Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mexico Riu/Iberostar: waar honeymoongevoel?

  7-1-2008 19:55:47
Hoi allemaal,

Wij zijn volop met onze huwelijksreis bezig en de bestemming is al beslist: Mexico! Maar nu moeten we nog een hotel kiezen. Iedereen raadt ons Riu en Iberostar aan (playa del carmen,cancun,... die streek) en ik geloof wel dat dat geweldige hotels zijn, maar ik vraag me af of je daar niet gewoon een nummer bent, omdat dat zo groot is? Ik ben het zeker niet gewend om op mijn wenken bediend te worden en dat is natuurlijk ook geen vereiste, maar ik zou het toch leuk vinden dat we daar echt als 'honeymoonkoppel" worden gezien. Een vriendin van mij ging naar Thailand en dan hadden ze daar de kamer mooi versierd, ze kregen voordelen in de Spa, en iedereen was supervriendelijk en deed heel veel moeite om het hen naar de zin te maken. Het klinkt mss arrogant, maar ik zou dat gevoel toch ook graag een beetje hebben. Wat zijn jullie ervaringen in deze hotels?

Groetjes,

Inge
05/07/2008

Inge
5-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1147


Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik8-1-2008 10:23:33

Wij zijn in september nr Iberostar Quetzal geweest, niet op honeymoon weliswaar. Toen we er waren hebben we verschillende bruidsparen zien aankomen, zij werden altijd apart genomen aan de incheck-balie en kregen direct een glas champagne. Hoe hun kamers eruit zagen weet ik natuurlijk niet. We zijn ook al in Riu hotels geweest en daar is het pas echt groot. Iberostar is kleinschaliger maar veel gezelliger. Wij zijn alleszins teruggekomen met een waw-gevoel van dit hotel. Ziet er super mooi uit, een beetje jungle-style. Het eten was heeeeel lekker. Niet enkel buffet (waar het trouwens groot genoeg is om als bruidspaar wat privacy te hebben) mr ook de andere restaurants: japans, italiaans, mexicaans, steak en grill ... Mt de all-inclusive formule mag je hele dag door eten en drinken wat je wil, van frisdrank tot cocktails en champagne. Zelfs room-service hoef je niet te betalen. Ook de avondshows van het animatieteam waren echt in orde. Heel professioneel allemaal. Ze zijn er wel enkel tijdens het hoog-seizoen.
Dit hotel was in Playa del Carmen. Heel leuk stadje trouwens. Met winkelcentrum (Diesel en Bershka o.a.) en hele leuke bar'tjes en café'tjes voor 's avonds. Ik weet wel dat er iets verder op nog een Iberostar hotel is, maar de naam ben ik nu even vergeten. Die is blijkbaar nog mooier, mr wel duurder uiteraard. Misschien even informeren bij de reisagent.



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik8-1-2008 10:28:12

Nog vergeten: best geen hotel in Cancun nemen. Daar zit het vol met arrogante, zatte Amerikanen. We zijn er 1 dag geweest en was niet zo leuk. 's Avonds is het er ook niet zo veilig op straat. Mr als je een discotheek liefhebber bent moet je wel daar zijn. Cancun is een soort Ibiza voor de Ameikanen. Ze doen vanuit Playa del Carmen party-uitstappen nr daar. Is wel een uur rijden.



Eva
14-6-2008
 Meld misbruik8-1-2008 11:11:26

Hallo inge, wij zijn 2 jaar na elkaar naar mexico gewees. De 1e keer naar playa del carmen (hotel riu tequilla aanrader!) de 2de x naar cancun (riu cancun) Als ik van jou was zou ik naar playa del carmen. Das meer europees. Cancun zit dus vol met vieze vettige vatzige ammerikanen. Wij zaten in een 5 sterren hotel samen met 100den varkens. (sorry maar een beter woord kan ik er niet voor geven) Playa del carmen is rusiger en veeeeel mooier. Wij werder er niet als een nrtje behandeld. Wel heerst er ook wat armoede langs die kanten want de mensen die in het hotel werken verdienen daar ook niet echt veel.

succes met je beslissing!

Ik zou deze keer voor thailand gaan.



Eva
14-6-2008
 Meld misbruik8-1-2008 11:11:40

Hallo inge, wij zijn 2 jaar na elkaar naar mexico gewees. De 1e keer naar playa del carmen (hotel riu tequilla aanrader!) de 2de x naar cancun (riu cancun) Als ik van jou was zou ik naar playa del carmen. Das meer europees. Cancun zit dus vol met vieze vettige vatzige ammerikanen. Wij zaten in een 5 sterren hotel samen met 100den varkens. (sorry maar een beter woord kan ik er niet voor geven) Playa del carmen is rusiger en veeeeel mooier. Wij werder er niet als een nrtje behandeld. Wel heerst er ook wat armoede langs die kanten want de mensen die in het hotel werken verdienen daar ook niet echt veel.

succes met je beslissing!

Ik zou deze keer voor thailand gaan.



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik8-1-2008 12:56:50

Hallo Inge,

Wij hebben gelogeerd in Iberostar Paraiso Maya - Mexico, een keten van 5 hotels naast elkaar, maar echt een aanrader.
Dagelijks trouwen er ook koppels uit verschillende landen op de stranden van Playa Paraiso, mooi om te zien.
Wij voelden ons in dit hotel zeker geen nummer. Maar we zijn ook wel in oktober op huwelijskreis geweest, na onze trouw in september. In de zomervakantie zal dit allicht daar wel veel drukker zijn.
We kregen een verwelkomingsdrank en een huwelijkskorting bij boeking, ook elke dag nieuwe versiering in de kamer :-)

Ik zou zeker één van deze hotels terug kiezen!
Groetjes Petra



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik8-1-2008 12:57:10

Hallo Inge,

Wij hebben gelogeerd in Iberostar Paraiso Maya - Mexico, een keten van 5 hotels naast elkaar, maar echt een aanrader.
Dagelijks trouwen er ook koppels uit verschillende landen op de stranden van Playa Paraiso, mooi om te zien.
Wij voelden ons in dit hotel zeker geen nummer. Maar we zijn ook wel in oktober op huwelijskreis geweest, na onze trouw in september. In de zomervakantie zal dit allicht daar wel veel drukker zijn.
We kregen een verwelkomingsdrank en een huwelijkskorting bij boeking, ook elke dag nieuwe versiering in de kamer :-)

Ik zou zeker één van deze hotels terug kiezen!
Groetjes Petra



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik8-1-2008 12:57:30

Hallo Inge,

Wij hebben gelogeerd in Iberostar Paraiso Maya - Mexico, een keten van 5 hotels naast elkaar, maar echt een aanrader.
Dagelijks trouwen er ook koppels uit verschillende landen op de stranden van Playa Paraiso, mooi om te zien.
Wij voelden ons in dit hotel zeker geen nummer. Maar we zijn ook wel in oktober op huwelijskreis geweest, na onze trouw in september. In de zomervakantie zal dit allicht daar wel veel drukker zijn.
We kregen een verwelkomingsdrank en een huwelijkskorting bij boeking, ook elke dag nieuwe versiering in de kamer :-)

Ik zou zeker één van deze hotels terug kiezen!
Groetjes Petra



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik8-1-2008 17:15:24

tWas dus die Paraiso Maya die ik bedoelde in mn vorig berichtje.
In de Quetzal hadden wij idd ook elke dag een andere versiering op ons bed. Handdoeken in alle figuurtjes die je maar kan inbeelden, rozeblaadjes, chocolaatjes...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...