Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor de wet , wat daarna?

  6-5-2018 21:49:49
Hallo allemaal,

Wij hebben pas een huis gekocht en zouden nu graag trouwen,we hebben het er al even over maar nu met het huis is dit zeker een logische stap voor ons
Zoals iedereen weet kost een huis kopen enorm veel geld, aangezien al onze centjes in het huis steken hebben we geen budget voor een groot chique fees te houden....

Nu zouden we graag deze zomer voor de wet willen trouwen en later ( over een paar jaar )de kerk met een groot feest.

Maar natuurlijk willen we het huwelijk voor de wet ook niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, daarom hoor ik graag van jullie (mensen in gelijkaardige situatie) wat gaan jullie doen/hebben jullie gedaan om van deze dag toch een mooie onvergetelijke dzg te maken? Wij dachten al aan achteraf iets gaan eten in kleine kring, maar hoever ga je hier dan in? Er spelen natuurlijk al enkele scenarios door mijn hoofd, mensen die hun oordeel zullen klaarhebben of hun gepasseerd voelen omdat we ze niet meenemen om iets te gaan eten, etc....

Mensen die hun verhaal willen doen en ons wat inspiratie willen geven, we horen het graag! Bedankt!

evelyne

Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1708


Peter

 Meld misbruik7-5-2018 11:53:15

Hou er vooral rekening mee dat het wettelijke huwelijk het enige is wat echt juridisch belang heeft. Om die reden stel ik voor om langs te gaan bij een notaris. Mogelijk hebben jullie al zaken laten noteren in kader van (aankoop of bouw van) jullie huis. Wat zijn de next steps?

Een ceremonie, is die nu seculier voor de mensen rondom jullie of religieus opgedragen aan de deiteit waarin je gelooft, dat blijft een ceremonie die vooral voor jullie gevoelsleven van enorm belang heeft. Leuk dat je ook aan het organiseren van een feest denkt om dat te vieren met je geliefden.

De wettelijke trouw dit jaar? Vertel het gewoon niet. Nodig je ouders en broers zussen uit. Of misschien zelfs alleen de ouders. Of ga eten met zijn tweetjes? Ik ken een koppel waar de ouders aan de ene kant niet eens weten dat hun zoon wettelijk getrouwd is. Hou het stil en beperk je kring zoals je zelf wil. Laat hen het ook stil houden.

Tot slot bepalen jullie toch zelf je eigen keuzes en budget. Zij die commentaar zouden hebben, dat is voor hun rekening. Zeker niet erg sympathiek. Niets van aantrekken.

Succes.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...