Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Zuid-Afrika

  26-12-2007 16:01:56
Hallo,

Zijn er mensen die ook naar Zuid-Afrika gaan?

Wij zitten met een klein probleempje. Malariapillen zijn naar het schijnt aan te raden als je Krugerpark bezoekt, maar die moet je blijkbaar een week op voorhand al beginnen slikken. Het vervelende is dat de meeste mensen er ziek van zijn... Is het dan wel de moeite ze te nemen als je riskeert om ziek te zijn op je huwleijksreis en op je trouwdag?

Groetjes,
Valérie

Valérie
2-2-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1165


Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik26-12-2007 17:16:18


Ik vermoed dat het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen het best op je vraag kan antwoorden. Als ik me niet vergis hebben ze ook een website.



Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik26-12-2007 19:12:58

Hnagt er fel vanaf welke pillen je neemt en of je ze preventief neemt of enkel curatief zou nemen.

Ik weet niet van waar je bent, maar ook in Gasthuisberg zit er een deftige afdeling tropische geneeskunde, ik geloof dat er in Gent ook wel een dergelijke afdeling bestaat.



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik26-12-2007 21:33:33

hey
wij hebben malarone genomen, duurder maar met weinig risico op bijwerkingen en pas te nemen vanaf je vertrek.



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik26-12-2007 21:57:18

wij hadden ook malarone en waren niet ziek. Rest van ons safarigroepje had er ook geen last van. Idd best raad vragen aan het tropisch instituut.
grz



Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik27-12-2007 15:11:59

Hi

lariam moet je wekelijks nemen en inderdaad min 1 week van tevoren. Het heeft nogal wat bijwerkingen hoewel dit sterk overroepen is. Zelf werd ik een klein beetje misselijk van lariam.

Een alternatief is malarone, hiermee moet je van 1 dag tevoren beginnen maar wel dagelijks nemen en tot een week nadat je uit de "gevaarlijke" zone bent. Ik heb er heel goede ervaringen mee. Het enige nadeel is de kostprijs, ik dacht iets van een 42 euro voor 12 pillen.

Weet wel dat als je binnenkort zwanger zou willen worden, beide pillen af te raden zijn.

N goeie reis!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-12-2007 15:37:10

idd... zeer voorzichtig zijn met eventuele zwangerschap in de nabije toekomst!



KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik28-12-2007 18:31:10

wij hebben ook Malarone voorgeschreven gekregen toen we op reis gingen naar Kenia. (was wel een gewone reis, geen huwelijksreis) Ik had geen nevenwerkingen. Wij zijn naar het UZ in Gent geweest bij een arts voor tropische geneeskunde.



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik30-12-2007 12:50:15

Hey,

Meestal raden ze aan om Lariam een paar weken op voorhand te proberen, is goedkoper en maar één pil per week, maar sommigen verdragen het inderdaad minder goed. Als je daar dan ong. 3 of 4 weken op voorhand een test mee doet om te zien of je ze verdraagt, kan dat perfect. Blijkt dat je er last van hebt, neem je inderdaad best Malarone, maar daar moet je ook even op voorhand mee beginnen (2 dagen als ik mij niet vergis), en nog een week na terugkomst doornemen, is elke dag een pil, en inderdaad wel duur... Meesten hebben hier geen last van. Neem je het enkel voor het park, dan tel je nog 7 dagen nemen na het park he.

Website Antwerpen: www.itg.be .

Groetjes,

Tania



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik30-12-2007 12:51:32

PS: Als je twijfelt of het wel de moeite is om ze te nemen, toch maar doen zou'k zeggen... Een beetje ziek is nog altijd veel minder erg dan malaria op je huwelijksreis :)

Muggenbescherming blijft wel nog belangrijker dan je pillen....



Valérie
2-2-2008
 Meld misbruik31-12-2007 11:22:43

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie vele reacties, leuk te horen dat je niet 100% ziek hoeft te zijn van die pillen! Ik heb ondertussen gebeld naar het Tropisch Instituut, jammer genoeg kunnen zij enkel afspraak maken s middags, en dat is voor ons niet mogelijk. Maar zij vertelden dat wij ook naar de huisarts kunnen gaan en dat gaan we zeker doen!

Alvast een prettig eindejaar gewenst!

Valérie
x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums