Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen met schoonouders, grrrr!!!

31-12-2007 14:45:00
Hallo,

Zijn er nog mensen die ook zoveel problemen hebben met schoonouders (lees: vooral schoonmoeder)? Ik krijg het er zo van op mijn heupen hé! Ik vraag me zelfs al af waarom we eigenlijk wel moeten trouwen. Sinds we beslist hebben om te trouwen, wil iedereen zich gewoon moeien. Mijn ouders laten ons volledig gerust in alles want ze zeggen het is jullie trouw en maak er gewoon iets moois van. Maar mijn toekomstige schoonouders zijn volledig anders daarin. Ze hadden nochtans wel gezegd op voorhand dat ze zich niets maar dan ook echt niets gingen aantrekken van onze trouw en dat wij onze zin mochten doen. Amai, 't is totaal het tegenovergestelde! Zo zijn we dit weekend bij hen thuis geweest om de keuze van de feestzaal te bepalen. Wij hadden al een paar feestzalen bezocht en wisten welke zaal we wilden. Toen we zeiden dat we zaal X wilden kiezen, vonden ze dat veel te ver en zeker niet geschikt voor ons. Ze zeiden dat ze zelf ook al eens rondgekeken hadden en gaven ons enkele mogelijkheden. Die mogelijkheden waren alles behalve wat wij zelf wilden. Maar we hebben dus gewoon geen keuze hé! Ik vind dit gewoon niet kunnen maar ja, wat kunnen we eraan veranderen? Onze ouders betalen elk de helft dus ja. Ze hadden dan ook nog hun zegje over de datum, het menu, het uur van trouwen, al dan niet aparte receptie, enz. Wij hebben nu alles moeten aanpassen volgens hun wensen: hun zaal, hun geliefde datum, het uur dat zij willen, een aparte receptie voor (enkel) hun verre kennissen, vervoer enz. Heel mijn droom valt gewoon in het water! Ik had alles zo mooi gepland in mijn hoofd en nu moeten wij alles gewoon aanpassen aan hun wensen (lees: eisen!). De relatie met mijn verloofde lijdt hier enorm onder want ik reageer al mijn frustraties uit op hem. Ik zie hem echt heel graag maar zijn ouders maken het me echt niet gemakkelijk. Ik hoop dat al die ellende snel over zal zijn want ik erger me mateloos aan hen! Zijn er bruidjes die dit herkennen? Hoe pakken jullie dit juist aan?

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar ik moest het echt eens kwijt.

Mieke

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 442

Sofie
24-5-2008
 Meld misbruik31-12-2007 14:58:47

Ik herken het deels, alleen ging het bij mij nooit zo ver. Belangrijk is dat je goed met je vriend blijft overeenkomen en afspraken maakt. Het is jullie trouw! Ok, ze mogen inspraak hebben, tenslotte betalen ze er ook een deel van, maar dit mag niet ten koste gaan van al jullie wensen. Mijn schoonouders hebben zo ook hun wil, maar wij gaan er tegenin als koppel. Ik weet niet hoe jouw vriend er over denkt? Vindt hij dit allemaal goed? Je moet samen een standpunt innemen en ik ben ervan overtuigd dat als hun eigen zoon zijn wil te kennen geeft dat ze toch wel wat zullen moeten bijdraaien. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, komt het wel goed. Ik wens je alleszins veel sterkte en hopelijk wordt het toch jouw droomhuwelijk!

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik31-12-2007 15:17:21

Herkennen doe ik dit niet, maar ik weet wel dat mijn ouders enkel passief meehelpen aan de organisatie van onze trouw: als wij een beslissing genomen hebben, zeggen we dat zodat ze ook weten waaraan ze zich kunnen verwachten.

