TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joke
19-4-2008
|
1-10-2007 15:43:03
Wij gaan het ook op die manier aanpakken. op het avondfeest (eten en alles) vragen we alleen familie en dichte vrienden en kennissen waar we veel aan hebben. 's Avonds op het dessertenbuffet komen dan de collega's en vrienden waar we niet meer zo heel veel contact mee hebben. Ik ben zelf ook al een aantal keer voor het desserten buffet uitgenodigd en ik heb daar helemaal geen probleem mee. Het belangrijkste is dat je kan meevieren en dat je het koppel kan laten zien dat je blij bent voor hen! Ga gewoon voor je eigen keuze (je moet natuurlijk wel een akkoord vinden met je ventje ;-) ) Veel succes!
Joke
|
|
sarah
17-5-2008
|
1-10-2007 15:44:02
ik vind dat je groot gelijk hebt!! Wij vragen ook zulke mensen gewoon niet. Moet wel zeggen dat ik me soms afvraag of we er goed aan doen. Wij doen een walking dinner en laten sommige mensen pas na het 5e hapje komen, en op hun uitnodiging zet ik dan 'cocktailreceptie' klinkt nog beetje chique ook.. je moet gewoon doen, waar jij je goed bij voelt! Als je man zelfstandige is, dan moet je er ook rekening mee houden dat je zakenrelaties moet uitnodigen. Daar had ik in het begin niet aan gedacht
|
|
Kim
3-11-2007
|
1-10-2007 16:09:50
Goh, wij eten 's middag met de suite en 's avonds geven we gewoon een feestje met drank en kleine hapjes, waarbij we dan rond 12u een bruidstaart hebben... Als je iedereen eten wilt geven is dat inderdaad niet te betalen en bovendien heb je er zelf niet veel aan... Je kan het natuurlijk niet maken van een familie wel volledig te vragen en de andere niet. Ik ken de familie van mijn aanstaande ook niet, en ook hijzelf ziet die mensen nauwelijks, dus zowel zijn als mijn nichten en neven komen feesten maar niet eten en dat lijkt me perfect zo! Het belangrijkste is dat jullie je allebei goed voelen bij de formule die je kiest!
|
|
Ilse
17-5-2008
|
1-10-2007 16:21:05
goh, moeilijke zaak... Persoonlijk ben ik helemaal niet te vinden voor het "desserten-buffet concept". Uiteraard begrijp ik dat een alternatief kan zijn voor sommigen om bepaalde mensen dan toch te laten komen. Hoe die familie van je verloofde zal reageren zal afhankelijk zijn van hun kijk op de "familie -situatie ". Je zal eerst met je ventje moeten overeenkomen vrees ik... Bij ons is het zo dat de familie van mijn vriend dubbel zo groot is als de mijne (60 per) , waarvan we er 40 slechts 2 keer per jaar zien. Ik voel me der dus slecht bij dat ik voor deze mensen moet betalen, maar we kunnen er niet onderuit, want worden zelf ook altijd uitgenodigd voor de huwelijksfeesten. Wij hebben ervoor gekozen collega's en kenissen op receptie te laten komen. Dichte familie zal heel de dag aanwezig zijn, maar neven en nichten enkel op het avondfeest. Hopelijk vinden jullie een oplossing waar jullie beide je goed bij voelen. veel succes,
Ilse 17 mei 2008
|
|
Bart
|
1-10-2007 16:25:25
dit wordt regelmatig gedaan ... de meesten maken daar geen spel van.
cheers, dj lebart
|
|
Elke
13-10-2007
|
1-10-2007 16:26:40
Hey Sandra,
bij ons in de vriendenkring is het dessertenbuffet goed ingeburgerd... Niemand vind het erg om naar het dessertenbuffet te komen, zo maken ze toch nog een groot deel van het feest mee hé.
Elke
|
|
Tania
3-5-2008
|
1-10-2007 16:32:15
Dat wordt tegenwoordig heel vaak gedaan hoor! Wij zijn zo naar een feest geweest: ze hadden eten voor enkel heel naaste familie (ik geloof maar een twintigtal), en dan was er een receptie rond 20u30 voor alle anderen. Een uurtje later ging iedereen tesamen in een tweede zaal aan tafel zitten, waar het dessert werd gegeven. Daarna volgde het dansfeest, en was er ook nog een koud en warm buffet dat bleef staan tijdens de nacht. Persoonlijk had ik daar niet zo veel aan (je gaat niet superveel eten om 12u), maar er waren toch veel mensen die daar nog van gebruik gemaakt hebben. Het hele feest was supergezellig en heel fijn, en niemand heeft er een opmerking over gemaakt.
