TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Amaryllis
7-8-2009
|
2-1-2008 23:58:47
Ik weet niet wanneer je precies trouwt natuurlijk...mischien ben ik tegen dan ook niet te houden. Maar momenteel vind ik dat je nogal erg 'freakt' als ik met mezelf zo vergelijk...
-kleur van de bloemen: ik wou eerst rood, en nu eerder toch wit omdat ik eindeloos fotootjes heb bekeken en toch vond dat het rood nogal dramatisch was soms... -fotolocatie: met een goei fotograaf verwacht je toch ook goed advies en zou ik eerder panikeren of ik wel in staat ben deftig te poseren... - aan de menu zijn wij nog niet echt toe.. - kleed: als je twijfelt heb je het ideale kleed volgens mij nog niet gevonden. Bij mij moet het echt een soort waauw-effect zijn en dat kan (bij mij) gewoonlijk maar bij eentje - kapper of kok ziek?! Help zeg, da's toch hun probleem...kijk als de sopraan voor te zingen ziek is kan ze niet zingen, maar dan zijn er minstens 100 andere zangers die kunnen vervangen. Een kapper of kok zal toch wel kappen of koken zeker met een griepje ofzo?! En indien niet is het toch hun verantwoordelijkheid dat ze minstens een even goede vervanger voorzien!
Ik wens je voor 2008 toch een beetje rust toe. Neem af en toe een sauna-tje om te ontspannen ofzo, want anders word je nog gek van al dat gepanikeer. Je moet er toch vooral proberen van te genieten, want de dag zelf is op no time voorbij...van de voorbereidingen kan ik zelf ook ontzettend genieten!
GRoetjes & toioi!
Amaryllis
|
|
Cindy
12-9-2008
|
3-1-2008 7:11:44
hoi
naar het schijnt ben ik ook wat van een Bridezilla, als ik mijn familie toch mag geloven.
ik zit te piekeren over: of sommigen tochniet gaan boos zijn dat ze enkel receptie mogen doen, of niet mogen komen.
- als er volk te laat is, laat ik die niet meer binnen (lol ondertussen dus wel) - wat als ik geen goede kapper meer vind tegen dan - ik ga het niet meer kunnen betalen...
en zoverder eh, nee je bent niet de enige dus. iedereen zegt tegen mij: ontstressen maar da lukt nie zo denderend ze.
grts cindy 12-09-08
|
|
Kim
7-5-2013
|
3-1-2008 9:53:05
Haha,
welkom in de club :-) En eerlijk, ik denk dat wij hier ALLEMAAL een béétje bridezilla zijn, mensen verklaren mij gek dat ik iedere dag ga kijken op een trouwforum enzo...
Verder is alles al bijna piekfijn geregeld maar wordt er uiteraard superveel aan veranderd...
Ik maak mij vooral druk in: - zatte ooms en tantes die de boel op stelten zouden kunnen zetten - mijn kleed: wat als het vuil wordt tussen de wettelijke en de kerkelijke trouw in??? - een ex van mijn vriend die in staat is om alles te komen vergallen... - het budget dat wel héél ruim is, je trouwt maar een keertje... - gezicht: ik krijg snel koortsblaasjes! - wat als ik val, ongeluk tegenkom dan? - als er iemand sterft? - mensen die ik vergeten ben om uit te nodigen - het kleed, ik heb een besteld uit een boekje maar nu heb ik een ander aangehad waar ik al twee weken de kriebels van heb in mijn buik... ...
You're not alone ;-) Succes met de voorbereidingen!
|
|
Sarah
15-9-2007
|
3-1-2008 11:08:19
Hey Sarah
Ben jij Sarah die in Melsele trouwt op 24/05 ?
Groetjes
Nog een Sarah (15*09*07)
|
|
Sarah
15-9-2007
|
3-1-2008 11:08:35
Hey Sarah
Ben jij Sarah die in Melsele trouwt op 24/05 ?