Mijn moeder wil zich echt niet opdringen opdat ze weet wat het is om helemaal niets te zeggen te hebben aan je eigen bruiloft: zoals vroeger vaak gebeurde werd alles voor hen geregeld...
De bijdrage van mijn schoonouders is dat ze nieuwe vloer gaan leggen in de living, zodat ze de familie kunnen ontvangen op onze trouwdag :-)

We hebben dergelijke zaken ook al meteen gecounterd door bij de aankondiging te zeggen dat we alles zelf gingen betalen zodat we onze eigen goesting kunnen doen. Onze ouders konden gerust een financiële bijdrage leveren, maar dat was dan niet voor het feest maar werd aanzien als huwelijkscadeau.
Uiteindelijk krijgen we van beide kanten een mooie cent (telkens ongeveer de helft van ons feest), maar heeft niemand het gevoel dat dat is voor het feest zelf.

Wat betreft jullie probleem: ik denk dat enkel een goed gesprek met je schoonouders een oplossing kan brengen. Geef aan hoe jullie jullie voelen bij hun eisen en probeer te begrijpen waarom ze opeens zo aggresief zijn wat betreft de organisatie van jullie huwelijk. Als allerlaatste oplossing (enkel als jullie er echt niet uitgeraken) kan je jullie trouw even uitstellen, alles laten bezinken en dan opnieuw beginnen. Als signaal naar je schoonouders kan dat tellen, maar het is denk ik ook het allerlaatste wat je zou willen doen.

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik31-12-2007 15:30:33

dit hebben wij vooraf besproken, de ouders hebben beide een groot deel betaald maar we hebben duidelijk gezegd, dat we enkel geld willen aanvaarden als het ons droomfeest mag worden met onze eigen keuzes. ze mogen tips geven zoveel ze willen maar het is ons feest en wij kiezen. als ze daar niet mee kunnen leven hoeven we hun geld niet .
ik denk dat het beste is dat je vriend eens een bezoekje brengt aan zijn ouders (zonder u) en even duidelijk zegt wat er op 'jullie' maag ligt, hij moet wel duidelijk zijn dat het hem ook niet zint en niet alles op u steken want dat maakt het nog erger.
wat je ook kan doen is gewoon alles zelf vastleggen zonder eerst hun advies te vragen hebben wij ook gedaan en dan bijhet volgende bezoekje doodleuk zeggen , ah fotograaf, zaal, kleed, receptie liggen vast , niets meer te wijzigen want contract is getekend, tja dan kunnen ze niet veel meer zeggen natuurlijk

sterkte en hoe minder je tegen heb zegt over het feest hoe minder ze hun kunnen moeien.

joke
13-9-2008
 Meld misbruik31-12-2007 15:47:03

hoihoi,
ik herken me niet volledig in jouw verhaal maar toch deels, mijn schoonouders zijn ook hele moeilijke mensen, maar laten ons de trouw volledig zelf regelen omdat we dat ook in het begin hebben gezegd en iedere keer als iets vastligt zeggen we dit aan hen. maar ik begrijp je volledig mijn schoonouders hebben altijd overal commentaar over en dit is al zeven jaar zo. ik heb daar leren mee leven want uiteindelijk zie ik mijn verloofde graag en trouw ik met hem, de ouders moet ik er maar bij nemen. ik heb daar een goede oplossing voor HET ENEN OOR IN EN HET ANDERE ONMIDDELIJK TERUG UIT. maar het is niet enkel mij dat ze het moeilijk maken hoor het zijn ook de andere schoondochters en hun eigen zonen nog het meest. het zijn onmogelijke mensen maar ja die moeten er ook zijn zeker.
vb de drie broers hebben de zaak overgenomen 5 jaar geleden en nu zeggen ze al 5 jaar dat de zaak zeker zal failliet gaan en dat ze er niets van kennen maar de cijfers liegen er niet om he want die zijn al verdriedubbelt in die 5 jaar. zo zie je maar hoe ze zijn he.
dus kop op alles komt wel in orde zolang jullie dat zelf kunnen bespreken onder elkaar en zo overeenkomen. van de rest niets aantrekken.
veel succes nog...
groetjes joke