Dus doen, als je dat de beste oplossing lijkt!
Groetjes,
Tania
|
|
Kristel
|
1-10-2007 16:47:04
Hoi Sandra,
Wij zijn onlangs ook uitgenodigd op het dessert buffet van een collega van mijn man. Ik zie daar het probleem niet van in...
Zelf hadden wij familie en dicht vrienden uitgenodigd voor de receptie en het eten (ook BBQ) en dan om 21u30 de collega's en verre vrienden. Voor hun hadden we een stukje taart en sandwichke voorzien rond 23u. Heb geen klachten gehoord en dan nog. Je doet toch wat je wilt...
Groetjes Kristel
|
|
Katrien
18-8-2007
|
1-10-2007 17:10:59
Hoi,
Wij hebben dit ook gedaan. Op de receptie en menu hadden we onze tantes, nonkels, vrienden van mijn ouders en onze vrienden. Dit waren er zo'n 70. Om 9uur kwamen dan de neven, nichten en collega's voor een receptie en dan dessertenbuffet. Dit waren er nog zo'n 75. Geen probleem en ze vonden het heel goed. Ik zou dan wel zorgen dat je een uitgebreid en goed dessertenbuffet hebt.
Groetjes, Katrien www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl
|
|
evy
1-3-2009
|
1-10-2007 17:28:24
Persoonlijk ben ik niet te vinden voor dat dessertenbuffetgedoe... Als ik uitgenodigd zou worden om 21.30u om een dessertje te komen eten...sorry, maar dan kom ik mijn zetel niet (meer) voor uit en dan bedank ik vriendelijk voor de uitnodiging. Wijzelf doen geen receptie, enkel aperitief en gans de familie, vrienden en collega's worden uitgenodigd op het avondfeest met maaltijd en dessertenbuffet. Ieder zijn mening uiteraard, maar persoonlijk hou ik niet van het laat aankomen op een feest.
|
|
Jesse
16-8-2008
|
1-10-2007 17:41:00
Hey Sandra, Wij hebben ongeveer 200 genodigden op ons trouwfeest. Daar wij alles zelf moeten betalen, hebben besloten om eerst een receptie voor de buren en mensen die niet naar het avondfeest komen... te houden, rond 17u30 doen we een bbq enkel voor ons, onze ouders, broers en zus, en de grootouders. Dit is dan ook een moment dat wij eens kunnen rusten. Rond 20u - 20u30 nodigen we alle tantes en nonkels, neven en nichten, collegas, vrienden, ... uit voor een dansfeest met dessertenbuffet.
Jullie beslissen zelf hoe jullie dag er gaat uit zien, niet iemand anders.
Veel succes!
Jesse 16/08/08
|
|
Petra
29-9-2007
|
1-10-2007 17:43:05
Hallo Sandra,
Ik wil hier toch even op reageren! Wij zijn dit weekend getrouwd en hebben het diner gegeven om 16u30, met de dichtsbijzijnde familie, getuigen en buren. Nadien om 21u30 volgde voor de nichten en neven en vrienden het dessertbuffet, heel uitgebreid met alles erop en eraan en ook nog een middernachtbuffetje. Je kan toch moeilijk iedereen uitnodigen op het diner! Das bijna niet haalbaar. Ik zal heel eerlijk zijn, de feest gaat een massa geld kosten omdat wij voor het diner met een voorgerecht, soep, tussengerecht, sorbet en hoofdgerecht hbb gewerkt en als je dan iedereen moet laten komen...is het echt veel! Ik verschiet van de reactie hier onder mijne wel een beetje van "Evy". Om een dessertje kom je u zetel niet uit? Je komt toch voor het bruidspaar uiteindelijk... De mensen voelen zich snel minderwaardig en geviseerd blijkbaar!
Neem de juiste beslissing in elk geval, persoonlijk denk ik dat bijna iedereen dit zo doet!
