Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bali of Mexico?

20-12-2007 21:16:19
Hallo bruidjes,

We twijfelen nog steeds tussen Mexico of Bali. Wat kiezen/kozen jullie en wat gaf de doorslag om voor die bestemming te kiezen? Hebben jullie ook aanraders van hotels/ touroperators?

Alvast bedankt!

Groetjes
Sofie

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 425

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-12-2007 8:18:48

dag sofie, wij hebben voor bali en hong kong gekozen, terwijl mexico ook op ons lijstje stond.
Waarom bali?
- volgens de mensen die er geweest zijn is het mooier als thailand... en dat is al zo mooi!
- service, vb rozenblaadjes in je bad, kaarsjes die de weg verlichten naar uw kamer, zwembad bij kamer, butlerservice...
- wij trouwen er, en vonden bali romantischer als mexico
- wij hebben gekozen voor seminyak en daar kan je s'avonds nog een terrasje ofzo doen hebben ze me wijsgemaakt

ik heb gisteren nog met mensen gesproken die in mexico zijn geweest. Het was wel hun beste vakantie ooit geweest. Ze hadden gezwommen met dolfijnen, veel uitstappen gedaan en een fantastisch hotel gehad. (ik denk iberostar riviera maya, ben niet zeker)

conclusie: huwelijksreis naar bali en binnen een paar jaar met ons zoontje naar mexico.

groetjes

Liesbet

Meld misbruik21-12-2007 8:28:08

Hoi Sofie,

Wij gaan naar Mexico!!
Mede omdat er een nichtje van mijn toekomstige echtgenoot woont, maar het zou er blijkbaar prachtig zijn!!
Wij zijn momenteel nog in bespreking met de Touroperators (Thika Travel, Cosmic Travel en Kuoni) en hopen nog voor het einde van het jaar de knoop door te hakken.
(we willen een reis op maat - is niet al te eenvoudig...)

Groetjes,
Liesbet
17/05/2008

Céline
24-5-2008
 Meld misbruik21-12-2007 9:44:25

Wij zijn deze zomer naar Mexico geweest. 1 week rondreis met eigen wagen (route uitgestippeld + hotels op voorhand geboekt) + 1 week strandvakantie in een Riu hotel. Formule geboekt via JetAir/VIP.
Het was een heel geslaagde vakantie.

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik21-12-2007 10:22:12

Ik denk dat het ook afhangt van wanneer je op huwelijksreis gaat. Je moet bvb in het najaar niet naar Bali gaan, want dan is het regenseizoen, en in het voorjaar niet naar Mexico (orkaanseizoen en van die dingen)... Kan je maar best rekening mee houden.

Ik ben zelf naar Bali geweest (lang geleden - als cadeau voor mn 18 jaar) en dat is gewoon een prachtig eiland!! De rijstvelden, prachtige stranden, de mensen, de hotels... Alles is er prachtig en heel verzorgd!! Mijn vriendin is er vorig jaar op huwelijksreis geweest en als ik die foto's terug zag, wou ik zo terug vertrekken!! En zij waren er ook van over!

Wij en zij hebben onze vliegtuigtickets in januari bij Joker besteld, is veel goedkoper dan. En daarna pas het hotel vastgelegd bij een andere (onafhankelijke) touroperator. Ik ben met de rugzak geweest, dus had genoeg aan een vliegtuigticket :-). Mijn vriendin en haar man hebben dan hotels geboekt in verschillende steden op Bali zoals bvb Ubud... Het is immers een eiland met heel veel gezichten! Ga niet naar de toeristische steden aan de kust - zit vol Australiërs, en je leert er het echt Bali helemaal niet kennen. Als je naar Bali gaat, ga je er zeker geen spijt van hebben!!

Mexico spreekt mij persoonlijk niet echt aan, maar ik weet van anderen dat het er ook prachtig is, maar alle bezienswaardigheden liggen verder uiteen, dus je zit meer in de bus / auto. In Bali huur je gewoon een brommertje (zorg wel dat je dan een internationaal rijbewijs hebt) en kan je het hele eiland verkennen.

Het zijn ongetwijfeld beiden droombestemmingen. En op zo'n reis heb je toch genoeg aan elkaar he :-)

Als je er niet uitkomt neem je nu de ene bestemming, en voor jullie 5 jaar getrouwd de andere :-)

Laat zeker weten wat het geworden is.