evy
1-3-2009
 Meld misbruik31-12-2007 16:49:40

Meiske,

1 goede raad... Doe je eigen zin!! Het moet jullie droomdag zijn! Ook hier deden schoonouders moeilijk. Wij doen toch onze zin omdat we er óns droomhuwelijk van willen maken. Geen aparte receptie, niet hun auto die ze in gedachten hadden... Willen ze niets meer betalen? Heel jammer, maar ik heb dan tenminste mijn droomdag gehad. Die doe je (normaal gezien) niet meer over he...

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik31-12-2007 18:51:49

Stel hen gewoon voor voldongen feiten. Je meldt pas welke zaal het wordt wanneer die zaal al gekozen is, je geeft hen mee hoe het vervoer zal zijn nadat je dat geboekt hebt, enzovoorts.
Alleen voor in jullie ogen triviale dingen (wie er uitgenodigd moet worden) kun je de beslissing mee aan hen overlaten.
En willen ze niet betalen om die reden, tja, dan is het gewoon zo. Beter een kleiner huwelijk dat volledig naar je zin is dan een groot bombastisch huwelijk waar je jezelf niet thuis voelt.

Sterkte
Karlo
www.080808.tk

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik31-12-2007 18:55:20

Beste Mieke,

Wat is het toch altijd jammer dat zo'n dingen voorkomen! Ik had ook een vriendin die toen ze ging trouwen bij mij kwam uithuilen omwille van de miserie met haar eigen ouders notabene. Zij wilden ook alles dicteren. Bij ons zijn het niet zijn ouders maar de mijne die af en toe in discussie gaan. Ze betalen dan ook een groot stuk van ons feest. Ergens vind ik het dus normaal dat er dan overleg is. Aan de andere kant wil je natuurlijk toch echt je eigen ding doen. Ik probeer telkens goed te luisteren naar hun argumenten, denk er dan even over na. Soms blijf ik bij mijn eigen opinie, andere keren vind ik na eens goed nadenken dat zij toch ook een punt hebben en krijgen zij dus gelijk. Bovendien zijn wij erg vroeg begonnen met de voorbereidingen (anderhalf jaar nog te gaan...) dus als een discussie iets te hitsig dreigt te worden roep ik een time out en kunnen we allemaal nog even rustig nadenken want er is tijd genoeg hé...

Ik denk dat je best probeert om goed met je schoonouders te overleggen, hun argumenten ook serieus in overweging nemen en dan met je verloofde bespreken wat jullie denken dat de beste oplossing is. Je kan natuurlijk ook zeggen dat je hun geld niet hoeft, en je eigen goesting doen, maar dan moet je ze er natuurlijk wel zelf ook kunnen leggen...en 't kost natuurlijk allemaal veel geld hé. Laat je jaar er in elk geval niet door verknallen. De voorbereidingen van je huwelijk moeten toch ook al leuk zijn, want zo'n dag is snel voorbij en als er zoveel wrevel aan vooraf is gegaan, dan kan je volgens mij de dag zelf ook niet echt genieten en moet je zo 'de schijn ophouden'. Probeer toch maar in goede vrede naar je huwelijksdag toe te leven is mijn "goei raad"...

Heel veel succes!
Amaryllis

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-1-2008 11:06:40

dag mieke, je laat je toch niet zo doen zeker??????
Oke ze betalen mee.. maar het is JULLIE dag!
Wij hebben gisteren oudjaar gevierd met een pasgetrouwd koppel. Op een gegeven moment zij de bruidegom "ja, onze ouders hebben de dag van hun leven gehad!"
Oke heel fijn voor die ouders... maar als ze echt hun ding hadden mogen doen, dan had het feest er anders uit gezien!!

Zoiets vind ik dus echt jammer he!

succes ermee!

