Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwvoorbereiding - hoe ver staan jullie?

2-1-2008 20:42:54
Hallo iedereen,

Wij trouwen eind mei 08 en nu Nieuwjaar al voorbij is, krijg ik het gevoel dat ik nog héél véél moet doen... Ik weet dat er veel verschillende lijstjes bestaan met to-do's vanaf 1 jaar tot de dag zelf. Maar eigenlijk had ik graag eens geweten hoe ver jullie staan? Bij mij staan er nog exact 142 dagen, dus net geen 5 maanden op de teller...

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes
Sofie

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 558

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik2-1-2008 20:55:16

Hey Sofie,

Wij trouwen in mei 2009, maar laat je zeker niet afstrikken door de reacties op je bericht! Sommigen zijn controlefreaks (mezelf incluis :-) ) en anderen nemen alles wat luchtiger op...

Momenteel hebben wij de zaal en de kerk vast gelegd. Wij zijn nu ijverig bezig met het vinden van een fotograaf, ceremoniemeester en DJ. Eenmaal dat vastligt (streefdoel eind januari), gaan we alles even laten rusten. In tussentijd ga ik wel al eens gaan kijken voor een trouwkleed, en dan denk ik dat we er in oktober 2008 weer gaan invliegen voor de uitnodigen, misboekjes, kledij voor de heren, suitekledij dames... Als ik het tot dan volhou :-)

Nog veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,
Karolien.

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik2-1-2008 21:10:35

wij trouwen eind juli.
Ik heb de zaal net na de herfstvakantie vastgelegd. +Ceremoniemeester en vervoer.
Ik ben al één keer trouwkleren gaan passen, morgen de tweede keer in een andere winkel.
De wet en de kerk zijn deze vakantie geregeld. Heb ook al 2 personen voor de muziek in de kerk. Na de vakantie spreken we de eerste keer af voor de muziekkeuze. Zover mijn planning

Karen
26-7-2008
 Meld misbruik2-1-2008 21:11:42

Hey

Wij trouwen op 26/07/08 (enkel voor de wet). En wij hebben toch al veel geregeld in het begin zodat wij nu rustig naar de dag kunnen toeleven.
Wij hebben al een zaal, een traiteur (buffet moet nog besproken worden), dj, fotograaf, ik heb mijn kleed al, het gemeentehuis is al gereserveerd. Een vriendin van ons werkt in een winkel waar ze allerlei versieringen ed verkopen en zij gaat helpen met de zaal aan te kleden. Denk dat wij met ons schema goed op tijd zitten.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

steve
3-5-2008
 Meld misbruik2-1-2008 21:14:02

hey sofie

wij trouwen 3 mei, en wat hebben wij al geregeld?
zaal/avondfeest
fotograaf
trouwjurk
misboekjes zijn we mee bezig
uitnodigingen heebn we uitgekozen maar nog niks besteld
ceremoniemeester/wagen
kerk/gemeente
kleding partner gebeurt eind deze maand
bedankjes moeten we nog bestellen weten wel wat en waar
dj/muziek kerk
kledij bruidskindjes gaan we kijken wanneer communicollectie uit is
trouwschoenen en lingerie deze maand
ik denk dat ik ongeveer zowat alles heb alle dat hoop ik toch:-)
groetjes

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik2-1-2008 21:26:59

Hallo Sofie,

wij trouwen 24 mei 2008,
ik heb mijn kleed al besteld, we hebben de gemeente en de kerk al vastliggen, onze bruidskindjes gevraagd,het menu al samengesteld,de zaal,dj,fotograaf en de cameraman hebben we ook al vastgelegd.uitnodigigen hebben we al gekozen maar nog niet besteld en de misboekjes daar zijn we aan bezig.

groetjes sarah

peter

Meld misbruik2-1-2008 22:11:17

Tamara

Meld misbruik2-1-2008 22:39:11

Daar krijg ik het nu van hé, die stomme reclame hiertussen!!!! Mag dit eigenlijk wel???????

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 12:28:05

Tamara, volgens mij mag dat niet van "de webmaster" maar dat schijnt hier een grote afwezige te zijn...

Soms zijn die reclames wel handig als vragensteller, maar deze hieronder is wel ongepast omdat het totaal niet met de vraag te maken heeft!

Sofie, sorry voor de afleiding van jouw vraag...

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 12:29:36

"Het forum mag enkel gebruikt worden om vragen, opmerkingen of ideeën uit te wisselen met andere gebruikers. Handelaars die betalend adverteren op deze website mogen het forum gebruiken om hun producten en diensten te promoten, maar dit enkel als antwoord op een vraag gesteld door een gebruiker. Niet betalende handelaars die reclameberichten plaatsen op het forum zijn een advertentievergoeding verschuldigd aan Mediatrends van 75 euro exclusief BTW per bericht. (...)
(...) WijTrouwen.com zal melding geven aan Economische Zaken indien er een vermoeden bestaat dat iemand producten of diensten aanbied in 'het zwart' of in strijd is met de wet op de handelspraktijken."

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik3-1-2008 13:09:22

Wij trouwen 3 mei en bij ons hier hetzelfde gevoel :). We zijn volop bezig met de genodigdenlijst en de uitnodigingen nu, omdat we die toch half februari willen uitdelen (gezien 3 mei in een verlengd weekend valt). Verder heb ik mijn eerste pas 19 maart, schoenen heb ik al, en lingerie ga ik in de solden kopen. Het enige vervelende is dat de gemeente normaal gezien wel vastligt, maar dat de bevestiging van het uur maar laten aanslepen...

Veel succes nog hoor, en zeker niet panikeren, nog tijd zat!

Groetjes,

Tania

Nog 121 dagen te gaan...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-1-2008 17:32:16

hallo,

wij hebben gedaan:
- vastleggen gemeentehuis
- vastleggen feestzaal
- huwelijksreis
- fotograaf
- keuze uitnodigingen
- keuze bloemist
- keuze ballondecoratie
- trouwkleed
- aanstellen getuige + bruidskindjes
- muziekbands
- kinderanimatie
- opmaken gastenlijst
- keuze menu
- ceremoniemeester
- kapper + make-up
succes!

Katrien
24-5-2008
 Meld misbruik5-1-2008 23:49:03

Hallo iedereen,

Wij trouwen op 24 mei 2008 en hebben ook nog wat werk te doen.

Het volgende is al in orde:

- trouwkleed
- wet vastgelegd
- kerk vastgelegd
- dj
- eerste afspraak kapster
- cadeautjes genodigden
- ceremoniewagens
- zaal
- idee aantal genodigden
- getuigen gevraagd

We hebben dus ook nog wel wat werk te doen. Zijn nu eerst op zoek naar een foto- en videograaf. Wij gaan volgend weekend naar de trouwbeurs in Hasselt om wat ideetjes op te doen.
Weet er iemand nog een goede fotograaf en videograaf die tot Kortenberg wil komen (=regio Leuven)?

Bedankt en succes nog aan iedereen.

Groetjes,

Katrien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...