Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Champagne en wijn

4-12-2007 13:49:12
Hey,

Wij regelen alles zelf voor ons feest en vroegen ons af hoeveel champagne en wijn we moeten voorzien om zeker genoeg te hebben maar niet met hopen overschot te zitten.

Voor tijdens de receptie vooraf zouden we wijn voorzien, dit is voor 50 man gedurende een goed uur.
We zouden champagne voorzien als aperitief op ons feest, voor zo'n 100 man. Tijdens het eten zouden we wijn voorzien.

Heeft iemand een idee hoeveel flessen champagne en wijn we moeten voorzien? Kent er misschien iemand merken die zeker lekker zijn maar toch niet van de allerduurste zijn?

Alvast bedankt,

Kim

Kim
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 3189

Ann
10-5-2008
 Meld misbruik4-12-2007 14:40:08

Hallo Kim,

Je moet ongeveer tellen dat je uit 1 fles ongeveer 4 glazen krijgt. En iedereen drinkt toch al snel 2à3 glazen als het niet meer is.
Zeker voor bij het eten zou ik toch voldoende wijn voorzien. Het is moeilijk te zeggen hoeveel dat ze gaan drinken. Warm of koud weer? .... spelen allemaal een rol.
ik hoop dat ik je al een beetje heb kunnen helpen.

Nog veel succes.

Groetjes,
Ann
10 mei 2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-12-2007 14:59:08

hela,
je moet eens navragen of je de overschot niet mag terugbrengen. wij konden dat bij onze babyborrel wel.
Waarom schenk je trouwens geen cava ipv wijn?
Veel goedkoper en de meeste mensen vinden het even lekker. Wij hadden op onze babyborrel ook flessen cava. Er waren er 49 op en we hadden 120 gasten tussen 14 en 17 uur.
Voor ons huwelijkfeest tel ik ongeveer een halve fles cava + hele fles wijn per persoon.
Aangezien wij het in een restaurant doen en per consumptie afrekenen, tel ik het dus ruim.
2 a 3 glazen is te weinig, dat weet ik zeker!

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik4-12-2007 15:00:17

Hey Kim,

Moet het per se champagne zijn? Want de Spaanse schuimwijn, cava is ook zeer lekker en meestal veel goedkoper. Wij houden persoonlijk meer van cava dan van champagne.

Een heel lekker merk van cava is Aretey. Niet zo makkelijk te vinden, maar heel goed. Hij kost ongeveer 7 euro per fles.

Voor wijnen hangt alles natuurlijk af van smaak: houden jullie van een goede Merlot of een Bordeaux of een Cabernet Sauvignon...?

Bij Colruyt hebben ze een hele goeie Spaanse rode wijn: Los Condes. Hij kost minder dan 5 euro, want da's meestal ons budget om wijn te kopen. Een goeie wijn hoeft nl. niet duur te zijn...

Koop een aantal goedkopere flessen in de Colruyt of zo en probeer ze met wat vrienden of familie uit. Heb je al een leuke dag nog voor de trouw...

Groetjes en laat maar weten wat je gekozen hebt!
Ines
3/10/2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-12-2007 15:09:51

als ik van jou was zou ik tijdens de receptie ook cava/champagne voorzien.
Dat maakt het wel chique! Als je cava schenkt is het nog niet eens duurder als wijn...

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-12-2007 15:50:41

Een heel erg lekker cava is Codorniu (ik denk 8 euro), verkrijgbaar in rose of gewoon wit. Je kan dat in de Delhaize vinden & daar kan je normaal je overschot ook teruggeven. En die hebben regelmatig zo acties dat ge 10% krijgt of 1 fles gratis bij 6 kopen.

Succes alleszins!

lieve
28-6-2008
 Meld misbruik4-12-2007 16:20:34

Hallo, Moest het je interesseren mijn vader is wijnhandelaar en hij weet er héél veel van. Heeft voor ieders budget en neemt ook altijd overschot terug!

Groetjes,
Lieve
28/06/2008

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik4-12-2007 16:40:57

Hey Lieve,

Wij zijn zeker geïnteresseerd! Van waar is je vader ergens? Je kan me eventueel contacteren via kiwike@msn.com.

Groetjes,
Kim

Sylvie

Meld misbruik5-12-2007 8:58:10

Hey Kim,

Wij gaan altijd achter onze wijn naar de Moezelstreek, een echt lekker wijntje voor tijdens de receptie en is slechts 3,5 euro voor 1 l en 't is echt goede kwaliteit. Je kan kiezen tussen droge en halfdroge. Indien gewenst, leveren ze zelfs aan huis.
Moest je van onze streek zijn, wil 'k je er gerust ééntje komen brengen om te proberen hoor:-).
Voor de champagne gaan wij ook altijd naar de champagnestreek zelf, want hier is 't toch vooral de naam die je betaalt en daar heb je al uitstekende champagne voor maar 11,5 euro per fles.
Hoeveel je juist moeten rekenen, is moeilijk te zeggen, maar 'k zou een halve fles per persoon rekenen en uit één fles haal je 6 glazen.

Groetjes,

Sylvie

Kristel

Meld misbruik5-12-2007 10:23:17

Hoi Kim,

Wij hebben champagne geserveerd tijdens de receptie die we direct bij de champagneboer in Champagne, Fr zijn gaan halen. Per fles was dat 11,20euro. Dus ongeveer zelfde prijs als cava.

Voor de wijn hadden we ons een budget gesteld van 5 a 6 euro per fles en mijn schoonbroer die er iets van kent is een paar (alle 6 van elk) flessen rode en witte wijn gaan kopen en we hebben die dan samen geproefd bij de traiteir.

Qua aantallen raadde de traiteur ons 1/2 fles champagne per persoon aan; 1/2 fles rode wijn en 1/3 witte wijn voor tijdens het eten en dat was echt voldoendoe hoor. We zijn op een mooie warme lente dag in April getrouwd en de obers hebben goed doorgeschonken zowel tijdens de receptie en het eten en we hadden op het einde van de avond nog flessen over.
We hebben die bijgehouden want nu is het nog tof om eens wanneer we bezoek hebben een flesje "huwelijkswijn" te serveren. En wijn blijft toch lang goed he.
Maar normaal gezien nemen de Carrefour, Coleruyt, Delhaize etc flessen terug hoor.

Groetjes
Kristel

Wendy

Meld misbruik5-12-2007 12:34:37

Hey,

bij onze trouw zeiden ze voor een receptie van 2 uur, dat we mochten rekenen per persoon op ongeveer 3/4e van een fles schuimwijn (75 cl). We werkten niet op forfait omdat niet kon en moesten dus het verbruik betalen en hebben daarop dan gebudgetteerd. En het klopte min of meer, we kwamen iets goedkoper en in dat bedrag zat ook de fruitsap en frisdrank die gedronken geweest is.

Als je zelf alles organiseert, is Crémant D'Alsace een heel goed alternatief voor champagne, dit is eigenlijk champagne die zichzelf geen champagne mag noemen omdat het niet uit de champagnestreek komt. Maar wel heel lekker en geliefd...

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...