Groetjes
Nog een Sarah (15*09*07)
|
|
Ines
3-10-2008
|
3-1-2008 11:15:49
Hoi Sarah,
Ik moet zeggen: ik kan mij niet herkennen in de beschrijving. Integendeel, ik ben er overal nogal gerust in. Mijn ventje daarentegen is een echte groomzilla: die zit zich overal druk in te maken... haha
Maar ik snap dat wel hoor. Mijn zus is bv. ook zo: die is al van kleinsaf bezig met prentjes van trouwkleren uit te knippen en nu zij zelf gaat trouwen (een half jaar na ons) weet zij perfect wat zij wel en vooral wat ze NIET wil.
Ik niet: ik kijk wat er mogelijk is en kies dan. Op dit moment heb ik echt niet het gevoel dat ik nog veel kan doen. Een kapper zoeken? Dat doet mijn kapper waar ik al bijna 10 jaar ga wel. Hij kan trouwens ook maquilleren, dus da's handig meegenomen... Een kleed zoeken? Ik heb er rustig mijn tijd voor genomen en mij door niemand laten opjagen. Op dieet gaan voor de grote dag? Ja salut, ze moeten mij maar nemen zoals ik ben. Onder de zonnebank gaan? Ja ok, dat overweeg ik nog wel, want vorig jaar op verlof ben ik nogal raar bruin geworden: altijd een T-shirt aangehad wegens te slecht weer, maar toch verbrand en dus nu coureursarmen...
Nog eens: ik versta jullie heel goed en kan dat goed begrijpen dat alles tot in de puntjes verzorgd moet zijn, maar als ik op Vitaya die Amerikaanse bridezilla's zie die over elke pietluttigheid struikelen, dan moet ik toch eens heel hard lachen.
Ik probeer overal de humor van in te zien en waarschijnlijk zal ik dat ook doen als er tijdens mijn 'mooiste' dag iets onverwachts gebeurt.
Maar ik wens jullie toch een hele mooie en stressloze bruiloft toe!
Groetjes Ines 3/10/2008
|
|
Els
27-9-2008
|
3-1-2008 11:17:49
Hallo, Misschien ben ik inderdaad ook tegen de grote dag een nerveus wrak maar momenteel heb ik de indruk dat eerder de mensen in onze omgeving zich druk maken. Constant vragen over de voorbereidingen, hoever we staan,... De belangrijkste dingen liggen vast en dat is dat. Wij hebben in juli een (Amerikaans)huwelijk gehad waarbij de bruid ook een bridezilla was.(typisch Amerikaans denk ik) Ze was zo gestresseerd dat zij en de bruidegom op het feest zelf ruzie hebben gemaakt en om 1u zijn gaan slapen. Zou jammer zijn, mocht je door de stress niet kunnen genieten. Zijn er zatte familieleden, so what? Betekent toch dat het een goed feestje is, niet? En als je kapper/kok ziek is, zullen zij wel vervanging voorzien! Gewoon plezier hebben! Succes! Groetjes, Els
|
|
Thierry
|
|
|
sarah
17-5-2008
|
3-1-2008 14:14:52
haha.. ja het vuil worden van het kleed is nog zoiets.. en ik lees hier nog wel dingen!
Probleem is dat mijn zoontje ongeveer elke week ziek is, niet slaapt enzo... en ik denk dat mama een beetje oververmoeid is en nog ERGER reageert als anders!
Zakelijke en financieel zware beslissingen neem ik op een wip en een flip en over de kleur van een ballon of bloem moet ik 3 weken denken! Raar hoor..
@Sarah: nee ik trouw op 17 mei in merksplas
|
|
sarah
17-5-2008
|
3-1-2008 14:16:01
ouw ja.. ik wou weddingplanner worden, maar volgens mijn vriend NIET geschikt.. er wil niemand 3 jaar wachten op zijn feest haha
|
|
Katrien
31-5-2008
|
3-1-2008 19:03:34
hey,
ik blijf eigenlijk verbazend rustig voor het ogenblik. k heb de indruk dat m'n familie en schoonfamilie zich meer zorgen maken dan ikzelf.
als ik al jullie berichtjes lees, kan ik eigenlijk maar 1 iets zeggen, probeer ervan te genieten. Als je je enkel zorgen maakt, en als je alles overperfect wil hebben, dan zal je zeker niet gelukkig zijn op je trouwdag, en dat is toch wel de bedoeling van die dag denk ik...
