Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

DJ - gezocht (andere manier van aanpak)

  10-7-2017 20:57:10
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een dj maar vinden het aanbod DJ die alles kunnen draaien veel te groot. Daarom zou ik graag de rollen omdraaien en graag weten wat jullie DJ graag draaien. Dus bij deze graag jullie top 10 en als deze aansluit bij wat wij denken ben ik ervan overtuigd dat we een deal kunnen maken.
PS. ik begrijp dat je eventueel andere klanten niet wilt afschrikken dus mag je me altijd PM'en

email: tvanaverbeke@hotmail.com

John Michael
28-10-2017
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1145


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik11-7-2017 5:55:39

De DJ dient de muziek te spelen die jullie gasten wensen.
Is die muziek er niet....dan gaan zij naar huis., gedaan met feesten, ..eenvoudiger kan het niet zijn.
Experimenteer hier niet mee op je feest, deze dag is te belangrijk hiervoor.
Wat jullie persoonlijke muzieksmaak is, interesseert de gast niet uiteindelijk.
mvg



Peter

 Meld misbruik11-7-2017 8:19:19

Exact.

Een all-round DJ heeft net geen bepaald genre te brengen. Op een 'boerenfeest' zal hij traditionele dansjes draaien, cliches, en enkele harde stampers. Op een feest met stadsmensen komen die dansjes vermoedelijk helemaal niet aan bod. En is de set misschien meer alternatief. En die tegenstelling is natuurlijk op zich ook een overdreven karikatuur.

Het stelt zich vaak als een probleem als de trouwers zelf de playlist in een bepaalde richting willen duwen, terwijl de genodigden helemaal andere dingen komen vragen... de dingen die door het paar 'verboden' zijn bijvoorbeeld.

In de laatste jaren valt het steeds meer op dat huwelijksparen vaak onrealistische verwachtingen koesteren. Zich een bepaald soort feest fantaseren, terwijl ze blijkbaar geen inzicht hebben wie er allemaal in hun zaal zit. Of erger is het nog als ze het wel weten, maar die gasten bewust willen negeren...

Bijkleuren is nogelijk. Maar van een trouwfeest een tomorrowland, of een metalrockavond maken is utopie.



Thierry

 Meld misbruik12-7-2017 19:59:37

Heel specifieke muziekwensen zoals Gothic/Rock, Kizomba/Salsa/Bachata, of een Tomorrowland-feest kunnen wél.
De DJ moet echter aftasten hoe groot het draagvlak hiervoor is.
Als de groep familie & gasten hier goed op reageert zal hij in dat thema verder kunnen blijven draaien, en anders moet hij iets conservatiever/commerciëler beginnen draaien.

Afgelopen zaterdag was het koppel heel Gothic & Metal minded, maar het draagvlak hiervoor was niet zo groot zodat dit slechts beperkt aan bod gekomen is.

2 weken geleden draaide ik echter een trouwfeest met Kizomba, Salsa & Bachata, en ze dansten hier bijna allemaal op. Hierdoor werd dit een pure Latin party, zelfs zonder de gewone dansnummers zoals op zowat alle andere feesten.

Het trouwfeest komende zaterdag zal heel StuBru gericht zijn en willen ze enkel muziek vanaf de jaren '90. Ik mag ook niet de typische Q-Music liedjes gebruiken. Het moet een zeker Ibiza-sfeertje blijven behouden, maar voor de rest kan er juist heel veel.
Tijdens de bespreking heb ik hen liedjes laten horen waar ik aan denk, en dat was de nagel op de kop.

Een ervaren Allround DJ maakt of kraakt je trouwfeest.
Het helpt echter als het koppel al een goede & representatieve playlist maakt.


Groetjes,
Thierry



Peter

 Meld misbruik15-7-2017 12:28:06

Wees nou eens eerlijk Thierry. Hoeveel kans is er dat je op een trouwfeest 4 uur Tomorrowland draait. Als het betere elektrowerk kan oplopen tot 25% spreken we beter nog niet van een Tomorrowland-set.

"maakt of kraakt" is een slogan om van te gruwelen.

Ooit al meegemaakt dat de bruid zich gaat neerzetten na de openingsdans en er de hele nacht niet meer op verschijnt? Of het koppel gaat zich buiten zetten in de tuin met de vaste kliek vrienden? Of er zijn verplichte nummers die zo hard niet passen bij het gemiddelde in de groep dat ze de set telkens weer in de soep sturen?

