Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in andere gemeente

  7-1-2008 16:37:29
Hallo bruidjes,

Zijn er nog koppeltjes zoals ons die willen trouwen in een andere gemeente als deze waar ze ingeschreven zijn?
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik wil namelijk graag trouwen in de gemeente waar ik heel mijn jeugd gewoond heb

groetjes

katleen
18-4-2009
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 889


lies
5-7-2008
 Meld misbruik7-1-2008 16:50:54

hey,

wij wilden dit ook graag (we zijn namelijk van dezelfde gemeente afkomstig) en hebben dit dan ook nagevraagd. De enige oplossing is om je domicilie (tijdelijk) te verleggen. Op het moment van de aanvraag moet één van beide namelijk in die gemeente wonen.

groetjes,
Lies

www.koenenlies.bruiloftsite.nl



Kim
28-6-2008
 Meld misbruik8-1-2008 13:03:59

Hey Lies,

Ik wilde ook graag in de gemeente trouwen waar ik altijd gewoond heb, maar het is idd niet mogelijk tenzij je je domicilie terug verandert, en dan komt ook de wijkagent terug langs en heel het gedoe dat bij verhuizen komt kijken (ook ziekenfonds, hospitalisatieverzekering, bedrijfswagen,... moeten allemaal terug gesplitst worden).
Wij hebben nu beslist om de dag ervoor voor de wet in onze huidige gemeente te trouwen, zonder tralala, en dan zaterdag voor de kerk in de gemeente van mijn ouders.

Veel succes nog!

groetjes,
Kim

www.kimenmaarten.bruiloftsite.nl



Joke
6-12-2008
 Meld misbruik8-1-2008 17:08:44

help! kleine paniekaanval!!! dit was dus ook mijn plan!!!!

Maar ben beetje verward: kan je voor de kerk wel in de gemeente van eigen keuze trouwen? voor de wet -weet ik- moet je in je eigen gemeente trouwen, logisch langs een kant. ik had graag in de gemeente waar we 3 jaar gewoond hebben getrouwd voor de kerk... is dit mogelijk of moet ik idd in de gemeente waar ik nu woon voor de kerk trouwen?????



Joke
7-6-2008
 Meld misbruik8-1-2008 19:36:09

Hallo,

Ik wilde ook graag trouwen in het dorp waar ik opgegroeid was. Ik heb mij dus terug ingeschreven in het dorp waar ik afkomstig van ben. Je moet dus naar het gemeentehuis en vertellen dat je terug bij je ouders woont, dan komt er een agent naar je ouders om te zien of je er terug woont. Dit was bij mij allemaal geen probleem. De kerk maakt in principe niet uit als de pastoor daar geen probleem van maakt. Ik trouw dus in het gemeentehuis en in de kerk waar ik afkomstig van ben. Een kleine faciliteit, maar wel de moeite denk ik ...

Groetjes,

Joke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...