TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anneleen
1-1-2020
|
6-1-2008 17:15:14
wij hebben gekozen voor een drankforfait, je moet eens kijken hoeveel je betaald per stuk. Als de mensen bij ons 3 drankjes zouden nemen, dan zitten we al onze forfait. Met een drankenforfait weet je op voorhand waar je aan toe bent. Je kan nooit op voorhand zeggen hoeveel de mensen gaan drinken, je weet ook niet of het dorstig weer is... Bij onze zaal is 9 euro drankenforfait voor het dansfeest. maar wij kozen voor een all-in formule. Dat is 59 euro voor receptie - eten - drank tot 7 uur 's morgens, je weet maar nooit :)
groetjes
Anneleen
|
|
steve
3-5-2008
|
6-1-2008 18:02:14
hey wij betalen ook een drankforfait van 15 euro,het is zo als anneleen zegt je weet waar je aan toe bent, bij ons geld dat forfait gedurende 7 uur op het avondfeest en daarna wordt de drank apart besteld, maar ja na 02.00u is er vel minder volk en wordt niet meer zoveel gedronken
groetjes caro
|
|
Hanne
30-8-2008
|
6-1-2008 18:28:52
Ja, dat is een moeilijke beslissing, é. Bij ons geldt ook het aantal personen die het eerste uur aanwezig was voor de hele avond. Ik denk dat dit wel courant is. Wij kunnen wel kiezen hoeveel uur we de forfait willen. Daarna zullen ze het ons ook komen vragen.
Of je forfait neemt of niet hangt natuurlijk van je genodigden af. Doet je hele familie met één glas wijn per half uur, misschien beter niet. Bestaat je vriendenkring uit zware bieren-liefhebbers die een ijzeren maag hebben, misschien best wel...
Bij ons wordt het ook nog tellen en nadenken...
|
|
Karolien
23-5-2010
|
6-1-2008 19:36:28
Ik denk dat op je vraag geen eenduidig antwoord is, het hangt van zoveel dingen af. Ik ben persoonlijk een controlefreak dus het gedacht dat het op basis van verbruik zou zijn, maakt mij zot. Ik zou kijken wat iedereen drinkt en de hele tijd aan het tellen zijn :-s. Niet ideaal dus, vandaar dat wij dus voor een forfait hebben gekozen.
Daarnaast is het ook de vraag of je al dan niet budgettaire beperkingen hebt...
Het is een moeilijke keuze, maar wij hebben een forfait van 8,5 euro voor het dansfeest en daarbij geen beperking in tijd! Leek ons ideaal ;-)
Succes.
Groetjes, Karolien. 23/5/2009
|
|
sarah
17-5-2008
|
6-1-2008 20:32:49
wij kunnen geen drankforfait nemen, aangezien ze dat niet doen... betalen 5 euro per glas wijn!!! HELP!!!
Heb er soms wel spijt van, maar gelukkig zegt mijn ventje dan 'je trouwt maar 1 keer he'
haha... hij die normaal zo op zijn centjes zit en ik die ze zo gemakkelijk uitgeef...
|
|
heidi
7-6-2008
|
6-1-2008 20:38:15
hallo, bij ons is het zo dat gedurende 7 uren alles in de prijs is inbegrepen, eten en alle drank. nadien wordt gewoon per drankje betaalt. na 3u zijn de meeste mensen ook wel weg denk is en zal er niet meer zo veel gedronken worden
groetjes heidi
|
|
Cindy
12-9-2008
|
7-1-2008 9:11:35
ons drankenforfait is per persoon gerekend. dus vanaf het dessert tot 5 uur smorgens. de forfait is 8,50euro per persoon. nu als je weet dat een leffe of duvel op café al rap 3 euro kost valt dat goed mee.
op de lijst van onze zaal staan namelijk een aantal sterke bieren, wijnen, frisdranken enz... alles behalve sterke drank. het gebeurt meer dan eens dat je een glas vasthebt en 5 min erafhter niet meer weet waar je het zette. dan vraag je een nieuw glas uiteraard. dus ik denk wel dat dit voordeliger uitkomt...
groetjes cindy 12.09.08
|
|
Evi
30-5-2009
|
7-1-2008 11:03:13
Hallo Veronique, wij betalen een drankforfait van 22u30 tot 4u van 10euro/p. Na 4u worden alle consumaties opgeschreven. Ik vind dit persoonlijk een ideale formule. Als je idd gaat kijken wat één consumatie kost, doe je zeker profijt met die 10euro. Als iedereen 3à4 drankjes neemt zit je daar al snel aan. Dat die forfait voor alle personen telt, ook deze die al weg zijn voor 4u, is eigenlijk begrijpbaar. Als je beetje rekent en telt kan een feestzaal daar anders nooit aan uitgeraken. De grote drinkers die heel snel boven de 10euro gaan worden dan gecompenseerd door de mensen die al weg zijn. Na 4u zal de grote massa al weg zijn en betaal je per drankje, vind ik ook correct. Plus, je moet ook rekening houden met de service. Als het personeel elk drankje moet opschrijven zijn ze op het drukste moment meer bezig met alles bijhouden, wat al snel ten koste van de service kan zijn. Dat zijn mijn bevindingen.
grtjs Evi 30/5/09
|
|
Kim
24-5-2008
|
7-1-2008 12:19:00
Hey,
De zaal die wij op het oog hadden had een forfait van 3,5 euro per persoon per uur. Dit vonden wijn onmenselijk veel. Tel maar eens uit, voor 100 man komt dit voor een feest van 19u tot 3u op 2800 euro en dan was de aperitief er nog niet eens bij. We hebben nu zelf ergens een zaal gehuurd en regelen alles zelf, de drank is dus gewoon aan inkoopprijs.
Ik denk dat het een beetje afhangt van de prijs van de forfait.
Groetjes,
Kim
|
|
Cathy
24-5-2008
|
9-1-2008 11:04:10
Oei, sorry te snel op enter geduwd :)
Wij betalen dus een drankenforfait van 9,5 euro tot op het einde van het feest voor de mensen die opt diner waren & een drankenforfait van 12,5 voor mensen die alleen voor het dansfeest komen. Vanaf 4 uur na het diner betalen we ook nog 20 euro per ober per uur (en er gaan obers naar huis als er mensen naar huis gaan), dus vind dit een goede regeling. Zo moet ik inderdaad ni nadenken over hoeveel de mensen aant drinken zijn, geen getel en opgeschrijf.
Maar het hangt er idd vanaf hoe groot het drankenforfait is... (btw ons dansfeest begint al om 21 h, dus vind het zeker niet overdreven).
Succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|