Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misschien ...

  5-9-2007 9:22:32
Pfff, nu zaterdag echt dichtbij komt, krijgen we telefoontjes van mensen die 'toch niet kunnen komen'. Ok, jammer, dat geven we dan nog wel even door. Het ergste vind ik echter de berichten met 'wij komen misschien' of 'misschien tot niet' ...

Misschien...? Volgens mij beseffen mensen niet wat voor een frustrerend antwoord dit is.
Ok, als je bijna moet gaan bevallen, snap ik de 'misschien', maar 'misschien' ga ik nog op reis, 'misschien' ben ik dan te moe of 'misschien' vind ik geen babysit, ... zijn antwoorden waar ik lichtjes slecht gezind van word. Zeker nu ze zo kort op dé dag doorgegeven worden.

Maak voor jezelf de beslissing en laat het ons dan weten. Kom dan gewoon naar 'een deel' van die dag, maar maak aub een beslissing.
*zucht*

Sorry, moest dit even kwijt.

Zijn er nog die zich hier zo aan kunnen ergeren?

Katrien
8-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1267


carline
1-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 10:56:18

Hey Katrien,

Ik snap jou VOLLEDIG! Die reacties getuigen van zo weinig respect. Je zou eigenlijk moeten zeggen: "als je er zo hard over moet nadenken, hoeft het ook niet meer.". Zij weten toch ook dat een antwoord met "misschien" jullie niets vooruit helpt...Hou gewoon geen rekening met die mensen --> SCHRAPPEN!

Onze "antwoord-deadline" eindigt op 15 september en ook bij ons heeft tot nu toe nog maar de helft geantwoord. Wij houden er dus ook rekening mee dat we over 2 weken zelf weer aan de meesten moeten gaan vragen of ze nu komen of niet. Van sommigen ben ik ook zeker dat ze ons tegen dan geen antwoord kunnen geven.

Ik weet het, het is frustrerend en niet leuk om die "misschien" te horen, maar ik weet zeker dat bij mij de afwezigen ongelijk gaan krijgen, net zoals bij jou!

Take care!
Carline
06/10/07



Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik5-9-2007 11:12:46

Hallo Katrien,
Ik begrijp je ook 100 % hoor, wij hebben het ook allemaal gehad... den babysit die ze misschien niet konden vinden, of misschien was het die dag biljarttornooi, of stonden ze met de late... Zelfs op DE dag kregen we dan nog een annulatie, en iemand anders stuurde z'n kat ?!?! M'n vriendin die deze maand nog trouwt, zit ook in hetzelfde schuitje... Eigenlijk zouden we inderdaad allemaal moeten reageren zoals carline zegt: "schrappen" en er hen beleefd op attent maken, dat als ze het nu nog niet weten, dat je hen dan ook niet als gast doorgeeft.... en er in geval van "misschien dan toch" jammer genoeg geen eten voor hen is voorzien!
Maar, laat er vooral jullie dag niet door verknallen en maak er een geweldig feest van met diegenen die wèl in jullie vreugde delen!



Els
22-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 11:18:02

Idem hier. Bij ons moesten ze verwittigen vóór 1 september en er zijn er nog een heleboel waar we niets van gehoord hebben. Als we dan bellen of mailen, krijgen we antwoorden als "we gingen er vanuit dat jullie wisten dat we komen". Ok, soms kan je dat veronderstellen maar het is toch zekerder als mensen verwittigen, alles is duur genoeg. En dan vooral voor de receptie: "wie zien nog wel" "we weten het nog niet" "ik zoek nog een babysit" "ik heb de week ervoor een feest en zou kunnen moe of ziek zijn" Kun je je dat nu voorstellen??? Alsof een receptie gratis is en je zomaar met 10 minder of meer opdagen! Ik weet in ieder geval dat ik tot nu toe 1/heel beleefd op tijd heb gereageerd en 2/dikke cadeaus gegeven heb ;-)

Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com



Sofie

 Meld misbruik5-9-2007 11:18:34

Dag Katrien,

Het is zeker zeer frustrerend! Bij ons hebben we ook vaak misschien gehoord. Er waren er zelfs bij die antwoorden voor een receptie niet nodig vonden. Of nog andere, die mij kwamen vertellen wanneer ze antwoord zouden geven (meer dan een week na de vooropgestelde termijn op onze uitnodigingskaart). We hebben dan ook veel mensen nog zelf moeten vragen of ze nu wel of niet zouden komen... al hoefde het voor mij dan niet meer... als er maar zoveel enthousiasme is. 't Is toch logisch dat je wil weten hoeveel volk er werkelijk komt als je bijna 200pers uitnodigd. 't is een groot verschil als er uiteindelijk 50 of 150man afkomt, hé!

