Nu Online
Momenteel zijn er 103 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kwaad,verdrietig, gewoon vanalles

6-1-2008 23:47:53
Hallo bruidjes,

Ik weet wel niet als dit hier op zijn plaats is maar het moet mij toch even van het hart.
mijn vriend heeft mij met kerstavond ten huwelijk gevraagd en natuurlijk heb ik ja gezegd en was ik in de wolken.
Maar dat gevoel van dat intense geluk heeft niet lang geduurd.
We hebben altijd al gezegd dat als we zouden trouwen dat het dan mei of juli zou worden en aangezien mijn vriend zijn zus al in juli trouwt, trouwen wij dus in mei.
Jullie kunnen het dus al raden denk ik, nu is de zus van mijn vriend natuurlijk boos en is daar helemaal niet blij mee. Ik heb een kleed gekocht wat ik heel mooi vind (natuurlijk),nu kwam ik er via mijne toekomstige schoonmoeder achter dat mijn schoonzus dat ook heel mooi vond en dat eigenlijk wou gaan kopen (maar dat wist ik natuurlijk niet). Dan hebben wij de kinderen van mijn andere schoonzus als bruidskinderen gevraagd(in mijn familie zijn er wel twee kleine kinderen,maar ze zijn heel verlegen en durven dit dus niet).Nu zei de zus van mijn vriend vandaag:ik wil wel niet dat ge mijn bruidskindjes pikt)Alstublieft zeg, alsof wij dat doen om haar te treiteren, we hebben gewoon geen andere keus.Ze geeft ook overal commentaar op waar iedereen bij zit en ik ben dit meer dan beu.
Ik wil zelfs de bruiloft uitstellen maar mijn vriend zegt dan dat we haar zin geven en wil dit niet.
Als het aan mij ligt is ze dan niet welkom,maar dat kunnen we dan weer niet maken tegenover mijn vriend zijn ouders.
Ik trouw met mijn vriend omdat ik heel veel van hem hou.Maar mijn vader heeft veel problemen met zijn gezondheid en leeft ook geen jaren meer(erg genoeg).
Hij weende toen we het aankondigde dat we gingen trouwen en zei: ik ben blij dat ik dat nog mag meemaken.
Dus daar zit ik ook wel mee.
Ik voel mij zo slecht nu en weet niet wat te doen.

Sarah

sarah
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 403

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik7-1-2008 0:47:34

Hoi,

ik vind het wel heel naar voor je dat je vader ziek is. Maar ergens kan ik wel je schoonzus begrijpen, ik denk dat ik het ook niet fijn zou vinden moest er iemand van mijn vriendenkring of naaste familie ineens vertellen dat ze een maand voor ons trouwen. Anders moet je dit met haar eens uitpraten? Gewoon onder jullie vieren, en dat je haar de situatie uitlegt over je vader. Misschien komen jullie er dan wel uit?

Groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 6:07:20

he sarah, ik wil je niet ongerust maken hoor... maar misschien zit je schoonzus hier ook op dit forum..

succes!

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik7-1-2008 8:15:14

ik moet zeggen , moest mij dit overkomen zou ik dit ook niet leuk vinden, mss had je beter eerst met haar gepraat vooraleer een datum vast te leggen, nu lijkt het of je het snel snel voor haar wil doen, bruidskindjes had je ook even kunnen vragen wie zij had en ik veronderstel dat je toch wel een vriendenkring zal hebben of buren met schattige kindjes... praat eens met je schoonzus en probeer ook haar te begrijpen, trouwens trouwen in september of eind augustus is toch ook goed? veel meer kans op mooi weer, iedereen terug uit verlof..

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik7-1-2008 8:30:24

Sarah,

misschien spijtig voor jou, maar ik heb momenteel ook meer begrip voor je schoonzus. Ik zou het ook absoluut niet leuk vinden als het feest dat ik al zo lang plan ineens wordt overschaduwd door een gelijkaardig feest net ervoor.

Toen wij ons huwelijk aankondigden (!) hebben we zelfs een paar maanden gewacht tot een trouwfeest van een familielid gepasseerd was. Net omdat we hun speciale dag niet wilden overschaduwen. Het was hun dag en de aandacht moest niet naar ons gaan.