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik1-1-2008 13:30:11

hallo,

ook wij hebben al aantal keren problemen gehad ivm het eten. mijn ouders lusten alles, maar mijn verloofde zijn mama niet. en zij wil dus persé alles wat zij lust op het menu. maar wat zij lust, eet ik niet en is typisch winters en wij trouwen in de zomer. wij zijn met alle ouders samen gaan zitten. en zo is er een oplossing gekomen doordat mijn ouders ideeën en argumenten naar voren hebben geschoven waar zij wel vrede mee kon nemen. dus misschien eens met alle ouders samen komen en horen wat iedereen vindt en hoe iedereen het ziet en dat ze dan misschien wel bijdraaien.

groetjes
heidi

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik1-1-2008 13:30:27

hallo,

ook wij hebben al aantal keren problemen gehad ivm het eten. mijn ouders lusten alles, maar mijn verloofde zijn mama niet. en zij wil dus persé alles wat zij lust op het menu. maar wat zij lust, eet ik niet en is typisch winters en wij trouwen in de zomer. wij zijn met alle ouders samen gaan zitten. en zo is er een oplossing gekomen doordat mijn ouders ideeën en argumenten naar voren hebben geschoven waar zij wel vrede mee kon nemen. dus misschien eens met alle ouders samen komen en horen wat iedereen vindt en hoe iedereen het ziet en dat ze dan misschien wel bijdraaien.

groetjes
heidi

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik1-1-2008 20:03:27

hallo, amai zeg....dit kan toch gewoon niet !ok dat ze elk de helft betalen maar je moet er toch ook nog iets aan te zeggen hebben. geef hun voor de goede vrede te bewaren een aantal dingen toe maar maak hun ook duidelijk dat het hier ook om jullie draait en niet om hun.als je alles moet doen op commando en niks van jezelf in jouw dag kan steken ga je ook geen plezier beleven aan wat de mooiste dag van je leven zou moeten zijn. jullie trouwen en niet zij !!!
laat niet over je heen lopen!
succes

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik1-1-2008 22:26:59

Dag Mieke

Eerst en vooral moet je zeker geen sorry zeggen tegen ons dat je dit hier komt posten. Het is al enkele keren aan bod gekomen en iedereen struikelt met "problemen".

Ik heb (gelukkig) volledig zelf de situatie in handen op dit ogenblik. Ook wij hebben eerst de zaal vastgelegd en dan gezegd "we trouwen". Contract getekend, voorschot betaald, geen weg terug.

Dan heb ik ook dj (zij wilden iemand anders), fotograaf (zij kenden nen "goeien", ik kende een betere ;-)), vervoer (zij wilden een oldtimer, we hebben een limo...), kleed (zij wilde kant, ik wilde modern), enzoverder...

Ik denk dat het er vooral op aan komt om je eigen ding te doen SAMEN met je verloofde. Ik heb ook één keer uitgeschoten, ze waren alles aan het regelen tijdens een zondags diner. Toen ik na veel discussiëren toch geen gelijk KON halen, ben ik rechtgestaan en heb ik gezegd dat trouwen niet meer hoefde, dat voor mij de kous af was.

De reactie van mij was heftig maar ik méénde het echt, als ze JOUW/JULLIE dag zo willen regelen dan is die dag niet nodig... Het gaat om jullie liefde, jullie tweetjes, dus moeten jullie ook keuzes mogen maken! Toen ik écht meende dat ik niet meer ging trouwen zijn ze wel bijgedraaid. Mijn verloofde is ervan geschrokken maar het miste zijn effect niet. Ze willen nog wel dingen zus of zo maar nu is het wel wij die beslissen en rekening houden met hun mening...

En zoals iedereen al zegt: als je nu je mond niet openhoudt, geniet je onmogelijk van je dag én kan je het niet meer overdoen...

Tot slot wil ik ook nog eventjes zeggen dat je je schat zult trouwen, de schoonouders horen erbij maar zijn uiteindelijk bijzaak... Jullie liefde is het allerbelangrijkste en uiteindelijk ook het enige wat zal tellen op die dag...