Bovendien kreeg ik nog vaak de vraag of de kinderen mogen meekomen naar de receptie terwijl de uitnodiging sprak op Dhr en Mevr. Wij hebben geen kinderen mee uitgenodigd omdat de lijst zo al lang genoeg was. Bovendien werden er maar liefst 24 collega's uitgenodigd met partner. En dan vragen ze nog om hun kinderen mee te brengen.

Op de koop toe weet een van mijn schoonzussen nog niet of ze uberhaupt naar de trouw komt (ze volgt bijscholing en zou die dag les hebben). Mijn suite kan er dus ineens nog totaal anders uit gaan zien. En dat op 10 dagen van onze trouw. Ik mag er gewoon niet aan denken!!

Aan de andere kant zijn er ook heel wat enthousiaste mensen die spontaan hulp aanbieden, die er echt naar uitzien... daar trek ik mij aan op. En zoals Carline schrijft: afwezigen hebben ongelijk!!!

Ik wens je een fijne dag!

Sofie
15/09/07

PS: Ik word nu toch wat zenuwachtig. Hoe is het bij jou?



Thierry

 Meld misbruik5-9-2007 11:44:51

---



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik5-9-2007 12:50:46

Sorry dat ik het zo botweg zeg, maar ik denk dat dit veel met jaloezie te maken heeft. Denken de mensen toch effe te pesten om toch niet alles over een leien dakje te laten lopen...

Wij moesten nog 80 koppels opbellen op onze sluitingsdatum. Erg hé. Voor mij moesten die ook al niet meer komen... Maar ja. De reacties die wij kregen, niet te schatten. Er was zelfs een koppel (ouders van de vriend van mijn nicht, aub, wat heb ik daar eigenlijk mee te zien maar ja) die zeiden dat als het was om de restjes van de tafels te komen schrapen, we onze brol mochten houden. Ze waren uitgenodigd voor het dessertenbuffet (dat het dubbel kost van de receptie n.b.). Ook zijn er de dag zelf een 20-tal personen gewoonweg niet komen opdagen zonder te verwittigen (de meesten voor de receptie, en 3 voor het dessertenbuffet).

Trek het je gewoon niet aan, dat is altijd zo blijkbaar. Geniet gewoon van de aanwezigheid van de mensen die je wél een prachtig huwelijk gunnen.

Veel succes,
Fieke
reeds 60 dagen getrouwd



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 13:00:20

ja dat is alles behalve plezant he. Bij ons viel het nog mee, we hebben maar 20 personen een bericht moeten sturen. en allemaal 2 dagen erna antwoord gekregen.

maar zou zie je maar dat er veel mensen respectloos staan tov een trouw he, het kost allemaal redelijk wat, je steekt er heel veel tijd in en kijkt daar zo naar uit en dan kan je z'n reacties wel missen.

Maar inderdaad genieten van de dag met de mensen die met veel plezier komen!!!

het kort he!

Mieke

22/09/07



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 14:33:29

Hallo Katrien,

Wij trouwen binnen drie weken en de mensen hadden tijd tot 1/09 om te bevestigen. Nu er zijn er ook nog enkele waar ik zelf moet achterzitten, of sommige die idd zeggen van das toch logisch dat wij gaan komen, maar als iedereen er zo van uitgaat belt idd ook niemand eh als het allemaal zo logisch is! De mensen hebben inderdaad geen respect meer voor anderen, velen kennen geen waarden en normen meer!
Jaloezie is één, maar ook misschien opzettelijk voor te kloten of te lui om te reageren! Waarom dan uitnodigingen maken of laten maken? Kost het al allemaal niet genoeg? Ik erger me er enorm aan van de nonchalantie van sommigen!!!
En je zal zien, op de dag zelf zullen ze er toch misschien ineens staan ook al kwamen ze niet...
Dan hebben ze dus pech! Wij moeten een lijst vastleggen voor de feestzaal en die er niet opstaat gewoon pech zo ga ik het doen!
Probeer het je niet aan te trekken want ik heb er mij heeeeel druk in gemaakt en het is het niet waard om mensen dit te gunnen!

Veel geluk en ik wens jullie een fantastische dag toe!

Groetjes Petra



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 15:20:54

Hallo,
Waarom niet gewoon een uiterste datum stellen waartegen je het wil weten? Ik heb dat zo gedaan met een nicht van mij die zwanger is en eind september moet bevallen. Ik heb haar extra tijd gegeven en als ze zelf niets laat weten, ga ik haar een mail sturen. Iemand anders wiens partners moeder erg ziek is en bijgevolg niet meer zeker is of ze zullen komen of niet heb ik tot zaterdag tijd gegeven (en dan moeten ze maar beslissen.)...
Maar dat is allemaal niet leuk é!
Groetjes
Caroline
15/09/07



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik5-9-2007 16:35:30

Misschien een idee: zet al die 'misschien-mensen' aan 1 tafel ergens in een hoekje. Als ze dan aan een tafel zitten waarvan de helft is leeggebleven is dat hun probleem, niet? Of als ze 'misschien' geen dessert meer hebben? Haha!