Stel je eens in hun plaats: zou jij het leuk vinden als zij nu hun huwelijk zouden verzetten naar april, dezelfde bruidskindjes nemen en een gelijkaardige trouwjurk dragen?

Misschien kunnen jullie in mei voor de wet trouwen en jullie feest met bruidskindjes en trouwjurk in augustus houden? Bij wijze van compromis?

Toch wens ik je nog veel plezier bij je voorbereidingen. Laat deze slechte start de feestvreugde niet drukken!

marie
11-10-2008
 Meld misbruik7-1-2008 10:17:33

Hey Sarah, voor alle duidelijkheid ik ben een andere marie dan de vorige schrijfster. Ik ben het niet helemaal eens met mijn mede-bruidjes. Ik kan het gevoel van je schoonzus wel begrijpen maar aan de andere kant...grow up...het is geen show he, een trouwfeest, je doet dit in de eerste plaats voor jezelf en niet voor het oog van een ander. Als jullie dus in mei willen trouwen, doe dat dan zou ik zeggen. En wellicht is het toevallig dat je dezelfde smaak hebt in bepaalde dingen. Overleg misschien wat met haar, maar anderzijds: je moet doen wat jij graag wilt he!! Groetjes, Marie

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik7-1-2008 10:28:52

hallo,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van al dat 'gedoe' niet zoveel begrijp. Trouwen is toch geen concurrentieslag of zo. Zoals Marie zegt, je trouwt toch omdat je elkaar graag ziet en je kan toch best overleggen. Mijn nicht is een dikke maand voor mij getrouwd, alsof mij dat wat kon schelen. Ik had op haar trouw een heel fijn gevoel, zoiets van 'joepie, binnen 6 weken is het aan ons:-)'
Misschien moet je het er eens met je schoonzus over hebben en dingen afspreken... Waarom kunnen die bruidskindjes niet twee keer bruidskindjes zijn? Jullie trouw zal toch geen kopie zijn van hun trouw, de genodigden zullen voor een stuk anders zijn...
Ik zou zeggen, probeer erover te praten of laat je vriend met zijn zus praten en probeer duidelijk te maken dat je helemaal niks van haar wil inpikken. En dan kan je alleen maar hopen dat zij daarvoor openstaat, meer kan je niet doen, maar dan heb je dat toch geprobeer é
Veel succes en moed

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-1-2008 10:42:53

Hey,

ik volg de laatste twee schrijfsters... Wat maakt het uit dat er twee feesten vlak na elkaar zijn?

Wij hadden ook al bijna een jaar ons huwelijk gepland toen een bevriend koppel ineens twee weken voor ons ging trouwen. En ja hoor, ze had een kleed dat héél erg op het mijne leek. Tja, pech, ze zag er toch totaal anders uit dan ik. Want ik ben haar niet hé, en zij is niet mij. Ik vond het leuk om alvast in de sfeer te komen en te dromen van onze dag.

Het kunnen toch gerust dezelfde bruidskindjes zijn? Dan kunnen ze hetzelfde kleedje aandoen en bespaart het kosten aan de ouders of aan jullie. Nadien kan je dan elkaars foto's bekijken en glimlachen omdat je er je vooraf zo druk in hebt gemaakt.

Niet van wakker liggen en gewoon met elkaar praten. Het is al die ruzies niet waard, neem het van mij aan!

Lieve

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 10:47:17

Ik wil toch even zeggen, dat het niet onze bedoeling was om nog gauw voor te kruipen (zoals sommige beweren),wij willen ook graag trouwen in mei omdat dat een speciake maand is voor ons. Ik heb al zoveel verdriet meegemaakt in mijn leven,dat ik nu ook wel eens gelukkig mag zijn.wat die bruidskindjes betreft.Ja, ik heb vrienden met kinderen maar dat zijn nog baby`tjes en de buren? Wij zijn pas verhuisd en kennen nog geen mensen uit de buurt+ we wonen nog eens op een appartement(waar het conctact met de buren, sowiezo minder is).Ik gun haar,haar trouw toch ook.Ik wil ook dat ze een mooie dag heeft hoor, of wat hadden jullie soms gedacht? En dat van dat trouwkleed wist ik echt niet hoor.Er gaat zoveel verschillend zijn aan onze bruiloft,het gaat echt niet hetzelfde zijn hoor.

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:02:05

Ohja, en toen we haar de datum hadden meegedeeld, hebben we nog gevraagd als ze het erg vond en aan haar vriend ook.En ze vonden het niet erg

Griet
2-8-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:06:13

Hallo Sarah,

Ik begrijp dat het voor jou heel teleurstellend is dat zo'n mooi en bijzonder moment in jouw leven op deze manier moet verlopen, maar ik heb eerlijk gezegd wel begrip voor de reactie van jouw schoonzus. Iedereen wil toch dat zijn huwelijk een unieke gebeurtenis is en dat voor één keer alle aandacht naar hem/haar gaat. Als dan plots iemand in jouw nabije omgeving (lees: eigen gezin) beslist om ook te trouwen en dan nog voor jouw eigen huwelijk plaatsvindt, dan wordt alles toch wat overschaduwd. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt in die zin dat mijn schoonbroer en zijn partner nog maar een jaartje samen waren toen zij onverwacht, twee weken na onze verloving (na een relatie van al negen jaar), aankondigden dat zij ook gingen trouwen. Iedereen was volop plannen aan het maken voor ons huwelijk en zij stonden daar ook ineens met ringen en eisten de aandacht op. Niet dat ik graag alle aandacht voor mezelf heb, maar in dit geval vond ik het toch wat flauw van hen. Ik begrijp zeker dat jullie graag willen trouwen en dat je graag jouw vader erbij wil hebben, maar ik denk dat het belangrijk is om toch het standpunt van jouw schoonzus te respecteren en met haar alles eens goed te bespreken. Voor haar zal het zeker ook niet gemakkelijk zijn.

Veel sterkte ermee!

Griet

Kim
27-12-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:07:13

Hey Sarah,

Ik ben het eens met de drie laatste bruidjes. Het zijn twee verschillende bruiloften van twee verschillende mensen. Dus gewoon je zin doen en er een droomdag van maken want je trouwt toch maar 1 keer. En wat dat trouwkleed betreft, geen enkel trouwkleed dat je kiest uit een winkel is uniek. Behalve als je het speciaal voor jezelf laat ontwerpen. Dus kies gewoon jouw droomjurk uit!
Pieker er niet te veel over en geniet van de voorbereidingen en je huwelijk.

Groetjes Kim

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:08:00

Hoi Sarah,

Ik heb ook eventjes met een vervelend gevoel gezeten. Mijn zus had nl. haar trouw al aangekondigd en haar datum vastgelegd in mei 2009, nog heel ver weg dus.

Dus toen wij besloten om te trouwen(september vorig jaar), hadden we twee mogelijkheden: trouwen dit najaar of wachten tot na hun trouw. Maar omdat wachten wel heel lang zou duren, hebben wij beslist te trouwen dit najaar.

Mijn zus is al sinds ze klein was haar trouw aan het plannen, dus voelde ik mij ook wel een beetje een 'voorkruipster', maar uiteindelijk vond mijn zus het geweldig. Ten eerste omdat wij ook gingen trouwen en ten tweede omdat zij dit nu min of meer een beetje aanvoelt als generale repetitie. Ze kan dan kijken wat er bij ons goed loopt (alles natuurlijk ;-)) en wat niet en daar bij haar huwelijk rekening mee houden...

Dus, het kan ook anders.

En het is nog niet gedaan: de beste vriend van mijn verloofd had zijn vriendin ook ten huwelijk gevraagd zonder het van ons te weten en zij wilden trouwen op 11 oktober, een week na ons. Zij hadden schrik dat wij daar problemen uit zouden maken, maar ik vind het fantastisch. We kunnen wel maar een korte citytrip doen als huwelijksreis, maar dat geeft niet: ik zou hun trouw voor geen geld van de wereld willen missen!

Je ziet: met wat goede communicatie lukt het wel en ik ben er zeker van dat wanneer je je schoonzusje uitlegt waarom je precies dan wil trouwen, zij daar geen problemen uit zal maken.