Eline
16-8-2008
 Meld misbruik2-1-2008 11:23:49

Mieke,
ik herken het volledig. Thuis bij mij gaat het niet beter. Met mijn schoonouders lukt dit vrij goed. Zij geven ons tips, advies enz. Maar mijn ouders, vooral mijn moeder, AAAGGRRRR!!! Het is om van te huilen. Mijn vriend ziet er enorm van af. Ik heb dan het gevoel dat ik alles misdoe, omdat mijn vriend en mijn schoonouders vooral mij zien. Zij zeggen dan altijd tegen mij: Waarom doet zij zo? Maar tjah, ik ben mijn ma niet zodus ik weet het ook niet. Ik voel me dan ook enorm schuldig tegenover mijn vriend. We kunnen nooit ons eigen goesting doen. Ik durf nooit uitschieten tegen mijn ma, maar 't zal niet lang meer duren eer mijn vriend zal uitschieten en dan zal't er helemaal op zitten. Het is soms echt ongelooflijk hoe mijn moeder HAAR trouw wil plannen (voor mij)... Mijn schoonouders zien het niet echt meer volledig zitten om die trouw te regelen. Tenslotte als je de kosten deelt, moet je allebei akkoord gaan. Mijn moeder wil de sjiekste dingen en alles volgens de tradities, maar dat kost geld. Mijn schoonouders zien het niet zitten om zoveel geld uit te geven. Nuja het is een straatje zonder einde. Ik heb me al dikwijls gezegd dat wij (ik en mijn vriend), samen met mijn schoonoudes de kosten zullen delen. Dat kunnen we nog net. Maar de kosten voor ons alleen, dat zal moeilijk gaan. Zonder dat wij dan van mijn ma aantrekken. Maar het probleem kan dan wel worden dat mijn ma zal WILLEN schitteren op mijn trouwdag zonder dat zij financieel geholpen hebben terwijl de ouders van mijn vriend WEL geholpen hebben. Als het die ene dag, jouw trouwdag wordt, laat hem alsjeblieft niet vergallen door hun goesting. Later zal je daar ongelooflijk veel spijt van hebben. We zeggen het nog dikwijls dat we ons goesting willen doen, maar dan komt zij daar tussen... Grrr... Je moet echt verstand op nul zetten en jullie ding doen. Ik hoor mij later al zeggen tegen mijn dochter of zoon: Doe maar wat jullie willen, want het is niet leuk om jullie eigen ding niet te mogen doen. Die spijt zal ook in je relatie littekens vormen, denk ik. Ik ben nog niet zover hoor. We zijn nog altijd aan het regelen. het is voor 16augustus 2008, zodus ik denk dat het een wervelend jaar zal worden! Echt waar, Mieke, neem het van mij aan, jullie moeten naar je eigen hart luisteren, het is jullie die trouwen! Laat weten hoe het af en toe gaat! Groetjes!!! En aan allen een happy newyear!
Eline

Mieke

Meld misbruik2-1-2008 12:57:42

Dag allemaal,

Het doet me veel deugd dat jullie me raad willen geven hierover. Op oudejaarsdag zat ik er echt door. Ik heb echt veel gehuild omdat ik heel mijn droomdag gewoon in het water zag vallen. Ik heb dan ook gezegd tegen mijn vriend dat het voor mij geen zin had om te trouwen als alles volgens de eisen van mijn schoonouders moest gebeuren. Het probleem is volgens mij ook dat mijn vriend zo braaf is en eigenlijk nog nooit tegen de wil van zijn ouders is ingegaan. Ik ben helemaal anders daarin. Als mijn ouders iets zeggen of voorstellen dat ik echt niet wil dan zeg ik dat gewoon en de kous is af. Maar bij mijn vriend thuis is dat helemaal anders: zijn ouders hebben het voor het zeggen en alles wordt door hen geregeld. Mijn vriend is dat al heel zijn leven zo gewoon en vindt dat zelfs een beetje normaal. In het begin had ik het daar echt moeilijk mee maar nu heb ik hem toch wel al wat kunnen "bijsturen".