Een feest is alleen geslaagd als de organisator er actief aan meewerkt, en op die manier minstens een aansporend effect heeft. Als de genodigden er zin in hebben. Afhankelijk van het aantal, de gemiddelde leeftijd, hoe ver ze terug naar huis moeten, hoe warm het is in de zaal, onderlinge ruzie in de familie...

De DJ moet zijn vak kennen. Maar is geen tovenaar. Het is de taak van de DJ om er (maximum) uit te halen wat er in zit.



Pascal

 Meld misbruik17-7-2017 23:28:07

Wel,

Ik kan me inderdaad aansluiten bij wat Peter hierboven zegt
maar wil toch ook inspelen op Discovideo in de eerste post...
Ik denk dat je als DJ in eerste instantie dient te kijken naar wat het koppel wil van muziek en dat je daarna gaat zien naar wat het publiek wil.
In de meeste gevallen zal het koppel ook wel weten welk volk ze uitnodigen en zullen de violen wel min of meer gelijk worden gestemd, en meestal wil het koppel inderdaad een dansfeest en dat kan je dan enkel krijgen door ook in te spelen op het publiek. Als het koppel echt onrealistische verwachtingen heeft heb je dit ongetwijfeld op voorhand ook al wel kunnen bespreken...
Echter als het koppel bijvoorbeeld bepaalde genres niet wil horen op hun trouwfeest ben ik van mening dat je dat dan ook niet moet geen draaien en dit ook eerlijk tegen de gasten mag zeggen... (Mijn ervaring is dat dit in 99% van de feesten wel werkt)
Ik heb is ooit van een "conculega" gehoord dat een goede dj 40% van het feest maakt en een slechte dj 80% ... Ik kan me hier wel wat in vinden... We zijn helaas geen tovenaars en een feest is meer dan enkel de dj alleen...
Ik hoop echter dat John Michael een goede dj / discobar vindt.
Bekijk het totaalplaatje van wat je zoekt: Dj, communicatie, prijs, website, foto's, recensies, mixkes, materiaal (licht & geluid), ...
Neem dit in acht en ik denk dat je dan een goede en faire "deal" kan doen dan enkel met iemand die snel 10 goeie nummers op mail zet...



Thierry

 Meld misbruik19-7-2017 12:50:56

Peter:
Sommige feesten hebben wél een draagvlak om zowat exclusief het genre te draaien zoals het koppel dat wenst.
Dit gebeurt zelden, maar zo heb ik al trouwfeesten gedraaid waarop niét gedanst werd op de gewone populaire dansmuziek, maar wel op pure Latin, of pure Rock & Metal, of puur op Club-muziek.

Het feest start idd vlotter als het trouwkoppel het eerste half uur zelf ook op de dansvloer staat. Maar ze moeten zeker niet de hele avond op de dansvloer blijven staan.

Heel warm:
Toen het eens heel warm was in het Kasteel van Zwijnaarde en iedereen buiten bleef staan, heb ik luidsprekers buiten gezet en hebben ze buiten gedanst. Dit leverde héél leuke foto's op, en werd een echte Beach-party.

Ruzie in de familie:
Jaren geleden verzorgde ik een trouwfeest waar de familie in ruzie lag: een half uur na de openingsdans viel het feest stil en ging de familie elk aan zijn kant van de zaal zitten. Ze keken kwaad en riepen dingen naar elkaar.
Ik dacht bij mezelf: "Helaba jongens, niet op trouwfeest hé!"
Ik heb gewoon àlle verlichting in de zaal uitgedaan, de muziek steeds luider beginnen zetten, en steeds foutere muziek beginnen spelen.
Ze konden elkaar niet meer horen en elkaar niet meer zien :-) .
Gelukkig hebben enkele vrouwen de hint begrepen en zijn opnieuw beginnen dansen.
Een half uurtje later was het terug volle bak ambiance.

DJ's moeten zich kunnen aanpassen aan de situatie, ieder feest is anders.
Bij dat zwoel feest en die ruzie heb ik als DJ wel degelijk het verschil gemaakt.

Soms heb ik het gevoel dat er te weinig gedanst werd, terwijl het koppel zelf heel tevreden is. Meestal is dit gewoon omdat het geen echte dans/feestfamilie is, of dat het lang geleden is dat ze elkaar gezien hebben.
We kunnen ons niet opdringen, maar moeten wel zorgen dat de mensen een leuke avond beleven.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info