En als ze dat wel doet: tja, da's dan HAAR probleem. Laat het jouw mooiste dag zeker niet verpesten!

Veel sterkte!
Ines
3/10/2008

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:13:04

Hoi griet,

Ik begrijp dat het voor haar ook niet gemakkelijk is, maar we hebben wel gevraagd aan haar (toen we de datum bekentmaakte)als ze het erg vond en dat vond ze dus niet.En mijn vriend heeft ook graag zijn petekind als bruidskindje (mijn schoonzus is daar meter van).Ik wil haar trouw helemaal niet overschaduwen.Ik weet trouwens al dat zij veel mooier gaat zijn dan mij,want zij is een heel mooi meisje,maar ik heb daar geen problemen mee.Ik wil trouwen omdat ik mijn vriend graag zie.

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik7-1-2008 11:13:45

Hallo Sarah,
Ik begrijp de reactie van je schoonzus een beetje, maar vind ook wel dat jij gelijk hebt. Ik denk wel dat het gevoel van je schoonzus zal overwaaien, het is volgens mij een een eerste reactie hierop. Wij zitten in een vriendenkring waarop iedereen zowat tegelijk begint te trouwen. Dit jaar hebben we er 4 en volgend jaar zijn wij pas 'aan de beur'. Je kan dan ook het gevoel hebben dat jouw trouw minder speciaal is, want 't is intss al de 5de in de rij (en mss komen er nog tussen). Maar als je er even bij nadenkt: enkel voor die vrienden is het al de zoveelste, voor de rest is het allemaal ander volk, andere omgeving, andere organisatie,... wat die van jou dan weer uniek maakt. Als je mss eens praat met je schoonzus en haar dit probeert uit te leggen, dan bekoelt het mss een beetje. 't Is niet dat je haar daglicht wil stelen. Wat de jurk betreft: eenzelfde jurk zou ik persoonlijk ook verschrikkelijk vinden, mss daar compromis in zoeken dat er één van de 2 iets anders zoekt?

Grtjs
Evi

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 11:17:37

Hoi Evi,
wat de bruidsjurk betreft, ik had die al gekocht en zij wou die gaan kopen (maar we wisten dit niet van elkaar).Erg toevallig hoor,we waren in dezelde bruidswinkel geweest. dat wisten we ook niet van elkaar.
Dus ik denk dat we eigenlijk meer gemeen hebben dan we denken want met kerst, hadden we elkaar herzelfde kaartje gestuurd met ook nog eens hetzelfde versje.
Ik wil helemaal geen ruzie met haar, ik wil ook dat zij gelukkig is

Bedankt voor je reactie

Dorina

Meld misbruik7-1-2008 11:25:40

Hey Sarah,

Je mag je niet laten beïnvloeden door anderen...
gewoon doen waar jij en je vriend zich het best bij voelen.

Je moet anders eens met je schoonzus praten en haar duidelijk maken dat het geen wedstrijd is,maar puur omdat het een leuke periode is en de kans op mooi weer ook veel groteris.

Ik denk wel dat ze begrip moet hebben voor het feit dat je wil dat je vader het nog kan meemaken...
Ik wens je veel succes met je voorbereidingen en alles er rond.

Geniet doe wat je denkt dat het best is... je trouwt normaal maar 1 keer en het zou spijtig zijn moest je iets laten dat je echt wilde door je schoonzus!!!

Groetjes Dorina

Dorina

Meld misbruik7-1-2008 11:25:54

Hey Sarah,

Je mag je niet laten beïnvloeden door anderen...
gewoon doen waar jij en je vriend zich het best bij voelen.

Je moet anders eens met je schoonzus praten en haar duidelijk maken dat het geen wedstrijd is,maar puur omdat het een leuke periode is en de kans op mooi weer ook veel groteris.

Ik denk wel dat ze begrip moet hebben voor het feit dat je wil dat je vader het nog kan meemaken...
Ik wens je veel succes met je voorbereidingen en alles er rond.

Geniet doe wat je denkt dat het best is... je trouwt normaal maar 1 keer en het zou spijtig zijn moest je iets laten dat je echt wilde door je schoonzus!!!

Groetjes Dorina

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik7-1-2008 14:18:44

Hey Sarah!

