Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoelang op voorhand aan misboekje beginnen?

25-11-2004 10:00:58
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik trouwen volgend jaar op 24/09/05.
Vanaf wanneer zouden wij aan het misboekje moeten beginnen???

En enig idee wanneer ik best voor een trouwjurk ga kijken? Iedereen zegt mij zo snel mogelijk maar ik wil dit unieke moment nog effkes afwachten.

Groetjes,
Sophie

Sophie

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 583

Ans

Meld misbruik25-11-2004 10:25:16

Voor het misboekje kan je best wachten tot jullie bij de pastoor zijn geweest. Dit is meestal een 6-tal maanden vooraf.Hij geeft dan alle uitleg hoe de viering in mekaar moet zitten en geeft soms voorbeelden mee.
Ook de trouwjurk best 6 a 7 maanden op voorhand.Ik trouw eind mei 05 en ze hebben tegen mij gezegd dat begin januari echt het laatste is waarop ik besteld moet hebben. Aangezien je misschien niet onmiddellijk je goesting vind moet je toch ook nog een marche nemen om op zoek te gaan.Groetjes

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik25-11-2004 13:12:24

Hallo Sophie,
Wij trouwen op 02 juli en ik heb 3 weken geleden mijn kleedje gekocht. Er zijn nog 2 pasbeurten voorzien, dus het zal snel juli zijn. Je moet wel weten dat in alle winkels nu de collectie 2005 binnen is en dat bepaalde kleedjes niet meer kunnen worden bijbesteld. Ik heb mijn kleedje gevonden bij Lilian Claes in Herentals, echt een aanrader!!!!

Groetjes,
Ann

Hilde
8-1-2005
 Meld misbruik25-11-2004 13:47:48

Dag Sophie,
met je misboekje kan je beginnen zodra je weet hoe je mis gaat verlopen. Je moet toch muziek en teksten kiezen en zoeken. Daar ga je wel wat tijd insteken hoor. Voor je kleedje zou ik ook niet te lang wachten. Zodra de collectie van 2005 er is zou ik eraan beginnen. Het is ook niet zo dat je bij de eerste winkel je keuze al hebt gemaakt, ik zou er verschillende nalopen hoor. Bij mij viel het wel mee, ik zag mijn jurk en wist meteen DAT IS HET. Veel succes hoor. Voor ons is het al aftellen : nog 44 dagen te gaan. Groetekes en tot later misschien.
Hilde

Barbara
20-8-2005
 Meld misbruik25-11-2004 14:07:36

Hi Sophie
Wij trouwen op 20 augustus en ik heb een twee - tal weken geleden mijn trouwkleed gekocht, ook bij Liliane Claes in Herentals... In oktober dacht ik dat de collectie 2005 binnengekomen is, dus nu wel ondertussen de moment om te beginnen zoeken...
Het misboekje kan je misschien best wachten tot je bij de pastoor bent geweest, al ben ik wel volop bezig. Ik ga mijn misboekje al maken en dan eens aan mijnheer pastoor laten lezen, en kijken wat hij er van vindt...
Groetjes
BABS

Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik25-11-2004 14:57:49

Hallo Sophie,

Wij trouwen op 21 mei en ik ben eigenlijk al heel snel met het misboekje gestart, gewoon omdat ik de voorbereidingen zo leuk vind. Het is al enkele maanden af en in januari gaan we ermee naar de pastoor om te zien wat hij ervan vindt.

Mijn kleed heb ik vorige week besteld en heb toch eerst enkele winkels moeten aflopen. Ik zou zeggen, begin er op tijd mee en zorg dat je zeker 6 maanden op voorhand je kleed hebt (pasbeurten!!)

Groetjes,
Ingrid

Johanna
22-7-2005
 Meld misbruik25-11-2004 14:59:03

Hallo Sophie,
Wij trouwen volgende zomer (22/07/2005) en ik ben nu volop bezig met de winkels af te schuimen op zoek naar mijn trouwkleed. De collectie voor de zomer 2005 is nu binnen. Een goede tip: beperk je niet tot 1 of 2 winkels. Soms moet je durven rondkijken en als je ergens HET kleed gevonden hebt, kan je nog altijd teruggaan (vergeet niet te laten noteren welk kleed je in welke winkel gepast hebt, maar dit vragen de meeste winkels zelf wel).
Groetjes en veel succes op je zoektocht!

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik25-11-2004 17:20:10

Hallo Sophie,

Wij trouwen op 3/09/2004. Voor je misboekje, als je er al zin in hebt om teksten en liedjes uit te zoeken, kun je er eigenlijk al aan beginnen hé. Onze priester wil maar een afspraak 3 maanden voor ons huwelijk, ik vind het wat krap. De zomer begint dan net, op vakantie gaan,... Voor je bruidsjurk zou ik het advies geven om de zomermaanden er niet bij te tellen. Dat hebben ze mij ook aangereden. Dus als je in september trouwt en je begint met zoeken 6 a 8 maanden vooraf, dan begin je er best ten laatste in januari aan. Ik heb al wat winkels afgelopen. In januari doe ik nog een allerlaatste en die dag zal ik uiteindelijk beslissen.

Veel plezier
Valerie

Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik25-11-2004 19:33:32

Hallo Sophie,

Wij trouwen op 10/06/2005 en ik heb mijn misboekje (buiten de muziek) ook al enige tijd af. Ik vond het zo fijn om er mee bezig te zijn, dat ik vroeg begonnen ben. Onze pastoor is famile en hij heeft het al nagelezen en hij vond het prachtig, het is helemaal zoals wij het willen.
Ik ga begin december naar een aantal winkels om te kijken voor een bruidsjurk. Ben benieuwd, ik ben wel al naar een aantal modeshows geweest.
Groetjes Wendy

inge
24-9-2005
 Meld misbruik25-11-2004 19:34:34

Hallo Sophie,
Wij trouwen op exact dezelfde dag! Ik ben onlangs naar een modeshow geweest. Maar in januari komt de collectie voor de 2e helft van 2005 binnen. ik denk dat ik dan pas echt in gang ga schieten...
Grtn
Inge

sophie
14-10-2005
 Meld misbruik28-11-2004 10:14:02

Dag Sophie
Wij trouwen op 14/10/2005 en ik heb mijn kleed gisteren al gekocht. Je moet er rekening mee houden dat er maar één kleed per gemeente verkocht wordt... En in de meeste winkels is de nieuwe collectie al uit.
Ik ben van mening dat als je ergens je zin gevonden hebt dat je het dan beter koopt. Zoveel te meer kleedjes, zoveel te meer keuzes, zoveel te meer twijfels.
Groetjes
Sophie

Lindsay
3-6-2005
 Meld misbruik28-11-2004 18:51:26

hey sophie,
Wij trouwen op 03/06/2005 en ons boekje is toch al een tijdje klaar ik zou zeggen als je zin hebt en tijd hebt om het te maken begin er dan gewoon aan want het neemt toch een beetje tijd om leuke en toepasselijke teksten te zoeken.

En wat je kleed betreft mag je toch een 6 tal maanden op voorhand tellen en zoals je zelf zegt dit is een magisch moment.

Jeroen
11-6-2005
 Meld misbruik2-12-2004 11:27:56

Hoi,

Wij trouwen begin juni 2005 en om eerlijk te zijn, we moeten nog aan het misboekje beginnen!!! Ik vind het ook keimoeilijk om eraan te beginnen, maar een lieve vriendin heeft me onlangs een voorbeeldje doorgestuurd en zo heb je wel een richtdraad. Ik denk wel dat jij nog wat tijd hebt, hoor. Misschien eerder al eens voor de jurk kijken?

Veel succes,
Eva

karen
22-7-2005
 Meld misbruik9-12-2004 19:56:08

Sophie,

22/07/05 is onze trouwdatum en het misboekje is al een tijdje klaar. Naar een trouwkleed ben ik nog niet gaan kijken en ook tegen mij zegt iedereen dat het tijd wordt. Maar echt te laat zal ik wel niet zijn want volgende week maandag is er hier pas een bruidshow. Dus wacht ik af wat ik daar te zien krijg.
Groetjes
Karen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...