Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekjes zelf printen of laten drukken

19-12-2007 18:12:42
hallo iedereen,

ik vroeg me af wat de meeste onder jullie doen ivm de misgoekjes, wij wilden ze in eerste instantie zelf via de computer afprinten ca 45 exemplaren, maar ik hoor ook reacties dat het mooier is bij de drukker om ze daar volledig te laten maken maar dat is weer een stuk duurder, wat is jullie mening?

groetjes

steve
3-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 542

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik19-12-2007 18:14:56

wij hebben ze zelf laten drukken... geen mens die het verschil ziet en tis veel goedkoper!!

steve
3-5-2008
 Meld misbruik19-12-2007 18:25:04

hoi sandra,
en hoe heb je de boekjes ingebonden?
en als je zoveel boekjes uitprint krijg je dan geen kleurverschil ivm de donkerheid van de kleur,

Kristel

Meld misbruik19-12-2007 18:25:35

Wij hebben de kaft laten drukken maar het misboekje thuis zelf afgeprint.
We hadden er een hondertal denk ik en met het plooien vastnieten duurt het wel even maar vond ik niet erg. Had het graag zelf onder "controle".

Groetjes

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik19-12-2007 18:43:15

ik moet eerlijk toegeven dat ik de voorkaft inderdaad ook op mijn werk heb geprint, we hebben op het werk een veel grotere printer als thuis natuurlijk dus dat kleurverschil zou ik niet weten :-) de inhoud heb ik dan zelf thuis geprint, en dat ging heel goed.
dan hebben we gewoon de A4 tot een boekje geplooid en ze geniet met zo een extra lange nieter. We hadden er ook 100 dus dat heeft ook wel even geduurd, maar dat vond ik niet erg, was best gezellig.
Als je het nieten niet ziet zitten, een vriendin van mij had ze niet geniet, maar ze gewoon tot een boekje geplooid en er dan een lint rond gebonden. en dat werkte ook heel goed moet ik zeggen. alleen zijn nietjes iets 'vaster'!
succes ermee!

Charlotte
5-7-2008
 Meld misbruik19-12-2007 21:12:01

Hey sandra,

waar kan je zo een extra lange nietjesmachine kopen?

groetjes, charlotte

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik20-12-2007 8:31:39

Hallo iedereen

vreemd dat jullie de boekjes printen. Of hebben jullie allemaal een laserprinter. Met een inktjetprinter is dat toch ongeloofelijk duur. Ik overweeg om de kaft te laten drukken, voor de inhoud zal ik een exemplaar printen en de rest laten kopiëren in een kopiecenter, is dat niet een stuk goedkoper?

Groetjes
ellen
21-06-08

Kristel

Meld misbruik20-12-2007 10:15:34

@ Charlotte
Zo'n nietjesmachine kan je in de meeste papierwinkels kopen maar ebay is een stuk goedkoper. Denk dat ik de mijne 7euro of zo betaald heb.

@ Ellen,
Wij hebben het afgeprint op een inktjet printer. Vond de qualitiet veel beter dan een laser en ik wou dat het "af" was. Had zoveel tijd in dat boekje gestoken dat ik vond dat het perfect moest zijn :-)

Groetjes
Kristel

Veroniek

Meld misbruik20-12-2007 10:48:40

Dag Steve

Als je maar 45 exemplaren nodig hebt, zou ik het zelf doen!

Ik had er 125 nodig en ik heb de binnenkant zelf geprint (met laserprinter en hadden een héél mooi resultaat). Wij hadden geen gekleurde teksten of afbeeldingen in ons boekje staan. Enkel onze kaft (dus de buitenkant) had een bruine tekst. Deze ben ik gaan printen (120 keer) in een copycenter. Dit was idd mooier dan met onze printer!

Als je natuurlijk een inktjet hebt, dan is het beter dat je het 1 keer print en naar een copycenter gaat om het te kopiëren. (je kan dan toch gaan voor de kafjtes hé!)

En we hebben alles zelf gevouwen en er een touwtje rond gehangen...
Als je graag een foto wil van onze boekjes dan moet je je mailadres achterlaten. Ik stuur je met plezier een foto met ons eindresultaat!
Op de site van onze fotograaf (http://huwelijksfoto.net/vl/ ) zie je ook een foto van ons misboekje (bij de foto's van de kerk, zo ietsjes over halfweg).

Ik heb dus niet gewerkt met nietjes e.d.!
Je kan ook werken met nietjes zonder zo'n lange nietjesmachine hoor, maar je hebt héél veel meer werk (wel geen extra aankoopkost)! Je pakt je gewone nietjesmachine en plooit die open. Je legt je machine op zijn plaats en legt er een gom onder, je niet en dan plooi je de nietjes om...

Succes!
Veroniek
getrouwd op 20 07 2007
http://huwelijksfoto.net/vl/

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik20-12-2007 10:51:00

Hey,

wij gaan het misboekje laten drukken, we vinden dat gewoon het eenvoudigste. Je krijgt altijd eerst een proefdruk alvorens de drukker ze definitief drukt. Kan je nog altijd aanpassingen doen. En op die manier passen ze perfect bij de uitnodigingen.
Maar blijkbaar behoren we tot de minderheid ;-)

Ik heb de prijsvergelijking nog niet gemaakt, maar ik denk niet dat het uiteindelijk zoveel verschil uitmaakt. Hangt er ook vanaf welke oplage je hebt he!
Voor 45 boekjes denk ik dat het idd wel duur kan uitkomen als je ze effectief laat drukken.

Groetjes,
Karolien.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...