Groetjes,
Karolien.
23/5/2009

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik21-12-2007 11:51:56

Wij zijn afgelopen september naar Mexico geweest...waw wat een reis! Was echt super! Eerst een week op rondreis in het Maya gebied en dan een week relaxen in een wondermooi hotel in Playa del Carmen: Iberostar Quetzal,een echte aanrader. Mooi,gezellig,lekker en veel eten,veel cocktails... Als je gaat zeker All Inclusive nemem. Die is super uitgebreid:7 restaurants (japans,italiaans,grill,...) 24/24 roomservice, ijsjes en cocktails de hele dag door, je kan zelfs de hele dag champagne drinken als je het wil. Zeker doen!

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik21-12-2007 15:44:41

straf, ben vorige week naar het reisbureau geweest en ze vertelde me dat je het beste niet in september naar mexico gaat voor de orkanen en regen en bali is het nooit regenseizoen of slechte periode...

iemand ervaring met een rondreis in sri lanka en dan stranverblijf van enkele dagen op bali of maladive?

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik21-12-2007 21:56:42

@Leen

Het was idd regenseizoen in september mr daar hebben we weinig last van gehad. In de namiddag was er altijd een klein bui'tje van zo'n 10min mr doordat het zo warm was stoorden zich daar weinig mensen aan. Iedereen bleef gewoon lekker in het zwembad zitten. 's Nachts regende het meestal maar ook daar hebben wij ons niet aan gestoord.
Sri Lanka staat ook op ons verlanglijstje mr is volgens ministerie van buitenlandse zaken niet altijd even veilig als toerist, vanwege de politieke siuatie.
Voor onze huwelijksreis hebben we voor Mauritius gekozen...

purdey
28-6-2008
 Meld misbruik22-12-2007 22:21:09

he dag sophie,
heb gezien dat je al veel reacties hebt gehad op je vraag, mijn voorkeur zou zeker naar mexico gaan (mijn ouders zijn daar op dit moment opnieuw) een echte aanrader zoals er een ander bruidje al zei is iberostar quetzal of tucan , dat is namelijk 1 hotel, ik heb al vele reizen gedaan, en dat is de beste reis die ik ooit heb gedaan, mijn ouders gaan daar zelfs nu een woning kopen , zo tof vinden ze het daar.
Have fun en ik zou zeker voor mexico kiezen.
purdey juni 2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik24-12-2007 9:32:12

beste bruidjes.. laat jullie NOOIT wijsmaken dat een regenseizoen dus maar 10 minuutjes per dag regen zijn he!!! Dat zeggen ze idd in het reisbureau.. maar kijk eerst eens op enkele sites voor je je reis boekt (niet van touroperators..)succes!

kim
26-4-2008
 Meld misbruik24-12-2007 14:16:24

Wij hebben vorige week onze reis geboekt, en ook wij gaan naar Mexico. We hebben ook zeer lang getwijfeld... Aangezien we maar 13 dagen kunnen gaan hebben we gekozen voor een kortere vlucht, Mexico is slechts 10 uur vliegen... We gaan naar Riu Palace Riviera maya, en gaan wrs een paar dagen een wagen huren om de uitstappen zelf te kunnen maken! Ik denk dat we een uitstekende keuze gemaakt hebben met Mexico als huwelijksreis...

Succes met je keuze!

Sylvie

Meld misbruik25-12-2007 8:49:41

Hey Sofie,

K denk dat het beiden prachtige bestemmingen zijn, wat je ook kiest.
Ikzelf ben al naar Mexico geweest en 'k vind het nog altijd de beste vakantie ooit.
Je hebt er gewoon van alles, natuur, cultuur, zon, zee, strand, vriendelijke mensen,...
Wat het regenseizoen betreft, idd, als je in de zomer wil gaan, dan is het regenseizoen, maar dit is bijna in alle exotische bestemmingen zo in de zomer. Zou je daarom niet gaan, nee toch?
Wij zijn er ook in de zomer geweest en hebben misschien 4 keer regen gehad en dit duurt idd maar 10 minuutjes en da's over, misschien dat het ook wel eens langer kan duren, dat weet 'k niet, maar wij hebben dit niet meegemaakt en ge moet weten dat de temperaturen daar na de middag kunnen oplopen tot 60 graden in de zon, dus als 't regent, merk je er na een half uur al niets meer van, want alles is al terug droog, door de hitte.
Wijzelf zijn naar de RIU Tequila geweest, gewoonweg magnifiek hotel, met alles erop en eraan, wat ook wel handig is, de baas van het hotel is afkomstig van Oostende.

