Terug naar overzicht
Hey!net zoals jullie willen wij ook trouwen in de gemeente waar we 3 jaar gewoond hebben. we zijn net verhuisd en hebben nog niet echt een band met onze nieuwe stad... ik heb gehoord dat de keuze van gemeente voor je huwelijk vrij is, maar dat je dit toch eerst aan de pastoor van je parochie (dus die waar je nu woont)moet gaan vragen...ik ga dit binnenkort ook doen, hopelijk zegt hij toe!veel succes!Joke
@ JokeVoor de kerk kan je eender waar trouwen, dat zal het probleem niet zijn, maar voor de wet moet je trouwen in de gemeente waar je woont. Ofwel moet je je domicilie (tijdelijk) verzetten, met al het papierwerk erbij natuurlijk...
klopt! wij wonen in gent, maar ik ben oorspronkelijk van oudenaarde. IN gent is het aan de lopende band trouwen dus had veel liever in stadhuis van oudenaarde getrouwd, maar dat kan dus niet...kerk kan je gelukkig wel kiezen al moet je wel aan de pastoor van de gemeente waar je woont "toestemming" gaan vragen. Maw: hij moet papieren in orde brengen die hij dan naar de pastoor van de gemeente waar je trouwt opstuurt. Zo hebben wij dat toch moeten doen...groetjes! marie