Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodiging voor een 'drink'...

  30-12-2007 12:18:46
Hallo, wij zijn twee gasten die gaan trouwen. Onze naaste familie en beste vrienden (ongeveer 30 personen) nemen we mee naar het buitenland voor een driedaags feest. Voor onze vrienden, kennissen en collega's willen we gewoon een 'drink' doen, eventueel met een fuifke achteraf. Hoe maak je op de uitnodiging duidelijk dat het enkel een 'drink' is en kan je verwachten dat die genodigden ook een cadeau geven (kan je op de uitnodiging bvb een rekeningnummer zetten)? Hoe laat je subtiel weten dat die drink bvb van 21h00 tot 24h00 is en niet later?

Thanks...

D

David
5-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1533


Tania
3-5-2008
 Meld misbruik30-12-2007 12:54:09

Je kan eventueel de uren vermelden op de uitnodiging? Voor een receptie wordt dat ook wel gedaan... Weet wel niet of je daarmee de "plakkers" zal buiten krijgen...
Of je kan verwachten dat iedereen een cadeau zal geven is een andere vraag, maar een rek. nr vermelden is toch vrijblijvend, en lijkt mij alleszins zeker niet ongepast.

Eventueel kan je gewoon in een ludieke one-liner wel kwijt dat het een drink is van dan tot dan...

Groetjes,

Tania



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik30-12-2007 15:08:50

Mmm... niet gemakkelijk.
Als het gewoon een drink is, dan zou ik een fles champagne meebrengen maar zeker geen geld storten. Als je daarentegen je rekeningnummer zou vermelden, dan zou ik me eerder verplicht voelen (wat meer) geld te storten of mee te brengen, maar me ook verwachten aan iets meer dan een drink met bonnekes ofzo.



David
5-7-2008
 Meld misbruik30-12-2007 17:23:03

Marie,

we hebben de zaak wel volledig voor ons afgehuurd en alle drank is wel volledig op onze kosten, het is meer zoiets als een uitgebreide receptie...

Ik denk dat we dan misschien best de mensen laten weten dat ze vrijblijvend iets mogen in een enveloppe steken ofzo...



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-12-2007 17:36:19

Dag david, wij trouwen op bali en doen een chique feest voor goede vrienden en familie. Voor de rest doen we waarschijnlijk ook een drink. Maar vb de reactie van mijn schoonmoeder "dan gaan de mensen denken dat je het voor de cadeaus doet'
Ach ja de mensen denken wat ze willen!
Ik zou wel een envelopje geven moest ik naar een trouw-borrel gaan. Dat doe je toch ook als je naar een receptie moet??

Je kan eventueel overwegen om een goedkoper traiteur te vragen. Iemand die we kennen had een traiteur voor 6,5 euro per persoon: gefrituurde hapjes, broodjes, groentjes, toastjes, dessertje, ... 3uur non-stop hapjes

succes!



Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik30-12-2007 17:38:21

Of gewoon niets vermelden ivm kado. Als je ergens wordt uitgenodigd - en dan al zeker voor een trouw- dan breng je toch sowieso iets mee, nee? Er zullen er sowieso zijn die zullen vragen wat je wil en dan kan je zeggen dat ze gewoon een envelopje kunnen afgeven. Je zal dan ook wel veel bloemstukjes en flessen wijn krijgen, maar voor een receptie vind ik dat wel gepast...

Succes ermee!



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik1-1-2008 12:06:46

Wij hebben mensen die enkel naar de receptie komen, maar die krijgen dezelfde uitnodiging (met vermelding van het uur van de receptie uiteraard), en dus ook met ons rek nr op. Dat is toch precies hetzelfde??? Ok, je geeft misschien niet evenveel voor een receptie dan als je wordt uitgenodigd voor het eten, maar dat kan je ook niet verwachten he. Toch vind ik het zeker niet ongepast om toch een rek nr te vermelden in jullie geval. Anders zit je er gegarandeerd met een hele hoop bloempotten, en daar geven mensen ook wat geld aan uit he.

Groetjes,

Tania


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...