Laat het je humeur niet vergallen. (Makkelijk gezegd, he ;-) )

Nog veel succes!



lien
23-2-2007
 Meld misbruik5-9-2007 17:15:38

Oh ik herken mij volledig in dit verhaal!! Vooral met de vrienden van mijn man heb ik het enorm moeilijk gehad. Dat zijn namelijk allemaal marokkanen (mijn man is ook marokkaans), en zij denken toch helemaal anders dan wij hoor. Bij hen gaat een trouwfeest namelijk als volgt: één pot voor tien man. Komt er dan een man meer of minder, maakt niet zoveel uit. Bij onze Belgische trouws werkt dat dus niet!! Geërgerd dat ik mij heb, onvoorstelbaar. Uiteindelijk hebben we één tafel gerekend, of die vol ging zijn of niet, moesten ze dan maar weten. Zelfs op de dag zelf is mijn man nog aan het rondbellen geweest om te zien hoe het nu wel en niet zat. één tafel is volledig leeg gebleven door een gezin van zeven man die niet is afgekomen en niks heeft laten weten. De meeste mensen denken aan het eten en zo, maar wij hadden ook servietten, bestek, borden, glazen,... noem maar op te bestellen. Tel dan eens een tiental mensen samen die er niet waren... Kom je aan een serieus bedrag denk ik! Allemaal weggesmeten geld. Respect is echt heel ver te zoeken zunne soms. Ik heb met onze trouw ferm mijn ogen opengetrokken, maar op de dag zelf? Ik heb er 200% van genoten, en diegene die er niet waren? Jammer voor hen, ze weten niet wat ze gemist hebben. Uiteindelijk zijn het de 'goeie' mensen die overblijven en komen. Trek je daar maar aan op!

Groetjes,
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl



tamara
15-9-2007
 Meld misbruik6-9-2007 8:14:09

Ja, ik blijkbaar ook niet alleen met dat gevoel. Wij trouwen volgende week en hebben 16 koppels waar we nog steeds geen duidelijk antwoord van hebben gekregen!

Het ergste is als je dan probeert op te bellen en ze zijn nooit thuis. Naar een neef heb ik maar lieft 24 keer gebeld. Ik heb uiteindelijk naar zijn moeder moeten bellen om haar te vragen of ze iets wist.

Wij hadden speciaal antwoordkaartjes gemaakt waarop de mensen konden invullen of ze komen of niet. Het zat al in een enveloppe met adres en postzegel erop, dus enkel invullen en opsturen...
15/08 moesten ze binnen zijn, 1/3 is pas erna aangekomen en 16 hebben we nog niet terug gehad. Sommige zijn dan verwonderd als we bellen, "natuurlijk komen we, moest ik dat dan ook terugsturen?"

Ik had ook plaats gelaten zodat de mensen konden invullen of er een partner meebrachten. Was er ene die schreef ... X ?
Moet ik daar nu op uitmaken dat hij iemand meebrengt maar nog niet weet wie, of gewoon alleen komt?

Nog iemand anders die voor de dag was uitgenodigd zei "nee, dan moet ik werken, maar ik kom misschien 's avonds nog wel even langs" Wat ben ik daar nu mee?

Dus, ja heeeeeeeeel herkenbaar!

Ik heb me voorgenomen dat de mensen die me tegen dit weekend geen duidelijk antwoord geven niet komen.



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik7-9-2007 7:52:23

oei... ik word hier al zenuwachtig van, en ik trouw pas volgend jaar!!!!!
Reageren de mensen echt zo??? In de trend van 'babysit, of moe, biljarttoernooi,of misschien ziek' en je schoonzus die naar de les moet?
NOOIT gedacht dat mensen echt zo waren..
Nota benen op de mooiste dag van je leven!




Valery
15-9-2007
 Meld misbruik7-9-2007 13:51:03

Katrien,

das heel herkenbaar,
maar zoals de andere bruidjes al zeggen, niets van aantrekken.
Mijn schoonpa in spe, heeft 3 weken geleden plots nog 25 uitnodigingen extra gevraagd. We trouwen op 15/09 en de reacties hadden we gevraagd voor 1 september.
Ik ben nu bezig met de tafelschikking, maar van die gasten van mijn schoonpa weet ik nog niets (behalve 3). Ik weet zelfs hun namen niet!
Maar ik trek er mij nu weinig van aan, ik heb 3 tafels voorzien en ik zie wel.
Bij ons is het zo dat wij alles betalen, behalve de gasten van onze ouders.

geniet van je dag !

groetjes,
Valery
15/09/2007


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...