Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat betekend homilie

13-1-2008 23:07:45
hallo, ik was laatst eens een misboekje van mijn zus aant doornemen daar kwam ik het hoofdstuk "homilie" tegen. Ik zie dat daar geen teksten bijstaan. Is dat gewoon wat de pastoor dan traditioneel verteld.?
Of wat is de betekenis hiervan.

Eva
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 2758

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik14-1-2008 8:45:50

In de homilie vertelt de pastoor iets over de liefde en over het koppel zelf; dat laat je volledig aan hem over.

Groetjes,
Kirsten
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-1-2008 10:36:22

Homilie of preek. Het is net hetzelfde. Dit sluit normaal gezien aan bij het evangelie. Het evangelie wordt wat uitgelegd. Maar bij een huwelijk vertelt de pastoor inderdaad soms iets meer over het koppel.

Veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...