Ik begrijp jouw reactie en die van je schoonzus. Ik zit namelijk in een gelijkaardige situatie als je schoonzus.
Mijn vriend en ik hebben ons eind december 2006 verloofd en hebben dat aan de familie meegedeeld in januari 2007. Mijn nicht is toen heel erg boos geweest op haar vriend (en ook een beetje op ons) omdat zij toen nog niet verloofd waren en zij vond dat zij eerst zouden moeten zijn (wij waren toen 5 jaar samen en zij 7). In februari 2007 waren zij dan ook verloofd (hij had dit al gepland voor wij ons verloofden) en opeens vond ze het fantastisch dat wij ook gingen trouwen. Ik was wel op mijn tenen getrapt, want toen wij onze verloving aankondigden, kon er niet eens een gemeende 'gefeliciteerd' vanaf. Wij trouwen in september, en zij in april, zo is zij toch de eerste die trouwt. En mij kan dat echt niet schelen wie eerst trouwt, er is 6 maand tussen, dus who cares (zij blijkbaar meer dan ik). Ik vind het leuk dat we allebei in hetzelfde jaar trouwen, omdat we eigenlijk wel heel goed met elkaar kunnen opschieten (ook al zou je dat niet zeggen als je hier haar eerste reactie leest) en nu kunnen we elkaar ook tips geven en elkaar adressen en zo doorspelen.
Dus ze zal wel bijdraaien, zeker als je haar kan helpen met iets. Praat alles uit, leg haar uit waarom jullie in mei trouwen, waarom jullie die kindjes ook nemen als bruidskindjes, zorg ervoor dat de bruidskindjes totaal anders gekleed zijn, ... Praat het gewoon uit. Een huwelijk zou een leuke gebeurtenis moeten zijn, geen aanleiding tot een familieruzie ...
Nog veel succes!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Lynn
10-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 18:32:40

hoi Sarah,

Ik moet toegeven dat ik je schoonzus goed begrijp. Ik vind het kinderachtig dat er zo wordt over ruzie gemaakt. Wat de bruidskindjes betreft, ik heb ook erg lang gewacht om het te vragen en als dan inderdaad iemand je idee 'afsnoept' terwijl het in je hoofd al mooi gepland was, is dat niet leuk.
Jij zou misschien in haar plaats het ook niet zo leuk vinden, niet waar?
Om alle vrede te bewaren en van de twee feesten iets aangenaam en leuks te maken, zou ik je datum iets verzetten, hij zal voor jullie even speciaal blijven, maar misschien niet voor je schoonzus he.

groetjes
Lynn

Lynn
10-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 18:32:55

hoi Sarah,

Ik moet toegeven dat ik je schoonzus goed begrijp. Ik vind het kinderachtig dat er zo wordt over ruzie gemaakt. Wat de bruidskindjes betreft, ik heb ook erg lang gewacht om het te vragen en als dan inderdaad iemand je idee 'afsnoept' terwijl het in je hoofd al mooi gepland was, is dat niet leuk.
Jij zou misschien in haar plaats het ook niet zo leuk vinden, niet waar?
Om alle vrede te bewaren en van de twee feesten iets aangenaam en leuks te maken, zou ik je datum iets verzetten, hij zal voor jullie even speciaal blijven, maar misschien niet voor je schoonzus he.

groetjes
Lynn

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik7-1-2008 23:54:33

Hallo,

Ik wil toch nog even reageren op het bericht waar in staat dat we de datum dan maar moeten uitsellen.
Daar heb ik ook eerst aan gedacht, maar ten eerste wilt mijn vriend dit niet en ten tweede is al alles geregeld en hebben we al voorschotten betaald (die we dan niet meet terug zien)
En als ik het al zou uitsellen, dan hebben wij toch ook zogezegd haar bruidskindjes en daar zou ik echt niet kwaad om zijn hoor.
Maar inderdaad, niet iedereen is hetzelfde he.
In ieder geval wens ik haar ene hele mooie trouw toe.Ik probeer haar ook te helpen waar ik kan (met de fotograaf enzo, vind het alleen niet mooi dat ik dan op zo een manier bedankt word)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...