Een bijkomend probleem bij ons is de situatie bij hen thuis: zij hebben thuis een eigen bedrijf en het is de bedoeling dat wij later dat bedrijf overnemen. Bovendien zullen wij naast hun bedrijf en hun woning zelf wonen en zullen we elkaar dus nog veel moeten zien. Ik ben vooral bang dat zij zich later ook met heel ons leven zullen moeien want dat zal bij mij niet in goede aarde vallen vrees ik. Als zij nu al zo'n inspraak willen hebben in de trouw dan vrees ik dat dat later ook zo zal zijn. En dat wil ik echt niet. Daarom zou ik echt nu al willen ingaan tegen hun eisen zodat ze weten dat ik me niet zomaar bij al hun eisen zal neerleggen. Maar ik durf niet echt helemaal ingaan tegen hen voor mijn vriend. Een meisje heeft altijd een ideaal beeld over haar trouw maar een jongen meestal minder. Bij mijn vriend is dat toch zo. Daarom vindt hij het ook niet zooo erg dat zijn ouders veel te zeggen hebben want voor hem is het toch gelijk. Ik daarentegen vind dat onze ouders zeker zaken mogen voorstellen aangezien zij elk de helft betalen maar dat wij als koppel uiteindelijk de beslissing nemen. Soms is het zelfs eens goed om de voorstellen van anderen in overweging te nemen omdat zij soms een ander idee hebben of anders denken over iets. Maar uiteindelijk beslissen wij dan wat we doen. Mijn vriend ziet dat ietsje anders en vindt dat onze ouders veel zaken in onze plaats mogen beslissen aangezien wij een feest geven met HUN geld. En dat is juist het probleem hé. Mijn vriend ziet daar niet echt graten in dat zijn ouders veel zaken beslissen, maar ik wel. Daarom is het zo moeilijk voor mij om mijn ideeën voor een droomhuwelijk door te drijven.

Ik hoop echt dat de situatie wat zal verbeteren want op deze manier is het echt niet meer lang uit te houden. Ik dacht dat de voorbereidingen voor een trouw tof zouden zijn maar ik heb me echt vergist. Ik heb in die periode nu al meer geweend dan in een gewoon, volledig jaar. Ik zie mijn vriend ongelooflijk graag maar zijn ouders zijn echt bazig. En als ik dan denk dat wij samen nog heel veel tijd zullen moeten doorbrengen voor het bedrijf dan begin ik mij toch soms vragen te stellen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...

Een verdrietig bruidje, Mieke

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-1-2008 15:12:01

moeilijke zaak... mijn schoonmoeder wou zich in eerste instantie ook bemoeien, maar mijn vriend heeft haar meteen de mond gesnoerd. Beetje in de trend van 'zo en niet anders! het is onze dag!

Met als gevolg dat het haar niet meer interesseert. (soms ook jammer hoor...)

Eigenlijk vind ik het aan jouw vriend om het voor je op te nemen!

Hoe lang zijn jullie trouwens al samen? Wij 7 jaar en ik ben er intussen kind aan huis, dus ik zou het hun wel durven zeggen.
Maar ik begrijp dat als je vb 2 jaar samen bent, je de strijd nog niet zo durft aangaan met je schoonouders..

Mieke

Meld misbruik2-1-2008 15:21:18

Sarah,

Wij zijn nog maar 2 jaar samen en trouwen over anderhalf jaar (zomer 2009). Ik durf de strijd dus nog niet echt aangaan met hen. Als je je schoonouders al wat langer kent, is het volgens mij wat gemakkelijker om zo'n zaken te bespreken maar in mijn geval is dat wat moeilijker... Vervelende situatie dus hé.