Groetjes Petra www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl
|
|
Marie
13-6-2009
|
1-10-2007 17:48:02
Ik dacht niet dat iemand daar problemen van zou maken!?
Het dessertenbuffet is toch gewoon de hippe versie van een receptie? Als wij worden uitgenodigd voor het dessertenbuffet begrijpen we altijd wel waarom, en zou het zelfs genant zijn als we op de hele feest werden uitgenodigd. Wij vinden het idee wel plezant want meestal koppelen we er een etentje aan (voor) met de andere genodigden die je kent.
Mensen die uitgenodigd worden op een dessertenbuffet 'te min' vinden, hebben toch het hele concept van 'wij trouwen en trakteren eens' niet begrepen!
Groetjes!
|
|
Stefanie
|
1-10-2007 18:09:34
Ook wij gaan gebruik maken van die formule. die mensen worden uitgenodigd voor een heel lekker buffet en krijgen uiteindelijk de kans om nog gans je dansfeest mee te maken. Zeker ervoor gaan!
|
|
Sandra
12-4-2008
|
1-10-2007 18:14:12
Bedankt voor alle reacties, ik voel mij al stukken beter. Nu alleen mijn ventje nog overtuigen. Ik heb vannacht niet geslapen van dat hele gedoe. Ik vind het niet erg om over budget te gaan voor mijn jurk en de ringen maar wel voor dit. Ik vroeg mij enkel nog af of je altijd een receptie doet voor de mensen die later komen voor het dessertenbuffet. Ik denk niet dat wij de mogelijkheid hebben om 2 aparte zalen te hebben.
|
|
Olivia
4-5-2007
|
1-10-2007 18:23:20
Hey Sandra, Dankzij een enveloppendoos dat wij voor een meisje op dit forum maakten (eentje die jou trouwens ook een hart onder de riem steekt) is er een mooie vriendschap ontstaan... en zo zaten wij vorig weekend op een "dessertenbuffet" om U tegen te zeggen!! Het is immers in deze tijd niet meer mogelijk om zo'n 150 gasten voor een volledig diner uit te nodigen?! Wij hebben het hart op de juiste plaats en tenslotte is het toch niet "voor wat hoort wat"??! Uit beleefdheid zou ik sowieso altijd gaan, maar als ik de keuze mag maken zal ik eerder in mijn zetel blijven zitten als ik SLECHTS (om het zo te zeggen) voor een receptie wordt uitgenodigd... Het dessertenbuffet was gewoon ONGELOOFLIJK en werd dan nog gevolgd door een nachtbuffet... én je bent er echt wel bij voor de hele avond (nacht)!
|
|
Hanne
30-8-2008
|
1-10-2007 19:14:50
Sandra, je kan alles maken de dag van vandaag! Er zijn zoveel meningen! Je zou evengoed alleen een uitgebreide receptie kunnen geven met hapjes op de bbq en je dansfeest daarop laten aansluiten. Het is toch normaal dat niet iedereen evenveel geld kan investeren in een trouw. Onze ouders betalen het hele gedoe, maar dat kan niet iedereen zeggen. Je moet je eigen zin doen, naar je eigen mogelijkheden.
Wij laten ook een grote groep vrienden en collega's na het eten komen. Zo hebben we veel jong volk op ons dansfeest en kost het ons toch stukken minder. Ik vind het altijd een eer dat je op een trouw gevraagd bent, gelijk op welk deel. Je moet ook een beetje je plaats kennen in een vriendschap, é. Van sommige verdere vrienden vind ik het maar normaal dat ik niet de hele dag mag meemaken.
Zoek een concept waar je je goed bij voelt en dat je financieel aan kan. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden!!
|
|
Natacha B
|
1-10-2007 20:34:18
Wij gaan ook alleen voor de familie (60 pers) receptie & bbq geven. Daarna mogen de collega's en vrienden ook aanschuiven voor een dessert en dan nog blijven voor het avondfeest met drank aan volenté ... Persoonlijk zou ik zeer graag op die manier uitgenodigd worden, want dan heb je meer sfeer opgesnoven dan enkel de receptie en al dat eten hoeft voor mij niet echt ;)
Wij twijfelen zelfs nog of we gewoon bruidstaart zullen nemen, dessertenbuffet is wel sjieker, maar ik vrees ook weer wat té duur uiteindelijk?
