Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kennisgeving

10-12-2007 21:22:22
hallo,
als je op het onderdeel 'mijn planning' op gastenlijst klikt, dan krijg je een voorbeeldje. Punt A = enkel kennisgeving
Doen jullie dit?
En naar wie sturen jullie dan vb enkel een kennisgeving?
Ik heb wel ergens gelezen dat dit volgens de etiquette zo hoort. Maar heb het persoonlijk nog nooit gezien en vind het een beetje raar overkomen.
groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 409

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik10-12-2007 22:08:42

hoi,
ik heb het ook al gzien. schijnbaar doen sommige dat omdat ze willen dat bep mensen enkel naar de kerk of stadhuis gaan en verder niets.

ik zal dat niet doen, want vind dat maar raar... dan weten die mensen dat ze verder niet uitgenodigd zijn.

mijn mama zorgt al genoeg voor kennisgeving in de gemeente lol

grts cindy 12-09-08
http//cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik11-12-2007 9:25:45

Cindy,
ik denk dat Sarah iets anders bedoeld dan enkel de aankondiging doorsturen. Volgens mij gaat het om een soort 'save-the-dates'. Dat wordt volgens mij vooral in Nederland gedaan. Ik heb het nog nooit gezien. Vertel gewoon tegen vrienden en familie dat jullie gaan trouwen en ze zullen de datum wel vrijhouden, hoor.

Groetjes!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-12-2007 9:53:21

nee nee ik bedoel inderdaad wat cindy zegt. Een aankondiging sturen dat je gaat trouwen aan mensen die je niet op je feest vraagt

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik11-12-2007 11:08:43

Hey,

Wij doen dit inderdaad wel, bij ons zie je dit immers veel. Mensen waar je niet zo heel dicht mee bent maar toch op de hoogte wilt stellen dat je trouwt. Sommige mensen hebben hier immers zoiets van... goh ze zijn getrouwt maar ik wist zelf van niks. Wij doen enkel een feest voor familie en vrienden. Mijn schoonmama wou echter toch haar werknemer, oude werknemer(heeft ze goede band mee) op de hoogte stellen. Ook enkele buren kregen zo een kaartje en onze huisdokter. Ook zijn wij zelfstandig en hebben wij enkele van onze mede-handelaars uit het dorp waar wij ook aan leveren zo een kaartje gestuurd. Ze worden niet uitgenodigd maar krijgen toch onze huwelijksaankondiging. Zo vallen ze niet uit de lucht. Ook gaat er zo een huwelijksaankondiging bij ons in de winkel hangen. Elk doet daarin wat je zelf het beste vind denk ik.

Melissa
12/01/2008

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik11-12-2007 11:57:33

Ik denk ook om zoiets te sturen naar mijn oude school bvb

Melissa
29-3-2008
 Meld misbruik12-12-2007 13:13:09

Ik stuur zo'n aankondiging naar m'n oude werk.
Bovendien hebben mijn ouders een zelfstandige zaak en daar hangen we ook zo'n aankondiging op. Deze mensen worden niet uitgenodigd, maar kunnen dan eventueel wel naar de mis komen. Uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk...

Melissa
29-03-2008

sarah
27-1-2016
 Meld misbruik12-12-2007 18:28:27

Hey Sarah,

Met kennisgeving bedoelen ze dat je het hebt bekendgemaakt. Ik en m'n vriend doen dit door een "Save the date" kaartje te sturen, dit is vooral iets dat is overgewaaid van de Verenigde Staten. Dit wordt meestal één jaar voor de bruiloft gestuurd of wanneer je in een vakantieperiode trouwt, zodat je gasten deze datum vrijhouden.
Het is leuk want in België wordt dit nauwelijks gebruikt.

Groetjes
Sarah & Philippe
30.05.09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...