Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankje

6-12-2007 14:24:03
Hallo,

Ik zie hier vaak verschijnen dat jullie een bedankje aan de kerk geven. Maar moet dat echt gedaan worden, ik wist dat niet en heb het zelf ook nog niet meegemaakt ergens.
Geven jullie dan snoep aan de kindjes of wat?
Is het een erg als je zoiets niet doet, want we weten ook niet wie of wat er naar een kerk komen en misschien staan er ook mensen die we niet eens kennen.
Je weet wel van die mensen die gewoon nieuwsgierig zijn wie er trouwt en wat iedereen aan heeft...

Wat denken jullie?

Groetjes Evi

Evi
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 390

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik6-12-2007 15:02:36

Ik denk dat dat niet zo vaak gebeurd. Wij gaan dat alleszins niet doen, ge kunt niet blijven bedankjes geven hé! Ge kunt wel opt einde van u misboekje zetten: bedankt voor het meevieren ofzo, hebben ze toch een herinering ;)

Succes!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-12-2007 15:09:10

wij geven wel een bedankje aan de kindjes, dat zie je bij ons eigenlijk altijd.
Maar ik heb vb nog nooit een ijskraam, mini-receptie of iets dergelijks gezien. Al zei onze ceremoniemeester wel dat ze dit vaak doen.
Maar ik denk dat de mensen die naar kerk komen meestal ook uitgenodigd zijn, dus ik vind dat niet nodig

lien
16-2-2008
 Meld misbruik6-12-2007 15:10:36

De huwelijksbedankjes zijn normaal gezien enkel voor gasten op het avondfeest en kunnen een klein cadeautje zijn (een kaarsje, een gadget, bruidssuiker,...), een foto ('s avonds al of later verstuurd) enz... De bedankjes aan de kerk zijn eigenlijk (toch bij ons) enkel bedoeld voor kindjes die een bloemetje of cadeautje komen afgeven aan het bruidspaar en zijn dus meestal snoepjes verpakt aan een leuk gadget, speelgoedje of pluchen beestje...
Ik begrijp dat dit kan verschillen van regio tot regio maar bij ons zijn dat zo ongeveer de principes.
Veel succes met de verdere voorbereidingen!
Lien
16.02.2008

fieke
30-8-2008
 Meld misbruik6-12-2007 16:07:08

hey,

wij geven ook een cadeautje op het einde van de mis. wij zullen achteraan de kerk voor de kinderen bellenblazers voorzien met enkele snoepjes. bij het buitenkomen van de kerk zijn de kinderen volop bezig met bellen te blazen en dat levert prachtige foto's op. je kan ze kopen bij Hema en kost bovendien niet veel!!

Evi
8-8-2008
 Meld misbruik7-12-2007 12:09:28

Hey,

Bedankt voor jullie reactie's. we geven inderdaad op het feest als de mensen naar huis gaan een bedankje mee, maar aan de kerk gaan we dan niet doen.
Het is inderdaad misschien mooi dat de kindjes bellen blazen als ze buiten komen.
Maar de bruidskindjes krijgen op het feest iets extra als cadeau, zoals de ouders ( wat weten we nog niet).
We weten ook niet hoeveel volk gaat er aan de kerk staan en hoeveel kindjes.
Dus conclussie, we gaan niets geven. enkel de genodigden op de receptie en het feest.

groetjes
Evi

jessy
22-9-2007
 Meld misbruik7-12-2007 13:00:35

wij zijn in september getrouwd en hebben snoepzakjes met een potlood aan gemaakt voor de kindjes aan de kerk .
als ze bloemen komen geven dan is het toch wel leuk dat ze iets krijgen he .
hier is het de gewoonte om te doen .

Evi
8-8-2008
 Meld misbruik7-12-2007 13:27:32

Hallo,

Ikke hier nog ens. In welke regio bedoelen jullie dan dat dit de gewoonte is?
Wij trouwen in Limburg? Mijn vriend zegt van de huwelijken in Lanaken en Bilzen dat hij heeft meegemaakt dat dit niet de gewoonte is?

Groetjes

jessy
22-9-2007
 Meld misbruik10-12-2007 14:08:59

ik ben van antwerpen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...