Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huelijksreis Juli

13-1-2008 15:16:34
Goedemiddag Bruidjes,

Ik heb een vraagje, we zijn druk bezig met onze voorbereidingen voor trouwfeest juli 2007, we willen dan ook rond 16juli ongeveer vertrekken op 'huwelijksreis', we hadden eerst 'mauritius' in gedachten, nu blijkt dat dit geen goed idee is, dat het daar dan winter is en max 24 grade, wind en regen :s, heeft er iemand een idee voor een 'exclusieve' droombestemming als huwelijksreis?

Ik weet het niet meer... :(

Anne
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 581

marleen
30-8-2008
 Meld misbruik13-1-2008 15:59:45

Hey Anne

Wij gaan in september op huwelijksreis naar Bali. Daar is het het hele jaar door warm, dus denk dat Juli ook wel een goede periode is.

groetjes

Marleen
30/08/08

Raf
4-7-2008
 Meld misbruik13-1-2008 16:28:02

Hoi Anne

Bali is inderdaad een exotische 'droombestemming' voor velen. Er is wel een mix van strand en cultuur.
Wij hebben getwijfeld tussen Bali en de VS, maar het is uiteindelijk de VS geworden. Doorslaggevend was het feit dat we daar meer 'zelfstandig' waren. We maken een rondreis van drie weken in het westen met een huurauto. In Bali kun je niet met een eigen wagen gaan rondrijden en ben je afhankelijk van een chauffeur.
Een cruise in de Caraïben zou ik ook niet aanraden (voor mij is dat ook een droomreis) omdat je in de zomer met tropische stormen zit... Een cruise op de Middellandse Zee is ook geweldig, maar dat is misschien iets te dicht bij huis?
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat jullie juist willen...

Groetjes en nog veel succes!

Tine

Raf
4-7-2008
 Meld misbruik13-1-2008 16:28:18

Hoi Anne

Bali is inderdaad een exotische 'droombestemming' voor velen. Er is wel een mix van strand en cultuur.
Wij hebben getwijfeld tussen Bali en de VS, maar het is uiteindelijk de VS geworden. Doorslaggevend was het feit dat we daar meer 'zelfstandig' waren. We maken een rondreis van drie weken in het westen met een huurauto. In Bali kun je niet met een eigen wagen gaan rondrijden en ben je afhankelijk van een chauffeur.
Een cruise in de Caraïben zou ik ook niet aanraden (voor mij is dat ook een droomreis) omdat je in de zomer met tropische stormen zit... Een cruise op de Middellandse Zee is ook geweldig, maar dat is misschien iets te dicht bij huis?
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat jullie juist willen...

Groetjes en nog veel succes!

Tine

Annelies
5-7-2008
 Meld misbruik13-1-2008 17:30:43

Hey,
Wij wouden ook naar Mauritius en kregen hetzelfde te horen. Dan dachten we aan de Nederlandse Antillen , maar dit is naar het schijnt verschrikkelijk duur. Dus wij weten het ook niet meer. Bali werd ons aangeraden in het reisbureau, maar dat interesseert me niet echt. Dan Amerika, tja dat is niet echt uitrusten he. Gevolg blijven zoeken. Hopelijk vind jij snel iets.

Groetjes Annelies

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-1-2008 19:17:06

wij gaan naar bali en hong kong. Daar is het dan goed weer.

Andere droomreizen:
- disney cruise
- bahamas
- alaska
- las vegas, grand canyon,..

thailand, maleisie is ook zeker de moeite, maar kans op slecht weer dan!

We zijn ooit in de zomer naar kenia geweest en daar viel het toen mee met het weer. Ook een droomreis, maar niet echt op deze moment vrees ik!

Patricia

Meld misbruik14-1-2008 10:35:48

Ik heb hier toch een ander bericht!
Wij gaan begin augustus naar Mauritius, ook winter daar. Maar nog een goeie 25°C dan. In de winter is er daar net minder kans op regen, dan in hun zomer.
Je moet maar eens op internet zoeken, je kan heel veel sites vinden, waar je de weersituatie op kan vinden.

Patricia

Anne
12-7-2008
 Meld misbruik14-1-2008 11:12:40

inderdaad patricia, minder kans op regen, maar aan de oostkust heel veel wind, en 'maximum' 25 graden, het ligt gewoonlijk rond de 20-21 graden en het is daar dan heel drukkend en vochtig... (dat is de info die ik op de weerssites heb terggevonden en die ze hebben bevestigd in reisbureau en bij de reisorganisator, ze raden het af in deze periode... :s)

Anne
12-7-2008
 Meld misbruik14-1-2008 11:12:55

inderdaad patricia, minder kans op regen, maar aan de oostkust heel veel wind, en 'maximum' 25 graden, het ligt gewoonlijk rond de 20-21 graden en het is daar dan heel drukkend en vochtig... (dat is de info die ik op de weerssites heb terggevonden en die ze hebben bevestigd in reisbureau en bij de reisorganisator, ze raden het af in deze periode... :s)

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik14-1-2008 14:30:40

Dag Anne,

We gaan naar Mauritius eind juni, begin juli. We zouden naar het noorden van het eiland gaan. Daar is het klimaat heel aangenaam. Men spreekt van 25 à 27 graden, maar natuurlijk in de tropen. Dus gevoelsmatig is dat zeker +30. Mauritius kent geen regenseizoen, dit is door het hele jaar door, maar dan wel kort en krachtig. Niet ganse dagen door. Dat is toch wat onze touroperator zegt.
Als je in het oosten zou willen verblijven, kan je wel last hebben van een sterke en koele wind. Dus die kant raden ze dan wel af. Voor europeanen zeggen ze dat dat het ideale seizoen is.