|
|
San
12-4-2008
|
4-1-2008 12:21:18
Wij trouwen pas op 12/04 dus we hebben nog even te gaan en van zenuwkes is nog niet veel sprake. Op 1 januari heb ik mij voorgenomen om rustiger door het leven te gaan (heb heel stressy jaar achter de rug op het werk vooral)en mijn motto is dus geworden "niets moet en alles kan". Ik heb me voorgenomen om op onze dag zo te genieten van elk moment dat ik geen tijd ga hebben om te stressen. Ik zal nog laten weten of me dat lukt.
Sandra 12/04/2008
|
|
Tineke
|
10-1-2008 10:55:20
Ik heb dat ook!!! Mijn bruiloft is mijn lievelings gespreksonderwerp geworden en blijkbaar verveeld dat sommige mensen ;-) En ik pieker me suf! Ervoor droomde ik voortdurend dat ik ging trouwen in een zwarte jurk. Nu heb ik mn kleedje gekocht (wit! niet zwart!) en ben er blij mee, dus daar pieker ik niet meer over. Maar nu heb ik dromen dat mn kapsel de dag zelf volledig mislukt is. Dat is omdat mijn eigen kapster met verlof is op mijn trouwdag en ik nu naar een onbekende kapper moet. Verder twijfel ik over de feestzaal en de uitnodigingen en ben ik bang dat ik geen goede bloemist ga vinden. Ik trouw pas in augsutus, maar toch wil ik dat nu alles al perfect geregeld is. Ik kan er niet tegen dat ik nog geen witte loper heb, geen prieeltje, niet weet welke uitnodigingen we gaan versturen, welke bloemist, welke kapper...en dan bij de feestzaal mogen we alles pas 2 maanden voor de trouw gaan bespreken... daar kan ik dus echt niet mee leven. Ik wil NU! de menu's al vast leggen, de wijnen proeven, de tafeldecoratie bespreken... ik wil zekerheid! 2 maanden op voorhand die zijn zot ;-) Dat moet toch minstens 6 maand op voorhand... Maar de belangrijkste dingen liggen gelukkig al vast...de feestzaal is geboekt en mn kleed besteld. Maar ik blijf er van wakker liggen...erg he :-)
|
|
Sabine
5-4-2008
|
14-1-2008 12:15:03
He he, sommige mensen maken zich toch echt druk om niks!! So what als niet alles perfect gaat zoals jullie gepland hadden? Wie zal het merken? Enkel het koppel zelf, zonde als zij dan volop met stress zitten. Trouwens, achteraf kan je er eens stevig om lachen. Kan leuke anekdotes opleveren.
Wordt je kleed vuil? Spijtig, maar ga je daarom je dag laten verpesten? Wanneer draag je het nog eens?
Geniet van de voorbereidingen! Laat alles toch ook een beetje op je afkomen. Begin je je al maanden op voorhand druk te maken over prullen, dan zal je de dag zelf echt niet meer genieten hoor!
Hoe belangrijk is het of je nu witte of rode ballonnen kiest? Belangrijker dan sfeer op het feest? Voor wie geef je het feest? Om zelf te genieten of om indruk te maken op de gasten?
Zelf geven we een fuif, drank a volonte, en frituurhapjes. Geen uren aan tafel zitten. Van bijna iedereen krijgen we te horen dat ze dit zeer tof vinden, 1 persoon zei zelfs ‘awel, op zo’n feest wacht ik nu al jaren’
Het hoeft niet allemaal perfect te zijn. Het koppel loopt op de toppen van de tenen want er moest maar eens iets mislopen, de gasten lopen op de toppen van de tenen, want ze kunnen niet zichzelf zijn.
Sorry dat ik zo negatief klink, maar dit is hoe ik, en veel andere mensen, bruiloften ervaar.
Uren zitten en wanneer je dan eindelijk kan gaan dansen, is het al zeer laat, ben je moe, heb je pijn in de benen en een overvolle maag.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|