Terug naar overzicht
Ik denk dat dat niet zo vaak gebeurd. Wij gaan dat alleszins niet doen, ge kunt niet blijven bedankjes geven hé! Ge kunt wel opt einde van u misboekje zetten: bedankt voor het meevieren ofzo, hebben ze toch een herinering ;)Succes!
wij geven wel een bedankje aan de kindjes, dat zie je bij ons eigenlijk altijd.Maar ik heb vb nog nooit een ijskraam, mini-receptie of iets dergelijks gezien. Al zei onze ceremoniemeester wel dat ze dit vaak doen.Maar ik denk dat de mensen die naar kerk komen meestal ook uitgenodigd zijn, dus ik vind dat niet nodig
De huwelijksbedankjes zijn normaal gezien enkel voor gasten op het avondfeest en kunnen een klein cadeautje zijn (een kaarsje, een gadget, bruidssuiker,...), een foto ('s avonds al of later verstuurd) enz... De bedankjes aan de kerk zijn eigenlijk (toch bij ons) enkel bedoeld voor kindjes die een bloemetje of cadeautje komen afgeven aan het bruidspaar en zijn dus meestal snoepjes verpakt aan een leuk gadget, speelgoedje of pluchen beestje...Ik begrijp dat dit kan verschillen van regio tot regio maar bij ons zijn dat zo ongeveer de principes.Veel succes met de verdere voorbereidingen!Lien16.02.2008
hey,wij geven ook een cadeautje op het einde van de mis. wij zullen achteraan de kerk voor de kinderen bellenblazers voorzien met enkele snoepjes. bij het buitenkomen van de kerk zijn de kinderen volop bezig met bellen te blazen en dat levert prachtige foto's op. je kan ze kopen bij Hema en kost bovendien niet veel!!
Hey,Bedankt voor jullie reactie's. we geven inderdaad op het feest als de mensen naar huis gaan een bedankje mee, maar aan de kerk gaan we dan niet doen.Het is inderdaad misschien mooi dat de kindjes bellen blazen als ze buiten komen.Maar de bruidskindjes krijgen op het feest iets extra als cadeau, zoals de ouders ( wat weten we nog niet).We weten ook niet hoeveel volk gaat er aan de kerk staan en hoeveel kindjes.Dus conclussie, we gaan niets geven. enkel de genodigden op de receptie en het feest.groetjes Evi
wij zijn in september getrouwd en hebben snoepzakjes met een potlood aan gemaakt voor de kindjes aan de kerk .als ze bloemen komen geven dan is het toch wel leuk dat ze iets krijgen he .hier is het de gewoonte om te doen .
Hallo,Ikke hier nog ens. In welke regio bedoelen jullie dan dat dit de gewoonte is?Wij trouwen in Limburg? Mijn vriend zegt van de huwelijken in Lanaken en Bilzen dat hij heeft meegemaakt dat dit niet de gewoonte is?Groetjes
ik ben van antwerpen.