Terug naar overzicht
Dat is echt wel overdreven denk ik. Ik had iemand gevraagd die dat als hobby doet en was 250 euro kwijt, waarvan 50 euro voor het bruidsboeket. Voor die 250euro kreeg ik 16 corsages, altaarstuk, bloemen voor de lezenaar en rond de paaskaars en bruidsboeket. Misschien toch eens naar een andere winkel kijken of misschien kent er iemand in je familie ook wel iemand die dat voor hobby doet.Groetjes
bij ons was het 100€ voor het boeket en 6 corsages bij van gastel, voor de kerk hadden wij een altaarstuk, een stuk voor aan de lezenaar en bloemversiering voor de stoelen in de middengang voor 150€, maar dat was van een andere bloemist en wij hebben die kosten gedeeld met een ander koppel dat op dezelfde dag trouwde in de die kerk.
wij betalen per tafelstukje ongeveer 30 euro... zou dus wel kunnen kloppen. Bruidsboeket weet ik niet
een domme vraag misschien: wat is een corsage?
dat zijn de bloemen die ze op de kledij spelden. vb bij de bruidegom, vader van de bruid,...
Tja, de meeste prijzen die je hier op het forum vindt zijn prijzen voor de kerk alleen.Maar zoals Sarah reeds schreef betaal je voor een tafelstukje makkelijk 30 e dus als je veel tafels hebt kan dat oplopen.Wij betaalden voor alles 700 e en de tafelstukjes waren dan nog redelijk speciaal en kostten daardoor maar 8 e. Moesten we tafelstukjes gehad hebben van 30 e dan hadden we bijna 1000 e moeten betalen.Wij hadden geen feestzaalstuk (is ook duur) maar wel staanders in de kerk.Groetjes, Sissi(113 dagen getrouwd)
Ik vond de prijzen ook erg overdreven, dus hebben wij gewoon alles zelf gemaakt. Ik heb 115€ betaald voor 2 bruidsboeketten (één voor op een graf), 4 bruidsdamesboeketten, 3 tafelstukken en 3 stukken voor versiering thuis.Da's dus best een heel verschil...
Hey Petra,Dit vind ik wel overdreven en het hangt natuurlijk ook wel af welke bloemen je wil (wij hadden orchideën, niet zo goedkoop), ik heb quasi evenveel aantal bloemstukjes als jij maar ik had mijn altaarstukje wel gebruikt voor de eretafel en de feestzaalstukjes werden verzorgd door de feestzaal zelf. Verder hadden wij nog een bloemstuk voor op de auto.Als ik van jou was zou ik toch eens horen bij een andere bloemist.Ik weet niet van waar jij bent maar ik ben super tevreden van mijn bloemist (hartje Antwerpen) en ik had belange niet zoveel betaald!! Als je wil stuur ik je zijn gegevens door via mail.Nog veel succes!Groetjes,Vân en Michel07/07/07
heykes,wij hebben juist geen €100 betaald voor 12 corsages, een altaarstuk en mijn bruidsboeket. Wij hadden wel alleen roosjes voorzien...groetjes wendy
Dat vind 'k toch ook wel heel veel se.K heb zelf het bruidsboeket gemaakt van m'n nicht.Misschien eens kijken in je familie of vriendenkring die dit ook doet als hobby? Dan zal je toch een stuk goedkoper zitten hoor.Groetjes,Sylvie
Hey Petra,wij trouwen binnen een maand en ik heb ook al een paar bloemisten afgelopen ... De prijzen vind ik ook echt veel te veel!! Ik denk er aan van alle bloemstukjes door een vriendin te laten doen, en enkel mijn bruidsboeket bij een bloemist ... Ik heb eens van iemand gehoord dat ze de plaatselijke KAV (of den boerenbond) of zo ingeschakeld hadden om de kerk te versieren, da's ook veel goedkoper hé. Misschien moet je zo eens zoeken? Ik ben er wel zelf nog niet uit ... Elke13/10/07
Hey,Dit is echt overdreven. Er is ook veel verschil tussen de verschillende bloemisten. Sommigen hebben een dikke nek een luxe winkel, ... maar doen wel de inkoop prijs maal 3 of 4. Andere winkels zijn eenvoudiger en zijn goedkoper. De beste bloemist is meestal nog deze gewoon om de hoek.Groetjes
Al 's gedacht om sommige stukken te vervangen dor ballonnen boeketten? Zelfs voor op de tafels kan het veeeeel goedkoper met kleine ballonnetjes, heel feestelijk maar je moet er voor te vinden zijn...
Wij betaalden € 600 voor enkel een trouwboeket, 7 corsages, een stuk op het altaar en links en rechts ervan, een klein bloemetje aan de stoelen in het gangpad van de kerk, een bloemstuk op de voorkant en de achterkant van onze cabrio.De bloemen stonden wel duur die dag (7/07/2007).Ik denk dus wel dat die prijs kan kloppen.Veel succes!Fiekereeds 73 dagen getrouwd
een tof ideetje dat ik onlangs zag: leg je boeket op het altaar. je kan het toch niet bij je houden in de mis en zo is het altaar ook versierd.Elke