Nu Online
Momenteel zijn er 242 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie suitekledij?

17-12-2007 4:02:40
hallo,
ik had eens een vraagje: wie van jullie laat de suite in echte suitekledij komen?
En vind jullie familie dat altijd even leuk?
Het is uiteraard heel mooi op de foto's, maar ik krijg mijn (schoon)familie nooit zover.
Is dat trouwens streekgebonden? Want hier in de kempen zie je dat eigenlijk bijna nooit.
groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 494

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik17-12-2007 8:33:12

Hey Sarah

Ik heb uitdrukkelijk gezegd dat ze niet in suitekledij mogen komen (als er dan één het doet, voelt de rest zich verplicht om het ook te doen om niet uit de toon te vallen...).
Ik vind suitekledij enorm duur om eigenlijk maar 1 keer aan te doen. Heb hen gevraagd in mooie, iets sjiekere stadskledij te komen. Maar wel iets dat ze daarna nog kunnen aan doen.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Joke
19-4-2008
 Meld misbruik17-12-2007 8:39:49

Ik zeg gewoon tegen iedereen van de suite dat ze iets moeten aandoen waar ze zich goed in voelen. Of dat nu suitekledij is of iets aders, dat maakt niet uit. Iedereen kiest voordie dag toch iets waar hij of zij echt in straalt, iedereen zal er op en top uitzien, ook zonder suitekledij. Ik vind niet dat je anderen kan verplichten om te dragen wat jij wil, tenzij je het betaalt!

Joke

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik17-12-2007 9:02:37

hoi,

ik heb dat ook gezgd tegen iedereen: dat ze iets aandoen wat ze later nog kunnen aandoen. mijn mama gaat haar een sjiek kleed gaan halen maar ook geen echte suitekledij... we hebben prijzen gezien en het is al even duur of een trouwkleed...

grts cindy 12-09-08

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik17-12-2007 10:02:18

ook bij ons geen suitekledij, iedereen draagt wat hij wil, weliswaar iets gekleeds natuurlijk, maar veeleer iets dat ze later nog kunnen doordragen

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik17-12-2007 11:32:47

Hallo,

Ook ben ons doet iedereen gewoon aan wat hij of zij zelf wil. Geen suitekledij maar gewoon nette en iets chiquere kledij dan anders! Het is allemaal toch zo duur hé!

Groetjes

evy
1-3-2009
 Meld misbruik17-12-2007 11:52:55

Inderdaad, hier zie je zelden suitekledij. Voor mij hoeft dat ook helemaal niet. 'k Heb gezegd dat ze mogen aandoen waar ze zich goed in voelen. Liever een jeans waar ze goed in kunnen feesten, dan een suitejurk waar ze zich niet goed in voelen en de ganse avond op hun stoel blijven zitten :)

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik17-12-2007 13:08:42

Nu, een jeans vind ik er wel en beetje over voor die dag maar ik heb ook tegen de suite gezegd dat ze deftig gekleed moeten komen maar dat suitekledij (of hoeden) zeker niet hoeft... Wel heb ik (om het een mooi uitzicht te geven) gevraagd dat de koppels onderling op elkaar afgestemd zijn (vb. mijn zus in 't rood = mijn schoonbroer een rood hemd. Wij vonden dat een leuk idee... Aan de mannen heb ik gevraag dom een donker pak (grijs, zwart, blauw of bruin) aan te doen...
Lien
16.02.2008

Laurie

Meld misbruik18-12-2007 7:49:07

Hey,

Bij ons zal de suite wel "echte" suitekledij dragen. In september liep ik zelf ook in de suite van mijn schoonbroer en ik vond het heel plezant om eens heel chic uitgedost te zijn. Het is inderdaad wel duur, maar ik heb een top gekozen die ik op een nieuwjaarsfeest of zo nog eens kan aandoen. Ik heb hem al eens aangehad op ons personeelsfeest en ik heb er enorm veel succes mee geoogst, dus ik heb er nog geen spijt van gehad.

Ik vind het ook wel mooi om zo een traditionele suite te hebben. Sommigen kopen hun outfit, van anderen wordt hij gemaakt door mijn toekomstige schoonmoeder, wat ook wel veel bespaart natuurlijk.

Groetjes,

Laurie

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik18-12-2007 14:10:08

Hey Sarah,

wij gaan aan onze suite vragen om in suitekledij te komen, omdat ik vind dat dat die dag iets extra's geeft. Iedereen straalt dan, omdat je zo'n kleren niet alle dagen draagt, en het geeft iets feestelijks. Ik vind het persoonlijk niet kunnen er in de suite iemand met jeans zou rondlopen. Een jeans doe je immers aan om te gaan werken, niet om naar een feest te gaan!

Vorig jaar heb ik in de suite van mijn beste vriendin gelopen, en ik vond het toen zalig om zo eens volledig uitgedost te zijn in echte suite kledij. Iedereen straalde stuk voor stuk. Was echt super!!

Ik heb het toen wel nog op drie andere trouws kunnen aandoen, wat wel een voordeel is als je zo'n dure outfit koopt. En ik kan het nu op Oudejaar enzo ook aandoen!

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je 'oplegt' aan je suite! Je kan iedereen in t lang laten aandraven, maar je kan bvb ook broeken toelaten, met een 'echte' suitetop... Een chique zwarte broek komt bvb altijd van pas!

Je kan zo'n kledij ook huren he!! En zelf laten maken is een stuk goedkoper.

Het komt altijd op hetzelfde neer: Je maakt het allemaal zo duur als je zelf wil. Maar iedereen moet er zich wel goed in voelen, anders loop je erbij als een bende clowns! En dat is ook niet de bedoeling!

Doen wat je gevoel je ingeeft, zou ik zeggen.

Groetjes,
Karo.
23/5/2009

Natacha B

Meld misbruik18-12-2007 16:19:08

De 'suite' moet bij ons enkel naar het stadhuis en het feest en zo'n dure kledij vind ik verre van nodig! Ze gaan wel in 't nieuw hoor ik, maar ze zullen in gewonere winkels gaan kijken. Die suitekledij kost veel te veel, huren vind ik ook zo weggesmeten geld en ze zullen zich er misschien niet eens gemakkelijk invoelen. De moeders zullen wsl elk een broek dragen zelfs, zijn zus wil wel een kleedje. Ik heb geen orders gegeven qua kleur, genre kledij ofzo, ze mogen doen wat ze willen! Ze dragen sowieso iets feestelijks en ze moeten zich er vooral goed in voelen!

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik19-12-2007 13:38:19

Ik vind het ook wel mooi: zo'n prachtig aangeklede suite, maar ik weet dat velen het niet kunnen betalen. Ik heb de vrouwen gezegd dat ik graag zou hebben dat iedereen 'int lang' is. Dan weet ik zeker dat het wat 'chic' is, maar je kan evengoed met de eindejaarsfeesten een balkleedje in de zara kopen voor misschien 100 EURO. Of ze kunnen ook suitekledij huren he...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...