Terug naar overzicht
Wij hebben een ceremonie gehouden 's avonds waardoor de gasten allemaal op hetzelfde tijdstip moesten daarzijn. Na de ceremonie hebben we dan iedereen tegelijk kunnen begroeten.
Tamara, onze gasten komen ook zo goed als op hetzelfde moment bij de feestzaal aan. Maar liepen jullie dan zelf rond om iedereen te begroeten of hoe ging het in zijn werk?
ik vind dit eigenlijk het minste wat je kan doen als je ze uitnodigd, de gasten komen voor jou en willen op zijn minst je van dichtbij zien en begroeten
Beste Koen,Op onze locatie is er een apart gebouw voorzien voor de ontvangst van de gasten. Als iedereen aanwezig is, komen wij binnen en houden we een korte speech om iedereen te bedanken. Daarna vormen de gasten een erehaag waar wij dan door lopen tot aan de feestzaal. Wees creatief en jullie komen vast wel op een leuk en origineel idee!Groetjes,Vanessa
ik heb er eigenlijk ook geen zin in... maar zoals gezegd.. ze komen naar jullie feest, hebben een cadeau bij. Dus het minste wat je kan doen is de mensen apart begroeten.Ik heb het onlangs aan een kersvers bruidje gevraagd (met een hele lange rij gasten) en die vond het eigenlijk helemaal niet erg, terwijl ze er eerst ook geen zin in had.
Ik heb ooit eens iets origineels gezien in Schotland. De bruidsmeisjes en 'ushers' deelden rozen uit aan de gasten terwijl ze binnenkwamen. Dan ging het koppel rond in de zaal om de rozen op te halen en elke gast te begroeten. Daarna werden de rozen gebruikt als decoratie.
Hoi,Wij hebben dit niet gedaan. We hadden geen zin om met onze ouders op een rijtje te gaan staan en iedereen te begroeten. En onze ouders zagen dit ook niet zitten. Ik vind persoonlijk helemaal niet dat dat moet. Je kan gemakkelijk gewoon rondwandelen en iedereen begroeten. Er was bij ons een heel losse sfeer en ik vond echt niet dat dat stoorde. Heb er ook geen negatieve commentaren over gehoord (maar ja, je hoort ook niet alles).Na het buitenkomen bij de kerk hebben we iedereen die daar was begroet. Het merendeel kwam naar de receptie vlak erna.We hebben ons daar wel "centraal" gezet bij het begin, zo'n kwartiertje en moet zeggen dat eigenlijk alleen diegene die iets kwamen afgeven naar ons toe zijn geweest (meerendeel had geld op de rekening gestort) en nadien hebben wij gewoon wat rondgewandeld. Iedereen voor het eten was al op de receptie en toen de gasten voor het avondfeest aankwamen werden zij ontvangen met een glaasje champagne en we zijn toen ook gewoon naar iedereen toegeweest.Ben een paar maanden geleden ook naar een trouw geweest (vanaf dessert buffet) en het koppen stond daar ook niet op een rijtje om iedereen te begroeten. We zijn ze gaan feliciteren maar vond het helemaal niet erg dat er geen officiele rij stond.Wil maar zeggen, vind helemaal niet dat dat moet en dat het best anders kan.GroetjesKristel
Als je gewoon rondloopt, blijf je dan niet te lang bij één groepje staan, waardoor je sommige gasten niet kan begroeten? Ik zou het ook graag zo doen, maar ben bang dat er mensen vergeten zullen worden...
Neen, ik vond van niet.Je bent er je van bewust dat je iedereen moet gaan begroeten. En je bent met z'n 2-en dus je blijft niet noodzakelijk samen een lange tijd bij dezelfde groep staan. Ik denk echt dat we met iedereen gepraat hebben. Misschien bij de een mijn man wat langer dan ik en omgekeerd.