Allé ja, daar hopen wij toch op.

Andere bestemmingen zijn:
Malediven (als je het niet erg vind om constant in het hotel te vertoeven), zuidelijk caraïben (noordelijk is regenseizoen), Bali zou heel mooi zijn, Thailand ook (maar ook korte regenbuien)...
Mexico is normaal gezien ook heel mooi weer, maar daar zijn vorige jaar in die periode overstromingen geweest, dus ja...)
Ik denk dat je vooral geluk moet hebben .
Als je echt voor zekerheid wilt gaan, wat betreft droogte en hitte, zou ik egypte een ideale bestemming vinden.

Uiteindelijk is het bij ons toch Mauritius geworden, omdat we daar de beste huwelijksvoorwaarden kregen.
Zoals bv de caraïben moest je nog een extra betalen om een 'speciale' behandeling te krijgen, waar je voor Mauritius 50 % korting krijgt voor de bruid en nog veel meer. Dus het was rap beslist.

Alleszins veel plezier en succes met de planning en in jullie zoektoch naar jullie huwelijksbestemming.

Groetjes

Angela
21/06/2008

Patricia

Meld misbruik14-1-2008 15:22:50

Angela, wij zijn van hetzelfde gedacht!
Ons reisbureau heeft het ons zeker niet afgeraden om dan te gaan.
En inderdaad veel betere voorwaarden (kortingen) en attenties.

Wij zitten wel aan de westkust, dus waarschijnlijk volgens jou Anne toch de goeie kant.
De temperatuur is dan meer zoals bij ons en voor ons hoeft dat ook geen 30-35°C te zijn hoor.

Andere bestemmingen zoals Sri Lanka werden ons afgeraden door het reisbureau wegens regenseizoen en een aantal bestemmingen wegens orkanengevaar.

Zou het raar vinden dat ons reisbureau ons zou laten gaan, wetende dat het daar heel slecht zou zijn. Zij waren er zelf rond die periode geweest en vonden het heel aangenaam.

Dan denk ik toch dat we niet slecht zitten.

Patricia

Patricia

Meld misbruik14-1-2008 15:52:56

Dit vond ik nog:
"De jaargetijden op Mauritius zijn tegenovergesteld aan die van Europa. In de zomermaanden (november tot april) heerst een tropisch klimaat, aangenaam door de zee. Het regenseizoen loopt van december tot april, dit betekent niet dat het dan aldoor regent. Wel heb je in december en januari kans te maken te krijgen met een cycloon
Van juni tot oktober is het in Mauritius het droogst en het koelst.
In juli is de temperatuur gemiddeld 24°C overdag en is er 2inch regen, gemiddelde over heel wat jaren gemeten (wat heel weinig is in vergelijking met andere maanden). Augustus (dan gaan wij) is dat te vergelijking (iets meer kans op regen).

Klimaat
Mauritius is het hele jaar door een strandbestemming.
In de zomertijd (november tot mei) is de temperatuur gemiddeld 25 tot 33°C. Aan de kust is de temperatuur ca 5 graden hoger. Het regenseizoen is van januari tot maart. In deze periode is er ook kans op hevige stormen en zelfs in februari en maart kans op cyclonen. Oktober en november zijn de droogste maanden.

Winter
van mei tot oktober. In deze periode kun je het beste in het westen of noorden verblijven. Als je in het oosten verblijft, kun je last hebben van heel veel wind!

Zomer
november tot april. In deze periode kun je het beste in het oosten verblijven. Als verkoeling is er een heerlijke wind!

BESTE REISPERIODE Tropisch zeeklimaat. Het hele jaar warm met zo nu en dan een regenbui gedurende het jaar. De meeste neerslag is tijdens de warme maanden, maximale val in januari. De gemiddelde dag temperatuur is 29 graden.

Mauritiaanse "winter" duurt van juli tot september als het niet warmer wordt dan 24°C overdag en 16°C 's nachts. Voor Europeanen is dit een perfecte temperatuur. Bovendien valt er dan minder regen en is het minder drukkend warm."

Ik denk ook sowieso dat je er het beste van moet maken (ik kan mn verlof niet zomaar wanneer ik wil nemen), maar als je een beetje goed weer kan hebben is dat uiteraard veel leuker.

Patricia

Sandy

Meld misbruik5-2-2008 21:04:30

hai'wij zouden graag trouwen in Bali.kan ons daar misschien iemand iets over vertellen?

Sandy

Meld misbruik5-2-2008 21:04:49

hai'wij zouden graag trouwen in Bali.kan ons daar misschien iemand iets over vertellen?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...