Groetjes, Mieke

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-1-2008 15:57:30

ja dat snap ik volledig!! 5 jaar geleden lette ik ook op wat ik zei.. pakte ik nog geen drinken zelf uit de ijskast enzo..

Ik denk dat je aanstaande dan toch eens tactvol met hen moet praten!

Ik lig al wakker van de kleur van de bloemen, kledij van bruidskindjes, hapjes, ed dus ik zou er NIET aan moeten denken om in jouw situatie te zitten..

wij betalen wel alles zelf, dus dat scheelt misshien ook!

mijn mama geeft wel onze huwelijkreis (duurder als feest hihi) cadeau. Denk dat ze dat misschien bewust heeft gedaan! In de trend van 'dan doen ze wat ze willen..'

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik2-1-2008 17:21:30

Mieke,

Als je pas in de zomer van 2009 trouwt, heb je nog tijd om de voorbereidingen een aantal maanden in de koelkast te steken.

Je kan misschien eens een half jaar niets doen en bekomen. Je bent dan weer een aantal maanden langer samen met je vriend, misschien dat je tegen dan ook de relatie met je schoonouders wat kan versoepelen.

Je geeft ook aan dat je niet weet of je het wel ziet zitten om naast je schoonouders te wonen, heb je het daar ook al over gehad met je vriend? Het lijkt me dat hij niet beseft hoe zwaar de relatie met je schoonouders op je weegt.

Eline
16-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 9:44:20

Hey Mieke, nogmaals ik. Het geeft me wel motivatie om te weten dat er nog mensen zijn zoals ik. Mijn vriend zit er soms echt onder door als ik weer eens ween van ontgoocheling en teleurstelling in mijn moeder. Ik had nooit gedacht dat zij zo zou reageren en dat zij echt zo schijnheilig wou doen voor de trouw. Ik zit wel in een andere positie, het zijn mijn schoonouders niet, maar mijn eigen moeder. Daar baal ik juist van. Zoals je zegt, je vriend moet ingaan tegen de wensen of de eisen van u schoonouders, maar dat heb ik ook al geprobeerd bij mijn ma, maar dat lukt niet ze. Als mijn moeder mijn vriend ziet, zegt zij NIETS over de trouw en is ze de vriendelijkheid zelve, maar o wee als wij alleen zijn. Als ik begin over de trouw, is het een en al vuurwerk bij ons thuis. Mijn vriend en schoonouders zijn er al van bewust dat ze later ZEKER zal moeien in ons nieuw huisje. Daarom zeggen ze ook dat ik mij moet inspannen en zeker mij bewust maken dat ik er integen moet gaan. Zij heeft het niet voor het zeggen, maar ikke. Maar zij heeft altijd een antwoord en dat .. grrr... Zoals ook, zij wil om 11u trouwen, want dat zijn voor de rijke mensen, en zij wilt twee voorgerechten en een soepke omdat de oudere mensen die vroeger naar huis willen gaan, toch iets gegeten hebben, maar alé komaan... waar eindigt het?! Dat van jouw vriend, Mieke, vind ik idd jammer dat hij er niet op ingaat. Voor mijn vriend ishet ook al gelijk, maar toch weet hij dat hij voor onze vrienden ook een aangenaam feest wilt. Hij is niet zo familiaal aangelegd, en vandaar. Mijn moeder wil dat dan ook weer niet. Er zijn al discussies geweest tussen hen, maja wij zijn al 5jaar samen, dus hij geeft er niet om om zich eens te moeien bij mijn moeder. Nuja we staan op het punt om gewoon ons eigen ding te doen en dan zien we wel. Moeder gaan we er niet bij betrekken, maarja. Wie weet zal ze dan uiteindelijk toch bijdraaien, dat ze toch inziet dat we ons ding willen doen.
groetjes en succes ermee, Mieke!
tata eline

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...