenwonen na huwelijk

  15-1-2008 13:31:15
hoi, wij zouden trouwen op 27 september 2008, nog niet volledig bevestigd maar de zaal zou in orde zijn. Nu wonen wij nog niet samen, we zijn van plan te bouwen in 2009, maar trouwen er voor om het financieel wat draaglijker te maken. zijn wij nu verplicht om na ons huwelijk samen te gaan wonen?? of hoeft dit niet?

alvast bedankt, sophie

sophie
27-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2534


Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik15-1-2008 13:53:14

ik denk toch wel dat jullie samen moeten wonen voor de wet eens jullie getrouwd zijn. jullie gaan in 2008 trouwen en in 2009 bouwen? hou er maar rekening mee dat een bouw soms vertraging kan lopen, die loopt bij ons al 9 maand vertraging, we gingen er normaal al in wonen tegen de trouw. jullie willen toch niet een jaar getrouwd zijn maar niet eens samenwonen? daar snap ik de bedoeling toch niet echt van... sorry



eline
5-9-2008
 Meld misbruik15-1-2008 13:55:42

Hey Sophie,

Ik weet het niet precies maak ik denk dat je wel op hetzelfde adres moet gedomicileerd zijn
bij jouw of zijn ouder, of jullie dan echt bij elkaar moeten wonen daar valt een mouw aan te passen als dat niet gaat.

Dit is toch wat ik al gehoord heb ik ben het wel niet zeker.

groetjes Eline & Stijn
05/09/2008



Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik15-1-2008 13:55:56

hou er rekening mee dat een bouw vertraging kan oplopen en dat het best wel lang kan duren eer het klaar is om in te wonen. jullie zouden dus misschien een jaar getrouwd zijn maar niet eens samenwonen? volgens mij is het zelfs een verplichting om als gehuwde samen te wonen. jullie moeten ook dan maar 1 belastingsaangifte invullen vanaf het jaar volgend op de trouw, hoe kan dit als jullie niet eens op het zelfde adres dan wonen. Ale ja ik snap gewoon niet waarom jullie dan niet iets zoeken om samen te wonen. Al was het bij familie ... anders ervaar je volgens mij niet het leven als getrouwd koppel zoals het moet
sorry als ik een andere mening heb als andere mensen



sophie
27-9-2008
 Meld misbruik15-1-2008 13:59:58

ja ik heb het voordeel dat mn papa het huis zet en dat vertraging wellicht niet zal gebeuren, we hadden gedacht om bij de ouders in te wonen ja, zowiezo, ma ik wist niet of het officieel op papier moest of niet...twas maar een vraagje, jullie moeten de bedoeling er ook niet van inzien hé...we vinden het gewoon de moeite niet om voor een jaar een huis te huren, en in te richten, dat is geld in het water niet??



Karolien
1-12-2007
 Meld misbruik15-1-2008 14:01:14

Dag Sophie

Bij mijn weten heb je even de tijd na je huwelijk (iets van een jaar) voor je samen gedomicilieerd moet zijn. Je moet dus niet meteen na je wettelijk huwelijk op hetzelfde adres wonen - heb ik me laten vertellen. Maar misschien toch best nog eens checken bij het gemeentehuis. Ik zie persoonlijk ook niet in waarom je zou wachten, maar uiteindelijk is het jullie keuze en jullie goed recht. Succes!



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik15-1-2008 15:08:46

Hey,

Wij wonen ook nog niet samen en zijn momenteel aan het bouwen. We trouwen in augustus. Normaal gezien moest de bouw af zijn tegen dan, maar onze bouw heeft 10-tal maanden vertraging opgelopen. Nu zou het ten laatste af zijn tegen oktober. Te laat dus.

Onderling hebben we afgesproken dat we niet op huwelijksreis gaan direct na de trouw, maar stel dat de bouw bijna af is dan doen we het toch. Zo hebben we dan de periode overbrugt. Natuurlijk kan je geen maanden op huwelijksreis gaan, dus in dat geval zouden we dan iets gemeubeld huren of zo. Dan moeten we het ook niet inrichten.

Groetjes



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik15-1-2008 15:09:00

Hey,

Wij wonen ook nog niet samen en zijn momenteel aan het bouwen. We trouwen in augustus. Normaal gezien moest de bouw af zijn tegen dan, maar onze bouw heeft 10-tal maanden vertraging opgelopen. Nu zou het ten laatste af zijn tegen oktober. Te laat dus.

Onderling hebben we afgesproken dat we niet op huwelijksreis gaan direct na de trouw, maar stel dat de bouw bijna af is dan doen we het toch. Zo hebben we dan de periode overbrugt. Natuurlijk kan je geen maanden op huwelijksreis gaan, dus in dat geval zouden we dan iets gemeubeld huren of zo. Dan moeten we het ook niet inrichten.

Groetjes



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik15-1-2008 16:57:11

Hallo,
Een vriendin van mij is in februari voor de wet getrouwd en in september voor de kerk. Zij zijn pas na hun kerkelijk huwelijk gaan samenwonen...
Groetjes



T

 Meld misbruik16-1-2008 8:46:01

Hey,

Neen hoor, je hoeft niet op dezelfde plaats gedomicilieerd te zijn. Hier staan geen straffen op, kan enkel dienen als reden tot aanvraag echtscheiding.

Groetjes



Kirsten
23-8-2008
 Meld misbruik16-1-2008 16:33:51

Dag Sophie,

Ik kan u met zekerheid zeggen dat je niet verplicht bent officieel samen te wonen of op hetzelfde adres gedommicieerd moet zijn.
Ik had namelijk hetzelfde "probleem". Normaal gingen wij in augustus 2007 trouwen maar doordat wij pas in augustus 2007 gingen starten met onze bouw en dus nog niet officieel gingen samenwonen hadden wij besloten om ons huwelijk met een jaar uit te stellen. Ondertussen zijn wij toch op 1 september 2007 voor de wet getrouwd op aanraden van onze notaris aangezien mijn vriend de bouwgrond gekregen heeft van zijn ouders en die dus alleen op zijn naam stond. Moest er ondertussen iets gebeuren dan was alles wat er al gebouwd was van hem alleen. En trouwen was dus op dat moment de goedkoopste oplossing.
Wij wonen nog steeds niet samen maar na ons kerkelijk huwelijk op 23/08/08 kunnnen wij dus wel officieel gaan samenwonen, want dan is ons huisje af.



Kirsten
23-8-2008
 Meld misbruik16-1-2008 16:34:07

Dag Sophie,

Ik kan u met zekerheid zeggen dat je niet verplicht bent officieel samen te wonen of op hetzelfde adres gedommicieerd moet zijn.
Ik had namelijk hetzelfde "probleem". Normaal gingen wij in augustus 2007 trouwen maar doordat wij pas in augustus 2007 gingen starten met onze bouw en dus nog niet officieel gingen samenwonen hadden wij besloten om ons huwelijk met een jaar uit te stellen. Ondertussen zijn wij toch op 1 september 2007 voor de wet getrouwd op aanraden van onze notaris aangezien mijn vriend de bouwgrond gekregen heeft van zijn ouders en die dus alleen op zijn naam stond. Moest er ondertussen iets gebeuren dan was alles wat er al gebouwd was van hem alleen. En trouwen was dus op dat moment de goedkoopste oplossing.
Wij wonen nog steeds niet samen maar na ons kerkelijk huwelijk op 23/08/08 kunnnen wij dus wel officieel gaan samenwonen, want dan is ons huisje af.



Kirsten
23-8-2008
 Meld misbruik16-1-2008 16:34:21

Dag Sophie,

Ik kan u met zekerheid zeggen dat je niet verplicht bent officieel samen te wonen of op hetzelfde adres gedommicieerd moet zijn.
Ik had namelijk hetzelfde "probleem". Normaal gingen wij in augustus 2007 trouwen maar doordat wij pas in augustus 2007 gingen starten met onze bouw en dus nog niet officieel gingen samenwonen hadden wij besloten om ons huwelijk met een jaar uit te stellen. Ondertussen zijn wij toch op 1 september 2007 voor de wet getrouwd op aanraden van onze notaris aangezien mijn vriend de bouwgrond gekregen heeft van zijn ouders en die dus alleen op zijn naam stond. Moest er ondertussen iets gebeuren dan was alles wat er al gebouwd was van hem alleen. En trouwen was dus op dat moment de goedkoopste oplossing.
Wij wonen nog steeds niet samen maar na ons kerkelijk huwelijk op 23/08/08 kunnnen wij dus wel officieel gaan samenwonen, want dan is ons huisje af.



Kirsten
23-8-2008
 Meld misbruik16-1-2008 16:34:34

Dag Sophie,

Ik kan u met zekerheid zeggen dat je niet verplicht bent officieel samen te wonen of op hetzelfde adres gedommicieerd moet zijn.
Ik had namelijk hetzelfde "probleem". Normaal gingen wij in augustus 2007 trouwen maar doordat wij pas in augustus 2007 gingen starten met onze bouw en dus nog niet officieel gingen samenwonen hadden wij besloten om ons huwelijk met een jaar uit te stellen. Ondertussen zijn wij toch op 1 september 2007 voor de wet getrouwd op aanraden van onze notaris aangezien mijn vriend de bouwgrond gekregen heeft van zijn ouders en die dus alleen op zijn naam stond. Moest er ondertussen iets gebeuren dan was alles wat er al gebouwd was van hem alleen. En trouwen was dus op dat moment de goedkoopste oplossing.
Wij wonen nog steeds niet samen maar na ons kerkelijk huwelijk op 23/08/08 kunnnen wij dus wel officieel gaan samenwonen, want dan is ons huisje af.



Kirsten
23-8-2008
 Meld misbruik16-1-2008 16:34:45

Dag Sophie,

Ik kan u met zekerheid zeggen dat je niet verplicht bent officieel samen te wonen of op hetzelfde adres gedommicieerd moet zijn.
Ik had namelijk hetzelfde "probleem". Normaal gingen wij in augustus 2007 trouwen maar doordat wij pas in augustus 2007 gingen starten met onze bouw en dus nog niet officieel gingen samenwonen hadden wij besloten om ons huwelijk met een jaar uit te stellen. Ondertussen zijn wij toch op 1 september 2007 voor de wet getrouwd op aanraden van onze notaris aangezien mijn vriend de bouwgrond gekregen heeft van zijn ouders en die dus alleen op zijn naam stond. Moest er ondertussen iets gebeuren dan was alles wat er al gebouwd was van hem alleen. En trouwen was dus op dat moment de goedkoopste oplossing.
Wij wonen nog steeds niet samen maar na ons kerkelijk huwelijk op 23/08/08 kunnnen wij dus wel officieel gaan samenwonen, want dan is ons huisje af.



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik16-1-2008 18:36:44

wettelijk gezien ben je verplicht om samen te wonen eens je getrouwd bent...er bestaat immers zoiets als de samenwoningsplicht tussen echtgenoten(naast hulp & bijstand)(artikel 214-221 van het burgerlijk wetboek)...ik denk alleen dat er geen haan naar zal kraaien als jullie het beiden willen om tijdelijk nog apart te blijven wonen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...