Terug naar overzicht
Als je de wettelijke trouw niet in de namiddag kunt zetten, kan je zeker op je gemak foto's laten maken.Wat je ook nog kan doen, is eventueel een niet-kerkelijke plechtigheid doen of op bezoek gaan bij grootouders of andere familie die in een rusthuis zitten of zich om een andere reden niet kunnen verplaatsen naar jullie trouw.Je kan ook nog altijd gewoon met de directe famillie een namiddagje samenzijn, dat kan ook al veel waard zijn.
BesteAlvast proficiat. wij trouwen op 27 juni 2009. Het wettelijk huwelijk zal doorgaan om half 12 (later ging niet op het gemeentehuis. Op het wettelijk huwelijk zullen enkel onze ouders en getuigen zijn. Met deze perkte groep gaan we smiddags iets kleins eten. Vervolgens gaan we enkele familiefoto's en foto's van ons tweetjes op locatie maken. Van half 5 tot kwart na vijf hebben we gekozen voor een alternatieve viering, daar we niet voor de kerk willen trouwen. Na de viering van half 6 tot half 7 receptie en aansluitend avondfeest.Groetjes
Wij trouwen op 12/04/2008 en ook enkel voor de wet. Het ligt nog niet officieel vast op het gemeentehuis maar toen ik ze belde in oktober kreeg ik de bevestiging dat wij ook nog kunnen trouwen om 17h00. Onze dag begint dus rond 14h30 met toekomen van mijn ventje, dan gaan we foto's nemen. Daarna gaan we naar gemeentehuis en rond 18h30 begint onze receptie met avondfeest.Sandra12/04/2008
Hoi Sandra,Ja dat is ideaal als je het in de namiddag kunt houden. In Hasselt trouwen ze enkel in de voormiddag.. Vandaar het "gat" in de namiddag. Maar inderdaad , foto's, iets gaan eten ,.. enz zijn een goede opvulling van de namiddag.
Hey,Bij ons hetzelfde probleem, wij kunnen zelfs niet in de namiddag voor de wet trouwen, het gaat enkel zaterdagochtend. Dus we doen het zo: 11u30 huwelijk, dan broodjes in de feestzaal (enkel voor ouders en broers/zussen), fotoshoot, en om 16u30 receptie, zodat het gat niet te groot is. Om 18 u aan tafel, wat vroeger, maar met wat speechen en dergelijke ertussen hopen we dat dat nog meevalt.Groetjes en veel succes,Tania
Hey Tania,Ja bij ons kunnen we ook enkel en alleen zaterdag-voormiddag trouwen. Maar jouw planning is wel goed ! Denk dat het dan toch snel tijd is om 's avonds aan tafel te gaan ! bedankt voor (iedereen) de tips!
Hallo bruidjes,bij ons gebeurt het veel dat koppels op ons een beroep doen, niet zozeer om 'het gat' op te vullen in de namiidag, maar eerder om een mooi en zinvol moment te organiseren (een moment met zingeving en duiding).Surf gewoon eens naar goedeherder.be en/of doe eens een telefoontje!
Hoe of met wie hebben jullie zo een niet kerkelijke ceremonie georganiseerd? Wil dit ook heel graag doen, maar weet niet hoe ik eraan moet beginnen...