Terug naar overzicht
Dag Annwij trouwen op 14/03 voor de wet en pas op 24/05 voor de kerk. Mijn broer (getuige) woont in Spanje en wordt normaal volgende week papa. We moesten de data dus kiezen in functie van wanneer hij naar België kon komen, de doop van de kleine in Spanje, ... Ik vind dit heel ok want dan heb je meer tijd om van alles te genieten.groetenCéline
wij zijn vorig jaar getrouwd voor de kerk in mei en waren al voor de wet getrouwd in december. Zo hadden we 2 dagen om te genieten. Denk dat het wat druk zou geworden zijn als we ook trouw voor de wet nog op dezelfde dag hadden gehad.
Als je toch liever op dezelfde dag de beide huwelijken wil doen, kan je voor de lening en de notaris ook op het gemeentehuis "wettelijk samenwonend" worden. Daarvoor moet je ook een papier gaan tekenen en dan heb je voor de wet en voor de bank dezelfde rechten als gehuwden.Maar anderzijds, het huwelijk spreiden is ook gewoon een optie :-)Joke
Hey AnnWij zijn ook vroeger voor de wet getrouwd om de lening van ons huis in orde te krijgen! We hebben er zeker geen spijt van! We hebben nu 2 mooie dagen é! En minder te doen op de dag van het kerkelijk huwelijk!Groetjes
Wij zijn, om dezelfde reden, vorig jaar december voor de wet getrouwd en pas dit jaar in augustus voor de kerk. En ik moet zeggen dat we er ABSOLUUT geen spijt van hebben. Ik zou het onmiddellijk opnieuw doen. In december hadden we een hele fijne dag, gewoon onder de naaste familie en 's avonds kwamen onze beste kameraden. Die dag waren we ook totaal niet zenuwachtig ofzo. De burgemeester kon het ook wat langer trekken op het gemeentehuis, we zijn ongeveer 45 minuten binnen geweest. Als ik van anderen hoor is dit meestal maar 15 minuten. Ik vond het echt geslaagd!Veel succes ermee!
Dag Ann,wij trouwen ook een heel stuk vroeger voor de wet owv een huis en lening. We trouwen op 23 februari voor de wet en op 4 oktober voor de kerk (en feest). Ik heb ook even getwijfeld (en de mening hierover gevraagd op dit forum :-) maar ben uiteindelijk blij (en opgelucht) dat we het zo besloten hebben. We hebben onze notaris expliciet gevraagd of hij het zou aanraden om vroeger te trouwen voor de wet en hij zei van wel. We hebben dan de praktische kant laten primeren op de romantische. Het is ook handig meegenomen dat 4 oktober nu net iets minder drukt wordt en nu trouwen we twee keer ;-)In elk geval veel succes ermee!
Dag Ann, Wij trouwen voor de wet ook niet op de zelfde dag als die voor de kerk. En dit voor een heel andere reden. Wij trouwen 11 juli voor de kerk, maar dan kan je niet voor de wet trouwen. (Vlaamse feestdag). Dus trouwen we nu volgende week al. (21 dec) We zijn dan net 7 jaar samen. Ik vind het helemaal niet erg. Onze ouders zijn ook niet op de zelfde dag voor de kerk en wet getrouwd. Ik denk dat dat wel meer gedaan wordt. Groetjes Anneleen