Doe gewoon jullie zin! :)
|
|
L
26-6-2009
|
2-10-2007 10:15:06
wij waren eerst ook van plan om dat concept te gebruiken voor onze trouw! T is uiteindelijk toch een traditioneel menu geworden,maar louter omdat de feestzaal dessertenbuffet met meer personen als de diner niet toeliet (en dat was bij ons t geval, er zouden er maar 40 voor t eten zijn en dan 70 bijkomen wat de zaal dus weigerde) en we waren verloren aan die zaal dus ja...
Maar k blij dat een tof concept vinden en vooral héél lekker!! k schuif eerlijk gezegd liever aan bij een dessertenbuffet (mmmmmmm) dan bij een ganse maaltijd waardoor ik achteraf geen zin heb in dessert omdat t andere eten ook lekker was en je dat niet kan laten staan he!
gewoon kiezen wat jullie zelf willen
|
|
Elke
13-10-2007
|
2-10-2007 10:26:39
Hey Sandra,
ivm je tweede vraag: bij ons krijgen de gasten die tegen 22.30u komen voor het dessertenbuffet eerst twee glaasjes met een hapje in de 'veranda'. Ondertussen zijn de 'eetgasten' hun hoofdgerecht aan het afwerken en worden wij even van tafel 'geplukt' om de nieuwe gasten te verwelkomen. Tegen dat de ene hun hoofdgerecht op hebben en aan het dessertenbuffet beginnen (met vuurwerk en bruidsijstaart), hebben ook de andere hun glaasje champagne en hapjes op en schuiven ze dus moeiteloos aan bij het dessertenbuffet. en komen ze dus van de veranda naar de zaal.
laatste keer (geen regenweer) werden we als 'dessertenbuffet-gasten' ontvangen op terras buiten. en een andere keer werden we ontvangen in de hal ... Dus als er geen tweede zaal is, zijn er zeker andere oplossingen.
groetjes, Elke 13/10/07
|
|
Ibe
22-5-2010
|
2-10-2007 15:23:49
Goh dat is toch eerder "standaard" zoiets de dag van vandaag? Wij hebben eerst een receptie voor de verre kenissen en buren, daarna recept en diner (buffet) voor naaste familie en beste vrienden, de andere vrienden en onze collega's schuiven dan aan voor het dessertenbuffet...ik ben zeker dat niemand daar raar van zal opkijken hoor! Bij ons zijn er 60 mensen voor het diner, daarna komen er 80 bij voor het dessertenbuffet en dansfeest. wij zullen dus is totaal met 140 personen zijn...die ga ik echt niet allemaal én diner én dessert én drank à volonté geven hoor. En dat is geen kwestie van niet willen of gierig zijn maar dat ik gewoon niet betaalbaar voor ons! En het belangrijkste is toch dat er gefeest wordt en de mensen zich amuseren: of dat nu met of zonder een uitgebreid menu is maakt toch niets uit?
Je moet wel een "lijn" trekken in wie je wel en niet vraagt voor de BBQ en voor wie je pas vanaf het dessert laat komen (bv tantes en nonkels en neven en nichten), anders gaan de mensen je mss idd wel scheef bekijken 'waarom die wel en wij niet' maar dat hoef je je eigenlijk helemaal NIET aan te trekken!
|
|
Cathy
24-5-2008
|
4-10-2007 12:42:21
Hey!
Ook wij doen een dessertenbuffet na een sit-down dinner. De gasten krijgen een glaasje aperitief als ze binnenkomen (waarschijnlijk gewoon in dezelfde zaal) & zetten zich mee aan tafel. Ik nodig mijn niet zo goede vrienden liever uit voor een dessertbuffet dan voor de receptie, dat is iets duurder maar daar hebben ze wel meer aan (en ik ook, want ik hoop dat er veel gedanst wordt ;) ). Mensen die het niet de moeite vinden om daarvoor nog af te komen, das hun probleem, het is uwe trouwdag, gij beslist hoe die eruit ziet & wie geen moeite wilt doen om af te komen, die komt maar gewoon ni en mist een spetterend feest!
Veel succes, en ik wens je een prachtige dag!!
Cathy 24 mei 2008
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|