Groetjes,

Sylvie

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-12-2007 15:03:26

Hallo Sofie,

Wij zijn dit jaar in oktober naar Mexico op huwelijksreis geweest. Iberostar Paraiso Maya, één van de 5 hotels van Iberostar die naast elkaar liggen.
Prachtig hotel, uitstekend eten! We hebben ook enkele excursies gedaan zoals de Chitzen Itza en de maya cultuur wat opgesnoven, met de quads gereden,...

Ik raad je zeker de Iberostar hotels in Mexico aan, wegens hun uitgebreide formule all inclusive en de schitterende kamers.

Verder wat het weer betreft is het inderdaad wel zo dat het zeker in september en oktober flink wat kan stormen en regenen! Wij hebben flinke buien gehad van soms een halve dag lang!

Wat natuurlijk niet wegneemt dat de temperatuur er warm blijft...maar als we ooit nog eens tot daar gaan, gaan we zeker niet meer in september of oktober.

Enkele jaren geleden waren we naar de dominicaanse geweest in Juni en hadden we bijna geen regen gehad, toen was het echter ook al regenseizoen, maar geen last van gehad.

Als je geluk hebt valt het mee...Al bij al was Mexico een prachtige vakantie, de beste tot hiertoe!

Veel geluk!

Groetjes Petra
PS Als je foto's wil zien van de reis kan je mij mailen op pettie_1@hotmail.com

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-12-2007 15:03:40

Hallo Sofie,

Wij zijn dit jaar in oktober naar Mexico op huwelijksreis geweest. Iberostar Paraiso Maya, één van de 5 hotels van Iberostar die naast elkaar liggen.
Prachtig hotel, uitstekend eten! We hebben ook enkele excursies gedaan zoals de Chitzen Itza en de maya cultuur wat opgesnoven, met de quads gereden,...

Ik raad je zeker de Iberostar hotels in Mexico aan, wegens hun uitgebreide formule all inclusive en de schitterende kamers.

Verder wat het weer betreft is het inderdaad wel zo dat het zeker in september en oktober flink wat kan stormen en regenen! Wij hebben flinke buien gehad van soms een halve dag lang!

Wat natuurlijk niet wegneemt dat de temperatuur er warm blijft...maar als we ooit nog eens tot daar gaan, gaan we zeker niet meer in september of oktober.

Enkele jaren geleden waren we naar de dominicaanse geweest in Juni en hadden we bijna geen regen gehad, toen was het echter ook al regenseizoen, maar geen last van gehad.

Als je geluk hebt valt het mee...Al bij al was Mexico een prachtige vakantie, de beste tot hiertoe!

Veel geluk!

Groetjes Petra

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-12-2007 15:03:54

Hallo Sofie,

Veel geluk!

Groetjes Petra

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-12-2007 15:04:07

Hallo Sofie,

Veel geluk!

Groetjes Petra

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik26-12-2007 19:17:50

Hallo iedereen,

Ik wil jullie allen bedanken voor de leuke reacties!!! Amai, jullie maken het mij nu nog moeilijker... ;) Beide bestemmingen hebben blijkbaar echt hun charmes. Maar ik weet nu wel al welke hotels ik moet kiezen. Die hotels die jullie kozen zijn gewoonweg prachtig!!!
Eind deze week komen de definitieve boeken uit, en dan hakken we de knoop door!

Prettige feestdagen nog voor jullie allen!

Groetjes
Sofie

Veys
1-9-2010
 Meld misbruik27-12-2007 12:39:06

Mischien iets anders om over na te denken ;
jetlag.

Als je richting Amerik a vliegt heb je gewoon een hele lange dag voor je kan gaan slapen.
Als je richting Azie vliegt, mis je een heel aantal uren, en dat voel je toch !
Ik heb liever een jetlag Amerika-Belgie (en dan lig je thuis in bed) dan Belgie-Azie (dan lig je in t hotel in bed) :)

Veys
1-9-2010
 Meld misbruik27-12-2007 12:39:20

Mischien iets anders om over na te denken ;
jetlag.

Als je richting Amerik a vliegt heb je gewoon een hele lange dag voor je kan gaan slapen.
Als je richting Azie vliegt, mis je een heel aantal uren, en dat voel je toch !
Ik heb liever een jetlag Amerika-Belgie (en dan lig je thuis in bed) dan Belgie-Azie (dan lig je in t hotel in bed) :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...