Nu Online
Momenteel zijn er 219 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekjes afprinten A5

23-12-2007 14:30:33
hoi hoi, we hebben ons misboekje af in word op a4, nu willen we het afprinten op a5 zodat het een boekje is. al een paar keer geporbeerd maar de volgorde klopt nooit!
wie kan mij zeggen (de verschillende stappen) hoe we dat het beste kunnen doen.
heb al gehoord in plublisher maar daar lukt het ons ook niet. gr dien

dina
16-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 367

Laurie

Meld misbruik24-12-2007 8:21:32

Hey,

Er bestaat zeker en vast een betere oplossing, maar wat ik al gedaan heb is het volgende.
Ik heb alles enkelzijdig op A4 afgeprint. Zo verkrijg je dan 2 pagina's op één blad. Daarna heb ik ze allemaal verknipt zodat ik allemaal enkele blaadjes kreeg. Dan heb ik een boekje gemaakt van lege bladeren en er dan mijn losse ingeplakt. Zo kom je dan de volgorde te weten.
Het is ook puzzelen en passen, maar ik ben er gekomen. :-)

Groetjes,

Laurie

Jan

Meld misbruik24-12-2007 11:45:12

De aanrader is Publisher! Je geeft je formaat in, en automatisch wordt alles juist gerangschikt volgens het aantal bladzijden. Indien je je tekst in word reeds gemaakt hebt, kan je het zonder problemen plakken in Publisher! Veel suc6!

Johan

Meld misbruik24-12-2007 12:04:04

Hallo,
ik kan het bij mij wel doen en makkelijk: probeer of jij het ook zo kan!
Bij paginainstellingen, onder 'pagina's' selecteren van 'katern'. Dan berekent de computer alles naargelang het aantal pagina's en drukt het perfect af. Wel voor zorgen dat het aantal pagina's een veelvoud van 4 is.
groetjes
goedeherder.be

PS. Bij problemen contacteer mij maar

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik26-12-2007 19:58:43

Aan Johan,
Bij pagina-instellingen zie ik alleen "marges", "papierformaat", "papierinvoer" en "indeling". Ik vind nergens "katern". Kan je me verder helpen?
Groeten en alvast bedankt

Melissa
29-3-2008
 Meld misbruik27-12-2007 12:55:53

Ik heb mij geïnformeerd in het kopiecenter. Ik ga nl. 1 versie zelf printen en dan laten kopiëren. Daar vertelde men mij dat ik mijn "boekje" op enkelzijdig A4 papier mag binnenbrengen, wel in lettertype 16 ofzo. Zij verwerken dat dan tot A5 boekvorm. Ik moet dat wel nog doen, dus ik heb nog geen resultaat.

Melissa
29-03-2008

Johan

Meld misbruik29-12-2007 10:33:26

voor charlotte,
het kan zijn omwille van mijne printer dat ik meer mogelijkehden tot printen heb.
Ik wil wel proberen om van je boekje een pdf-bestand te maken (en u te laten geworden) zodat je enkel nog moet afprinten. Zorg jij er dan voor dat het word-bestand staat op formaat A5 (én de goede layout) en stuur het door naar mij: info@goedeherder.be.
Ik probeer de layout te bewaren, het bestand om te zetten naar pdf, zodat jij enkele moet afprinten.
Ik garandeer niets, maar wil het zeker proberen.
Johan
surf ook eens naar goedeherder.be.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...