Terug naar overzicht
Mexico is hier idd een populair onderwerp...heb al meerdere malen mn mening gegeven...dus nog 1x om het af te leren ;-)Wij zijn in september 2w in Mexico geweest (nt op huwelijksreis):1week rond trekken,1week strandvakantie. We zijn oa een paar nachten in Cancun geweest en daar is het idd misschien niet zo veilig om snachts alleen over straat te lopen. Er zitten idd ook veel irritante Amerikanen (en irritant is nog een understatement,geloof me,wat een arrogant volk zeg). De strandvakantie was in Playa del Carmen, Iberostar Quetzal, en dat was echt supertof. Een echte aanrader. De hotels liggen in een afgesloten domein dus onveilig is het er zeker niet. We zijn ook een aantal keer het stadje ingetrokken en helemaal niet onveilig gevoeld. Overdag kan je er leuk gaan shoppen (zowel typische winkels als europese winkels als bershka en diesel) en voor savonds is er een hele leuke barstreet. Supergezellige terrasjes en een paar discotheekjes op het strand. We zijn al veel op reis geweest (Indonesie,Venezuela,Isla Margaritha)en deze vakantie was tot nu toe de beste. We gaan zeker nog eens terug!
het idee van een afgesloten domein spreekt mij dus niet aan...waarschijnlijk dat ze dat bedoelen met onveilig gevoel.
wij hebben een rondreis gedaan in mexico om ook de archeologische sites te zien en niet enkel de zee, want die heb je in Blankenberge ook. ik moet dit zeker aanraden en helemaal geen onveilig gevoel!!!
Het was gewoon een hotel zone die afgesloten was. We zijn elke dag buiten die zone geweest, nr Playa del Carmen zelf, en heb mij daar nooit onveilig gevoeld. In de eerste week zijn we niet enkel in Cancun geweest, mr ook nr de archeologische sites (Chitzen Itza, Uxmal) en vele plaatselijke dorpjes. Ik vond de Mexicanen super vriendelijk. Onze gids heeft ons wel verteld dat je bv in Mexico City niet als Europeaan alleen moet gaan rondlopen,mr daar zijn we niet geweest.
Wij zijn 4 jaar geleden voor 2 weken naar Mexico geweest, maar hebben niks gemerkt van onvelig of vandalisme.K denk niet dat je daar in de toeristische zones last van zult hebben, misschien wel als je er in je ééntje wilt op uittrekken, naar god vergeten plaatsjes, maar ja, hier in België moet je nu ook weer niet in té kleine steegjes gaan lopen in je ééntje hé.K ben en blijf erbij dat Mexico de mooiste bestemming was die 'k ooit in m'n leven bezocht heb, beslist een aanrader!Groetjes,Sylvie
Hey Sofie, Ik ben vorig jaar in augustus 3 weken naar Mexico op vakantie geweest, naar de provincies Yucatan en Chiapas (waar alle archeologische sites zijn) Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld, alleen maar genoten van al het moois dat er te zien is. Wij hebben wel bewust de grootsteden vermeden dus ik kan niets vertellen over Cancun zelf of Mexico City.Echt een aanrader ! Combineer zeker een rondreis met een strandvakantie want je kan er heerlijk snorkelen en duiken.Ik hoop dat je hier wat aan hadGroetjesElise